Tässä teille epäuskoisille...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nono:
Eiköhän jokainen vanhempi anna ja opeta lapselleen sen totuuden mitä itse pitää oikeana.
Vaikka kuinka sanotaan etta lapsi saa isona valita oman maailmankatsomuksensa, niin mitenkähän asian laita oikeasti on?
Jos ateistin lapsukainen tulee noin 15vuotiaana kertomaan äipälle pelastuksesta ja armosta, niin sanooko äiti että:"Kiva kun uskot noin, olen sinun tukenasi tässäkin asiassa. Voin illalla kuskata sinut telttakokoukseen."
Tai jos kristityn lapsukainen saman ikäisenä kertoo löytäneensä islamista oman totuudensa, lähteekö äiti mukaan huiviostoksille...

Itse uskon jokaisen vanhemman jakavan tiedostetusti ja myös tiedostamattaan omaa elämänkatsomustaan lapsilleen. Näin se vain on!

:wave:
Tää ateisti antaa lastensa valita. Tyttö halusi joulun alla kirkkoon, ja pääsi sinne. Huiviostoksille lähden, jos lapseni itse islamin valitsee (ja valitsee islamin lisäksi myös sen, että käyttää huivia). Kasteelle pääsee ja rippikoulun saa käydä, jos itse haluavat. Alkakoon vaikka Hare Krishnoiksi, ei väliä, ainoa mikä merkitsee on se että valinta on heidän itsensä tekemä :flower:

Ehkäpä se lapsi vaistoaa äidin innostuksen ja rakkauden. Jos minä puhuisin lapselleni ihastellen ja sydän valmiina purskahtaen onnesta Jumalasta, niin eikö lapsi siihen reagoi samalla tavalla? Jos taasen puhuisin joulupukista tai siitä Jumalasta kuin maitotölkistä, niin eikö lapsikin reagoi suunnilleen samalla tavoin? :|

onko tää hihhuli-höpöttäjä se sama eukko, joka täällä pääsiäisen aikaankin vaahtosi?

rukoilijasirkka musta sille ihan hyvin kommentoi, että foorumi ja tyyli tohon käännyttämiseen on pahasti pielessä. tämmösillä provosoinneilla ei saa kun savun nousemaan ihmisten korvista.

Alkuperäinen kirjoittaja Gorthaur:
Alkuperäinen kirjoittaja haaskalintu:
Alkuperäinen kirjoittaja HoitoonVaan:
Ja meidän pakana kuuntelee vaan heviä ja örisee...

*muoks* ja siis 8 kk..

Meidänkin pakanalapsoset kuuntelee heviä, mutta örinä on jo vaihtunut mukana laulamiseksi.

Meidän sälli on vasta 2,5 kk, mutta kyllä se metalli varmasti tulee kuvioihin. Mie oon black metaliin kallellaan, ukko deathiin. Eipä paljoa muut musiikit soi.

Hevihän on sitä oikeaa lastenmusiikkia joo. Itsekin kyseistä genreä diggailen mutta ei tulisi mieleenkään soittaa meidän vauvalle sellaisia ääniä....

Alkuperäinen kirjoittaja Q-kuppi:
Alkuperäinen kirjoittaja nono:
Eiköhän jokainen vanhempi anna ja opeta lapselleen sen totuuden mitä itse pitää oikeana.
Vaikka kuinka sanotaan etta lapsi saa isona valita oman maailmankatsomuksensa, niin mitenkähän asian laita oikeasti on?
Jos ateistin lapsukainen tulee noin 15vuotiaana kertomaan äipälle pelastuksesta ja armosta, niin sanooko äiti että:"Kiva kun uskot noin, olen sinun tukenasi tässäkin asiassa. Voin illalla kuskata sinut telttakokoukseen."
Tai jos kristityn lapsukainen saman ikäisenä kertoo löytäneensä islamista oman totuudensa, lähteekö äiti mukaan huiviostoksille...

Itse uskon jokaisen vanhemman jakavan tiedostetusti ja myös tiedostamattaan omaa elämänkatsomustaan lapsilleen. Näin se vain on!

:wave:
Tää ateisti antaa lastensa valita. Tyttö halusi joulun alla kirkkoon, ja pääsi sinne. Huiviostoksille lähden, jos lapseni itse islamin valitsee (ja valitsee islamin lisäksi myös sen, että käyttää huivia). Kasteelle pääsee ja rippikoulun saa käydä, jos itse haluavat. Alkakoon vaikka Hare Krishnoiksi, ei väliä, ainoa mikä merkitsee on se että valinta on heidän itsensä tekemä :flower:

Mun ateisti vanhemmat suhtautui vallan hyvin silloin kun mä 15 vuotiaana ilmoitin haluavani mennä riparille. Ja sit kun mä riparin jälkeen ilmoitin haluavani mennä kasteelle, niin hommasivat kummit ja järjestivät yhdistetyn kaste- ja konfirmaatiojuhlan. Eikä ne sanoneet mitään poikkipuolista sanaa kun mä luuhasin joka päivä kirkolla.

Ja kaikeks onneks luuhasinkin, sieltä mä löysin ton mieheni (joka ei ole koskaan ollut seurakunnan jäsen eikä tule koskaan olemaankaan).

Alkuperäinen kirjoittaja No huhhuh...:

*muoks* ja siis 8 kk..

Meidänkin pakanalapsoset kuuntelee heviä, mutta örinä on jo vaihtunut mukana laulamiseksi.

Meidän sälli on vasta 2,5 kk, mutta kyllä se metalli varmasti tulee kuvioihin. Mie oon black metaliin kallellaan, ukko deathiin. Eipä paljoa muut musiikit soi.

Hevihän on sitä oikeaa lastenmusiikkia joo. Itsekin kyseistä genreä diggailen mutta ei tulisi mieleenkään soittaa meidän vauvalle sellaisia ääniä....

:O

se on musiikkia, ihmisen tuottamia ääniä erilaisilla soittimilla. mikä siinä voi lasta vahingoittaa?? kaikki ei siitä tykkää, mutta ei kaiki tykkää klassisesta tai iskelmästäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja No huhhuh...:

*muoks* ja siis 8 kk..

Missä vaiheessa mun olis sitten pitänyt lopettaa musiikin kuuntelu? Eikös sikiö kuule jo kohdussa, ja vauvana sitten kuullostaa tutulta se mitä on jo mahassa kuullut...

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Sehän on silkkaa huijausta puhua lapselle Jumalasta ja Jessestä. En mä ainakaan oo mitn faktoi nähnyt, että tälläiset herrat olisi olemassa tai ollut :/

tää on just se nykyihmisen ongelma että kun ei ole nähny niin ei voi uskoa! tajuutteko ollenkaan miten paljon Jumala viestii olemassa olostaan kaiken aikaa,mutta sitä ei vaan haluta myöntää eikä tunnusteta itelle!! vaikka totta puhutte ettei täälä kannata asiasta keskustella,ihmiset senku suuttuvat vaan enemmän ja pääsevät pätemään omaa itseään kuinka ite on se elämänsä herra! vaikka toisaalta miksei Jumalasta saisi täälä puhua kun saa täälä puhua kaikesta muustakin....sitä paitsi mistäköhän johtuu että puhuminen Jumalasta saa aikaan näin valtavat myrskyt? ei ihme että Jumala on arka aihe,kun se halutaan kieltää vaikka vaistomaisesti jokainen ihminen kaipaa Jumalaa!!

Mun järkeen ei edelleenkään mene se, että miksi uskovaiset eivät hyväksy sitä, että kaikki eivät ole uskovaisia. Mä ainakin hyväksyn uskovaiset enkä ala heille tyrkyttämään uskonnottomuutta.

Eikö jokainen saa tehdä niin kuin itse haluaa, on sitten uskovainen tai ei????

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett-79:
Mun järkeen ei edelleenkään mene se, että miksi uskovaiset eivät hyväksy sitä, että kaikki eivät ole uskovaisia. Mä ainakin hyväksyn uskovaiset enkä ala heille tyrkyttämään uskonnottomuutta.

se johtuu varmaankin siitä älyttömän suuresta rakkaudesta kaikkia kohtaan!! uskovaisena emme halua että yksikään ihminen hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän! ei Jumalakaan tahdo että kukaan hänen rakkaistansa menehtyisi,mutta valitettava tosiasia on että kaikki eivät ota Jeesusta avstaan ja syöksyvät kuolemaan:( mutta se RAKKAUS on niin valtava voima ase että vaikka joku ei uskokkaan niin sitä rakastetaan ja paljon ja aina on toivoa että tämä ei uskovakin alkaisi uskomaan ja saisi iankaikkisen elämän!! hieman vaikea selittää,mutta kyllä te sitten ymmärrätte kun uskotte:) JOS uskotte! teitä rakastetaan yli kaiken vaikka sanotte mitä!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

se johtuu varmaankin siitä älyttömän suuresta rakkaudesta kaikkia kohtaan!! uskovaisena emme halua että yksikään ihminen hukkuisi vaan saisi iankaikkisen elämän! ei Jumalakaan tahdo että kukaan hänen rakkaistansa menehtyisi,mutta valitettava tosiasia on että kaikki eivät ota Jeesusta avstaan ja syöksyvät kuolemaan:( mutta se RAKKAUS on niin valtava voima ase että vaikka joku ei uskokkaan niin sitä rakastetaan ja paljon ja aina on toivoa että tämä ei uskovakin alkaisi uskomaan ja saisi iankaikkisen elämän!! hieman vaikea selittää,mutta kyllä te sitten ymmärrätte kun uskotte:) JOS uskotte! teitä rakastetaan yli kaiken vaikka sanotte mitä!!

Mä uskon kyllä jumalaan, mutta pidän sen omana tietonani. En mä sitä kenellekään ala toitottamaan, jos joku kysyy, niin vastaan, ei muuta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
tiettyjen ihmisten kunnioitus muita elämänkatsomuksia kohtaa näkyy taas erittäin hyvin tässä ketjussa :kieh:

kyllä mun puolesta kukin saa uskoa vaikka koivupölkkyyn, ei se mua haittaa, se haittaa että asia esitetään ainoana oikeana vaihtoehtona :saint:

Mun 2v ei oo koskaan nähnyt tonttua, mutta silti osoittaa ikkunaan ja sanoo että tonttu kurkkii siellä. :o Mitä tästä voimme päätellä? Että tonttuja on todella olemassa? :xmas:

Voi ärsyynnys :kieh: nyt on kyllä pakko sanoa, että näiden muillekin uskoaan tuputtavien uskovaisten ja "syöksytte kuolemaan"-vaihtoehtojen viljelijöiden takia ns. normaalitkin uskovat saavat huonon maineen.
Hihhulit on minusta tosi syvältä, ei uskontoaan pitäisi kellekään täytenä totena ja paasauksella toitottaa. Jokainen saa uskoa mihin tahtoo. Enkä koe uskoni kanssa olevani mitenkään "pakanoita" parempi tai pelastetumpi! Juuri hihhuleiden takia sitten joutuu normaalit uskovat "häpeillen" myöntämään keskusteluissa esim. rukoilevansa, kun heti luullaan että on joku ristin kanssa kulkeva saarnaaja :headwall:

Kiihkouskovaiset, voisitteko pysyä nahoissanne?! :o

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kun mua ei kiinnosta tuollainen pätkääkään eikä noilla asioilla ole mitään merkitystä mulle. Mä elän ilman uskoa ja se on mun tapani. Eikö uskovaiset voi hyväksyä sitä?

Yhteistyössä