Tässä teille epäuskoisille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Just miehen kanssa puhuttiin pääsiäisen aikaan tästä asiasta. Meidän lapsi/lapset aiotaan laittaa pyhäkouluun oppimaan näitä asioita. Ja aiotaan puhua enkeleistä ja taivaasta ja Jumalan rakkaudesta.
Mutta mitään pakkosyöttöä en suosittele, ja kuten just puhuin yhden ystävän kanssa, ei siihen uskoon tarvita kirkossa juoksemista ja absolutismia, vaan sellaiset hyvät välit yläkertaan ja tietty "lapsenusko". =)

Alkuperäinen kirjoittaja Gepardi:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Mä olen todistetusti tavannut joulupukin.Mut on itteni pakkosyötetty jeesusjutuilla koko pienen ikäni joten mä en pakota lapsiani samaan paskaan.
Meillä muksut on kuin äitinsä,kuunnellaan örinämusaa ja keskitytään elämään nauttieen niistä arkipäivän jutuista ilman mitään huuhaajuttuja.

Minäkin aikoinani kapinoin tai miksikä sitä sanoisi...vaikka kieltäydyin ja sanoin ei uskonasioille.Olin melko hyvin tietoinen uskonasioista. Myöhemmin elämässäni tapahtui jotain sellaista, mikä sai minut todella miettimään asioita ja uskomaan.Jeesus paransi poikamme kuolemalta.Lääkärit käskivät varautua pahimpaan eli menettämiseen ja käänne huonompaan oli jo tapahtunut, mutta sain kuitenkin kokea, että ihmeitäkin tapahtuu.Nyt poika on kohta 17v.Hän on toisenkin kerran ollut hengenvaarallisessa tilanteessa, mutta selvisi siitäkin. =) ja monessa muissakin asioissa olen apua saanut. =)

Mulla on ollu pienenä paha rota. Mä olen muutaman kerran jääny auton alle. Olen meinannut sammua hankeen ja mua on hevonen potkassu pahasti. En usko, eikä usko mun äitikään.

Ei millään pahalla kumminkaan, mun puolesta saa uskoo.

Mä olen todistetusti tavannut joulupukin.Mut on itteni pakkosyötetty jeesusjutuilla koko pienen ikäni joten mä en pakota lapsiani samaan paskaan.
Meillä muksut on kuin äitinsä,kuunnellaan örinämusaa ja keskitytään elämään nauttieen niistä arkipäivän jutuista ilman mitään huuhaajuttuja.

Minä kuuntelen örinä musaa kanssa, mut uskon silti. Löytyy levyhyllytä Turmion kätilöitä ja Dimmua yms, mutta en mä niitä sanojen takia kuuntele. Ainakaan Dimmua.
TK:lla ihan hyviä sanojakin joissakin biiseissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys-Rosalee:
Just miehen kanssa puhuttiin pääsiäisen aikaan tästä asiasta. Meidän lapsi/lapset aiotaan laittaa pyhäkouluun oppimaan näitä asioita. Ja aiotaan puhua enkeleistä ja taivaasta ja Jumalan rakkaudesta.
Mutta mitään pakkosyöttöä en suosittele, ja kuten just puhuin yhden ystävän kanssa, ei siihen uskoon tarvita kirkossa juoksemista ja absolutismia, vaan sellaiset hyvät välit yläkertaan ja tietty "lapsenusko". =)

Oletteko miettineet, mitä tapahtuu, jos lapsi ei tahdokaan käydä pyhäkoulussa tai ei tunne sitä lapsenuskoa?

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Gepardi:

Minäkin aikoinani kapinoin tai miksikä sitä sanoisi...vaikka kieltäydyin ja sanoin ei uskonasioille.Olin melko hyvin tietoinen uskonasioista. Myöhemmin elämässäni tapahtui jotain sellaista, mikä sai minut todella miettimään asioita ja uskomaan.Jeesus paransi poikamme kuolemalta.Lääkärit käskivät varautua pahimpaan eli menettämiseen ja käänne huonompaan oli jo tapahtunut, mutta sain kuitenkin kokea, että ihmeitäkin tapahtuu.Nyt poika on kohta 17v.Hän on toisenkin kerran ollut hengenvaarallisessa tilanteessa, mutta selvisi siitäkin. =) ja monessa muissakin asioissa olen apua saanut. =)

Mulla on ollu pienenä paha rota. Mä olen muutaman kerran jääny auton alle. Olen meinannut sammua hankeen ja mua on hevonen potkassu pahasti. En usko, eikä usko mun äitikään.

Ei millään pahalla kumminkaan, mun puolesta saa uskoo.

Elämä koettelee monin eri tavoin.Toiset "heräävät unestaan" toiset eivät.Jokaiselle on annettu mahdollisuus uskoa tai ei.Pakotamalla siitä ei tule mitään.Itsekään en tyrkytä kenellekkään, mutta jos joku on kiinnostunut ja haluaa keskustella, niin asia erikseen.

Miten joku ÄITI voi olla epäuskossa? Kun minä sain pienen vauvani, olin varma, että Jumala on olemassa. Oli se sen verran suuri ihme! Taivaan lahja, joka äidille on suotu ja sitten ei muka usko Jumalaan. En voi ymmärtää, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Muistakaa silti, että vaikka itse ette usko Jumalaan ja ette halua olla Jumalan omia, niin lapsenne ovat silti Jumalan omia, ainakin minun silmissäni.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
...hieman ajateltavaa;) Ihmissydän kaipaa Jumalan rakkautta eikö totta?

Lapseni 2v ei oo ikinä nähnyt joulupukkia:) eikä tietenkään Jumalaa eikä Jeesusta... no kuitenkin. aloin kerran puhua hänelle joulupukista,ei mitään reaktiota eikä lapsi ollut perillä yhtään mitä äiti höpöttää.No sitten kerran aloin puhua lapselleni Jeesuksesta ja Jumalasta joka kaikkia rakastaa!Lapsi reagoi heti ja näytti taivasta :) kerroin ja puhuin lisää Jumalan rakkaudesta ja Jeesuksesta niin lapsi oli aivan innoissaan. Eikö ole älyttömän hieno juttu huomata,että ihmisen on todella Jumala luonut ja pieni ihminen jo tuntee Jumalansa!!Älkää hyvät ihmiset piilatko lapsen elämää ja kieltäkö lapsianne oppimaan Jumalan rakkautta!!

uskoasiaa sen kummemmin kommentoimatta, mutta meidan reilu 2-v:lla on rakkauskausi menossa :heart: han rakastaa kaikkia ja kaikkea, ottaa aitia ja isia kaulasta ja sanoo " ai lah jyy mami" ja valista julistaa rakkautta bambi-pikkupoksyillekin. aivan varmasti hankin olisi innoissaan rakastavasta jeesuksesta kuullessaan, myos saman reaktion saisi joulupukki, jos vaan joulupukinkin annettaisi rakastaa samalla lailla ;)

Odotin hyökkääviäKIN vastauksia,että nou hätä ymmärrän teitä pakanoita oikein hyvin:) Mutta en todellakaan heijastanut tota joulupukki Jeesus kuvioo lapselleni.silloin en vielä itekkään ollut varma uskostani,mutta se taas vahvisti omaa uskonelämääni että todellakin Jumala on olemassa vaikka mulle ei oo koskaan mitään niin kamalaa sattunut että pitäisi sen takia uskoa! Uskon ihan omasta tahostani ja sydän sanoo totuuden;) lapselleni aion kertoa avoimesti asiasta,mutta niiku moni sanoi että tyrkyttämään ei kannata lähteä!Liika on liikaa uskon asioissakin pienelle lapselle eikä tuputusta tarvita. normaali RAKASTAVA KRISTITTY koti on lapselle hyvä=) mitä musiikkiin tulee niin sekin on jokaisen oma asia mitä kuuntelee. kyllä pyhä henki kertoo sisimmässä mikä on hyvä mikä ei;) itse olen nuoruudessani rakastanut hevimetallia yms. mutta tänä päivänä uudestisyntyneenä en enään halua sellasta kuunnella...siinä se sanoma on vähän ristiriidassa uskoni kanssa!

Mulla on ollut elämässä tilanteita että melkein olen menettänyt lapseni,yhden hukkumalla,yhden sairauden vuoksi.Toisen pelasti kaveri vetämällä rantaan,toisen lääketiede.

Alkuperäinen kirjoittaja :(:
Miten joku ÄITI voi olla epäuskossa? Kun minä sain pienen vauvani, olin varma, että Jumala on olemassa. Oli se sen verran suuri ihme! Taivaan lahja, joka äidille on suotu ja sitten ei muka usko Jumalaan. En voi ymmärtää, mutta jokainen taaplaa tyylillään.

Muistakaa silti, että vaikka itse ette usko Jumalaan ja ette halua olla Jumalan omia, niin lapsenne ovat silti Jumalan omia, ainakin minun silmissäni.

:o

Just tuli muuten discoverylta mielenkiintonen dokkari raamatusta. Lyhyesti tiivistettynä siinä oli niin, et aikoinaan kirkko on maksanut niistä teksteistä ja parhaat on sitten valkattu päältä. Se oli mielenkiintonen, en vaan ehtiny seurata kunnolla.

Alkuperäinen kirjoittaja cothis:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutta tänä päivänä uudestisyntyneenä

Anteeksi, mutta miten voi uudestisyntyä jos ei oo kuollu?

kun tulee elävään uskoon, syntyy uudesti;) vastaanottaa Jeesuksen ja antaa elämänsä Herralle!!sitä se uudestisyntyminen todella on!siitä hetkestä paha jää taakse ja saa aivan uuden sisällön elämälle!!sitä se Jumalan rakkaus on!! uskokaa tai älkää!

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ja mitenköhän tuo musiikki ja uskonto kuuluu toisiinsa, tiedän yhden papin virassa olevan tyypin joka ei muuta kuuntele kun heviä, vapaa-ajallaan ... :o

Ei sitten mitenkään, sitä vaan on kiva kiusata kun niin monet uskovat kuvittelevat hevin olevan saatanasta lähtöisin jne.

Vaikka onhan sitä olemassa hevigospelia ja toisaalta niinkin maallinen bändi kuin Iron Maiden siteeraa Raamattua.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:

Oletteko miettineet, mitä tapahtuu, jos lapsi ei tahdokaan käydä pyhäkoulussa tai ei tunne sitä lapsenuskoa?

Mihinkään harrastukseen ei todellakaan pakoteta menemään, luen pyhäkoulun myös vähän harrastustoiminnaksi. Ei tietenkään tuputeta mitään väkisin!

no sä voit uskoo et jumala on antanu sulle sun lapsen, mut mä uskon et kyl mä ihan ite sitä yli 40 vkoa kannoin. ei pitäis ees avata näitä ketjuja. :headwall: niin ja toi pään seinään iskeminen oli ihan mulle itselleni tarkoitettu ku oon niin nuija et viel vastaanki jotain.

Alkuperäinen kirjoittaja Melukylän Mutsi:
Just tuli muuten discoverylta mielenkiintonen dokkari raamatusta. Lyhyesti tiivistettynä siinä oli niin, et aikoinaan kirkko on maksanut niistä teksteistä ja parhaat on sitten valkattu päältä. Se oli mielenkiintonen, en vaan ehtiny seurata kunnolla.

olii niin tai näin niin uskovia ja kirkkoa vastaan kapina on suuri!! mutta niin sen tulee ollakkin....näitä lopun ajan merkkejä hyvin paikkaansa pitää!! ei huolta:) on se vaan surullista että niin moni ihminen haluaa mielummin kuolla eikä ikuista elämää!!!!!
Mikä teidän elämän tarkoitus sitten oikein on??????ette varmana osaa vastata mitään todellista syytä elämän tarkoitukseen!! Jeesus on ainoa tie elämään!

Sinulla ei ole todisteita siitä kuka poikasi paransi,sinulla ei ole todisteita Jumalan olemassaolosta.. se on vain ja ainoastaan uskon asia,miten itse tahdot uskoa.
Faktojahan ei ole,onko Jumalaa vai ei.
Mutta älkää puhuko Jumalan olemassaolosta faktana,sitä se ei ole

Mihinkään harrastukseen ei todellakaan pakoteta menemään, luen pyhäkoulun myös vähän harrastustoiminnaksi. Ei tietenkään tuputeta mitään väkisin!

Meillä kuopus oli seurakunnan kerhossa alle kouluikäisenä ja hänellä oli jonkun aikaa selkeä uskonnollinen kautensa, tai oli kovin kiinnostunut uskonasioista. Ja sai ollakin, luki ruokarukoukset ja iltarukoukset sen aikaa kuin halusi =) Sai kerhosta "virsumerkinkin", meni kauan ennen kuin ymmärsi, että se oli oikeasti virsimerkki :D

Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
ja mitenköhän tuo musiikki ja uskonto kuuluu toisiinsa, tiedän yhden papin virassa olevan tyypin joka ei muuta kuuntele kun heviä, vapaa-ajallaan ... :o

Ei sitten mitenkään, sitä vaan on kiva kiusata kun niin monet uskovat kuvittelevat hevin olevan saatanasta lähtöisin jne.

Vaikka onhan sitä olemassa hevigospelia ja toisaalta niinkin maallinen bändi kuin Iron Maiden siteeraa Raamattua.

no tätä justiin tarkotin :wave:

tuli vielä mieleen että jos joku toitottaa tarpeeks pitkään julkisesti uskovansa paholaiseen niin joutuu hullujen huoneelle, miksei sittän nämä toisen puolen edustajat joudu... :o

Alkuperäinen kirjoittaja lellipentu:

no sä voit uskoo et jumala on antanu sulle sun lapsen, mut mä uskon et kyl mä ihan ite sitä yli 40 vkoa kannoin. ei pitäis ees avata näitä ketjuja. :headwall: niin ja toi pään seinään iskeminen oli ihan mulle itselleni tarkoitettu ku oon niin nuija et viel vastaanki jotain.

siis voi älytön kuka muukaan sitä lastas olis kantanut kuin sinä itse?? haloo kuvitteletko että Jumala tekis senKIN sun puolesta?? johan Jumala on antanut ainoa poikansa petollisten ihmisten tapettavaks että älä nyt hyvä ihminen enään odota että Jumala kantais ja synnyttäs sun lapseski sun puolesta! huoh tätä maailmaa miten epäuskosia ihmisiä voi edes olla!!!!!!!!!!!!!! kiittämättömyydelle täytyy olla jokin raja...ja se raja tulee toivottavasti PIAN vastaan!

Yhteistyössä