tässäkö tämä nyt oli?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epätoivo

Vieras
en ees tiedä mistä aloittaisin. mies ottaa vaan päähän.
sillä loppu koulu vuoden lopussa ja töitä ei ole ollu tarjolla. kalja alkanu maistua viikonloppusin. päivät menee nukkuessa, sen verran se saa aikaan että laittaa ruuan. minä teen kaiken muun. poika jo valitti kun miehellä ei ole koskaan aikaa hänelle.
mies joko nukkuu, istuu tietokoneella tai katsoo telkkaria. eilen oli tarkotus lähtee yhessä lenkille ja sitten kauppaan. no ei lähteny, se nukku. minä kävin kaupassa, siivosin, laitoin ruuan ja pesin pyykin. mies vaan nukku.

lasta ollaan yritetty yli vuosi, mies ei vielä halunnu lapsettomuushoitoihin. minä en enää tiedä tahdonko koko lasta.
oon alkanu nalkuttaa huomaamattani vähän joka asiasta... tekis mieli pakata tavarat ja lähtee, se olis helppoa mut sitten mietin et niinkö sitä lähtee jokaisen vastoinkäymisen takia. mies muuten ihan kunnollinen... ensimmäinen täysjärkinen mies jonka kanssa olen ollut, ei siis ole psykopaatti eikä kaheli.

en tiedä enää mitä tekisin... puhua miehen kanssa ei voi. se menee yksin puheluksi. mieheltä ei saa vastausta mihinkään...
neuvokaa nyt joku... sanokaa jotain.

sano miehelle että joko nostaa perseensä ylös tai lähdet jos ei tahti muutu.mieti haluatko lopun ikää katsoa tollasta makaavaa kaljamahaa?nyt on helppo vielä pistää peli poikki kun ei lastakaan ole

Kannattaa tuo lapsiajatus laittaa nyt jäähylle.

Hän taitaa olla masentunut? Mitäpä jos keskutelisitte? Ei huutaen tai nalkuttaen, vaan asiallisesti. Sano, että kun hän on kerta päivän kotona, niin voi tehdä kotityöt. Ja entä jos vähän kuin "yhessä" hakisitte niitä töitä hälle? Et olisit tukena siinä, vähän epäilyttää tolla tahilla nimettäin, ettei niitä tuu ollenkaa haettua?

Hän ei varmaan tossa tilanteessa näe, että sua vituttaa tuo touhu, koska on ite niin tuossa omassa suossa ja ehkä itsesäälissä?

Näin selviät potkuista - 8 vinkkiä välttää masennus

Tutkimukset ovat osoittaneet, että työpaikan menetys voi laukaista masennuksen. Tämä ei johdu pelkästään taloudellisesta taakasta, jonka työn menettäminen kasaa harteille, vaan myös siitä miten se vaikuttaa ihmisen sosiaaliseen asemaan, itsetuntoon sekä fyysiseen ja psyykkiseen aktiivisuuteen ja mahdollisuuteen käyttää omia taitojaan.

Se, miten hyvin työpaikan menetyksestä selviää riippuu monesta eri tekijästä, kuten iästä, taloudellisesta asemasta, stressinsietokyvystä ja mahdollisesta aiemmasta mielenterveyshäiriöstä. Tässä Everyday Health- sivuston kokoamat 8 vinkkiä, miten välttää masennus jos työpaikka menee.

1. Ole realisti

Hyväksy se, että olet menettänyt työpaikkasi. Jos sinun pitää kehittää itseäsi löytääksesi paremman työpaikan, nyt on täydellinen hetki ryhtyä toimeen ja kouluttautua lisää.

2. Hallitse raha-asiasi

Jos sinulla on oikeus tiettyihin irtisanomisetuihin työpaikaltasi, vaadi niitä mahdollisimman pian, jotta et kärsi liikaa taloudellisesti. Tee suunnitelma, jolla sinä ja perheesi voitte vähentää päivittäisiä menoja.

3. Luo päivittäinen rutiini

Tee itsellesi aikataulu siitä, mitä haluat saavuttaa joka päivä, jotta saat pidettyä yllä säännöllistä rytmiä. Sisällytä aikatauluusi työpaikan hakuun käytetty aika, liikunta sekä vapaa-aika. Suunnittele seuraava päivä jo valmiiksi ennen nukkumaan menoa.

4. Hae henkistä tukea

Perhe, ystävät ja muut tukijoukot voivat auttaa sinua selviytymään työpaikan menetyksestä aiheutuneiden tunteiden kanssa. Puhu ihmisille ja pidä yllä laajaa verkostoa. Se saattaa auttaa sinua löytämään jopa uuden työpaikan.

5. Opettele hallitsemaan stressiä

Lue aiheesta kirjoitettuja kirjoja tai mene erityiselle kursille. Ole kärsivällinen ja etene askel kerrallaan.

6. Aseta itsellesi tavoitteita

Pelkkä kirjastoon meneminen tai lounas ystävän kanssa voi auttaa sinua rakentamaan itsetuntoasi uudelleen. Samalla saat ylläpidettyä sosiaalisia suhteita ja pysyt terveenä.

7. Älä eristäydy

Pidä huolta siitä, että pysyt kiireisenä kodin ulkopuolella välttääksesi eristäytymisen ja stressin.

8. Pidä kiinni tervellisistä elämäntavoista

Rajoita tupakointia sekä alkoholin ja kofeiinin käyttöä. Säännöllinen aikataulu, terveet ruokailutottumukset ja liikunta pitävät sinut kunnossa seuraavaa työpaikkaa varten!

http://www.iltasanomat.fi/hyvaolo/terveys.asp?id=1642493

Alkuperäinen kirjoittaja Siis onko miehellä poika:
edellisestä liitosta vai sinulla? Asuuko teidän kanssa? Minkä ikäinen?

poika on edellisestä liitosta. meillä ei yhteisiä lapsia. poika 6v eikä biologista isää ole nänhnyt moneen vuoteen (sitä ei kiinnosta)

Alkuperäinen kirjoittaja epätoivo:
en ees tiedä mistä aloittaisin. mies ottaa vaan päähän.
sillä loppu koulu vuoden lopussa ja töitä ei ole ollu tarjolla. kalja alkanu maistua viikonloppusin. päivät menee nukkuessa, sen verran se saa aikaan että laittaa ruuan. minä teen kaiken muun. poika jo valitti kun miehellä ei ole koskaan aikaa hänelle.
mies joko nukkuu, istuu tietokoneella tai katsoo telkkaria. eilen oli tarkotus lähtee yhessä lenkille ja sitten kauppaan. no ei lähteny, se nukku. minä kävin kaupassa, siivosin, laitoin ruuan ja pesin pyykin. mies vaan nukku.

lasta ollaan yritetty yli vuosi, mies ei vielä halunnu lapsettomuushoitoihin. minä en enää tiedä tahdonko koko lasta.
oon alkanu nalkuttaa huomaamattani vähän joka asiasta... tekis mieli pakata tavarat ja lähtee, se olis helppoa mut sitten mietin et niinkö sitä lähtee jokaisen vastoinkäymisen takia. mies muuten ihan kunnollinen... ensimmäinen täysjärkinen mies jonka kanssa olen ollut, ei siis ole psykopaatti eikä kaheli.

en tiedä enää mitä tekisin... puhua miehen kanssa ei voi. se menee yksin puheluksi. mieheltä ei saa vastausta mihinkään...
neuvokaa nyt joku... sanokaa jotain.

Olisiko miehesi masentunut? Jatkuva nukkuminen ja "saamattomuus" viittaisi masentuneisuuteen. Jospa koulun loppuminen pudotti jotenkin tyhjän päälle, kun ei ole työtäkään. Yritä olla miehesi tukena ja osoita että välität. Rohkaise häntä liikkeelle ja työnhakuun. Järjestä kahdenkeskistä aikaa teille ja jotain mukavaa yhteistä tekemistä, josko hän hiljalleen piristyisi. Jos ei auta, niin ehdota nätisti avun hakemista mahdolliseen masennukseen.

Yhteistyössä