tästä tulee varmaan tappelu, mutta sohaisen silti murkkupesää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ihmettelijä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä 4 lasta ja 3 lasta nauttii suihkusta ja varsinkin tyttö tukan harjaamisesta, kynsien leikkuusta jne. Mutta sitten tämä yksi tuittupää. Tukkaa ei saa harjata (ihme kyllä ei takkuunnu ollenkaan, vaikka on suora ja yli olkapäiden), joskus tutkii mun meikkejä samaan aikaan niin saan vähän kammattua. Ponnaria tai pinnejä ei saa laittaa. Pelkän otsatukan leikkaamiseen menee puoli tuntia. Koskaan en oo satuttanut tai mitään vahinkoja sattunut. Kynsien leikkuu onnistuu välillä.

Ennen tyttö sai kamalat kauhukohtaukset kun piti mennä suihkuun. Huusi jo kun vaatteet otettiin päältä. Ammeeseen ei saatu. Ei ole ikinä hörässyt vettä tai saippuaa menny milloinkaan silmiin tai suuhun, kun ei vielä siinä vaiheessa tytöllä käytetty. Onneks tota vaihetta ei kestänyt kovin kauaa. Nyt lotraa kyllä ammeessa, mut suihkuun ei juuri saa. Hiukset yritän pestä aina vaivihkaa kun touhuaa ammeessa. Tyttö on nyt 2,5v.

Meillä nuo kyseiset toimet sujuu ihan kausiluontoisesti hyvin tai huonosti.. Mitään erityistä syytä en ole huomannut siihen että joskus nämä inhottavat lasta enemmän ja joskus ei ollenkaan.

Puhun siis nyt 1,5- ja 2,5-vuotiaiden äitinä.

[QUOTE="ihmettelijä";23211349]joooooo, sen nyt tajuaa jokainen, mutta sitä mä tässä haenkin, että onko se synnynnäistä vai vaikuttaako vanhemman käytös vai tarviiko taustalla olla joku traumaattinen kokemus et onkin vahingossa lipsahtanu kynsisakset sormenpäähän tai jotain.....[/QUOTE]

Luonne. Jouduin leikkaamaan vauvamme hiuksia kun oli 5kk:ta. Homma loppui lyhyeen sai huutokohtauksen, vaikka en leikkannut kuin takaata ja sivuilta. Aivan tajuton suupielet alaspäin ilme ja huutokohtaus... Eli luonne.

musta on kiva lukea miten erilaisia lapsia ja vanhempia on :) eikä todellakaan ollut tarkoitus ketään loukata tai syyllistää, halusin keskustelua aiheesta, erilaisia kokemuksia ja juttuja ja niitä sain, kiitos siitä :)
en mä missään vaiheessa tarkoittanut, että se olisi kasvatusjuttu, mutta TIEDÄN, että vanhemman hössöttämisellä ja paisuttelemisella voi tehdä pienistäkin asioista ongelmia...

oma tytär, 2 v menee mielellään suihkuun, mutta hiuksia pestessä rääkyy kuin tapettava sika. ja äitini mukaan olin lapsena itse ihan samanlainen, että eiköhän tuo ole jokin vaihe vain :)

Yhteistyössä