tulee varmaan vaan paskaa niskaan, mutta ihan sama, lynkatkaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paska äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
kyllä minulla on lapsia. mutta minulla on myös mies ja hyviä ystäviä ja sukulaisia eli saan välillä levätäkkin..
ap:llä ei ole ketään auttamassa niin ehdotin vain että tukiperhe saattaisi olla silloin tällöin hyvä vaihtoehto ettei äiti pala ihan loppuun..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä on äideillä empatiakykyä......jepjep. AIVAN varmasti näillä kaikilla täällä kärähtää joskus, en usko vaikka kuka väittäs mitä.
Anteeksi on pyydetty ja halittu, siis kaikki mitä voit jälkeenpäin tehdä. Jaksuja, ei tee susta huonoa äitiä.

Tiedä häntä kaikista mutta minä kilahdan jokusen kerran viikossa ja karjaisen oikein kunnolla mutta mullahan on lapset kuunnelleet näitä purkauksia jo kohdussa että niillä on sietokykykin eri kuin sellaisella muksulla jolle ei koskaan ole aiemmin ääntä korotettu.

Ihmisillähän on erilaisia temperamentteja ja erivahvuisia äänijänteitä, ei kaikki tietenkään ole yks yhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja paska äiti:
olen ollut 4vuotiaan kanssa 2kk aivan kaksin 24/7 ja siitä ajasta sairastettu 3vkoa. no, nyt oltu viikko kunnossa ja äsken oltiin syömässä. sanoin lapselle 5 kertaa, että nyt ne lelut pois ruokapöydästä. ei tapahtunut mitään, joten nappasin ne lelut ja "heitin meneen". sit lapsi alkoi renkkaamaan pöydällä olevaa rei´ittäjää. kielsin monta kertaa, kunnes lapsi taas räpelsi sitä, se lipes siltä kädestä kaataen maitolasin joka oli täynnä maitoa suoraan laskupinon päälle ja lasi meni pillun päreiks lattialle.
mä kilahdin vaan ihan täysin, huusin suoraa kurkkua että on se nyt perkele kun ei puhe kuulu. lapsella alkoi alahuuli väpättää ja se alkoi itkeä ja mä vaan huusin et nyt pää kiinni jumalauta.
mun oli pakko poistua siitä tilanteesta, mä olin niin raivona ja vihainen. aiheestaa joo, mutta aivan liian vahva reaktio.
mä oon ihan tsippi, mulle kyllä kaverit soittelee kun niillä on huolia ja minä kuuntelen ja lohdutan, mutta nyt kun itse tarvitsisin apua, niin kah kun kaikki katoaa kun pieru saharaan.
neuvolassa ei huvita puhua monestakaan syystä, mut suurin syy se, että tää on pieni kunta ja kaikki tuntee toisensa jotain kautta ja mä olen aivan eri aaltopituuksilla neuvolantädin ja perheneuvojan kanssa.
sovittiin jo juttu lapsen kanssa, otin syliin, halasin, sanoin et äiti on väsynyt ja pyysin anteeksi. juteltiin ja halittiin ja kaikki nyt ok. tai ei ole, koska odottelen tässä koska seuraavan kerran kilahtaa.

:hug:

En lynkkaa :(.
Tänne täydellisten äitien taistelutantereelle on aivan turha tulla tuollaista kertomaan ja itseään satuttamaan vielä lisää. Täällä, jos missä sinut lytätään taatusti. Täältä mitään tuen tapaista on turha hakea :(.

Itse kyllä tajuan, että tuollaisetKIN tuntemukset ovat TÄYSIN inhimillisiä ja niitä saa ja kuuluukin tulla.
Olet lapsen kanssa paljon keskenään ja joskus on päiviä, että tekisi vaan heittää lusikka nurkkaan ja luovuttaa :/.

Onko sinulla mahdollisuutta saada MISTÄÄN hoitoapua lapselle, niin että saisit olla hetken aivan yksin ja tehdä sitä mitä SINÄ haluat? Kavereita, sukulaisia, onko lapsen isästä apua...

Tärkeintä olisi, että saisit nyt tilanteessasi aikaa itsellesi ja pääsisit irti siitä oravanpyörästä hetkeksi.

Et ole missään nimessä paska äiti. Olet ajatteleva ja tunteva äiti. Ethän muutoin iolisi aloitustakaan tehnyt...;)

Mun mies on just tollasen äksy-luonne-ihmisen lapsi ja kyllä siitä kärsii vielä aikuisijällä koko meidän perhe. Ukko huutaa lapsille tosi vähästä kun itse tottui siihen että aina huutamalla saa ratkaista kaikki ongelmat. Että huuda vaan joo...

Mä en tajua miten ton Minjan ehdotus ei ota tuulta purjeisiin? Mun ystävällä on joka 3. vkl down syndrooma poika heillä, että hänen äitinsä saa levätä. Mitä pahaa siinä on, että äiti saisi levätä, jos on 24/7 lapsensa kanssa vailla apua. HYVÄ EHDOTUS MINJA!! Meille sais kans tuoda yhden, jos ukko olis sit huutamatta.

Alkuperäinen kirjoittaja kas kummaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen tehnyt henkisesti poikki niin päin, että katselen mieluummin läpi sormien niitä leluja yhtenä päivänä siinä ruokapöydässä kuin että alan stressaamaan vielä niistäkin.

Josko olisit itsellesi vähän armollisempi :hug:

Täytyy olla johdonmukainen eikä sallia toisena päivänä ja toisena saada kohtaus ja viskoa tavarat.

No mä en kyllä saa raivareita tuollaisista asioista koskaan. Eikä se johdonmukaisuus saa olla mikään itseisarvo, jos sen kustannuksella joku suorastaan kärsii. Niin kuin sanoin, ei yksi päivä kaada kenenkään elämää.

Alkuperäinen kirjoittaja kas kummaa:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Mä olen tehnyt henkisesti poikki niin päin, että katselen mieluummin läpi sormien niitä leluja yhtenä päivänä siinä ruokapöydässä kuin että alan stressaamaan vielä niistäkin.

Josko olisit itsellesi vähän armollisempi :hug:

Täytyy olla johdonmukainen eikä sallia toisena päivänä ja toisena saada kohtaus ja viskoa tavarat.

Sehän on johdonmukaista pitemmällä aikavälillä tarkasteltuna sekin että aina silloin tällöin saa kohtauksen ja viskaa roinat huitsinkuikkaan.

AP, lapsi rattaisiin ja kauppakeskukseen hampurilaiselle ja jouluvaloja katsomaan. Illalla annat lapsellesi joululahjakatalogin ja annat sen ympyröidä sieltä kaikkea mukavaa. Itse syöt levyllisen suklaata ja nautit elämästä! Älä turhaa itseäsi soimaa tai stressaa asiaa sen enempää. Mukavaa joulunalusaikaa!

Täällä on niin urpoa porukkaa, kun joka asiasta haukkuu perään. Mun mielestä ihmisen pitää antaa purkautua edes tänne, ilman että se masennetaan sen myötä ihan lattian rakoon. Tsemppiä sinulle "paska äiti" , et varmasti ole ainoa ja pääasiahan on ettei käynyt kiinni lapseen! <3

Silläkin uhalla, että saan osani pas.kasta sitten minäkin uskallan sanoa, ettei lapsi mene niin herkästä rikki, että korvaamatonta vahinkoa olisi kertakilahtamisesta aiheutunut.
Jokaisella tai ainakin kaikilla tuntemillani äideillä kilahtaa joskus- toki se millaisen ilmenemisasun kilahtaminen saa riippuu ihmisestä. Ja minusta kilahtaminen on inhimilillistä, vaikkei toki pää punasena lapselle karjuminen suotavaa tai rakentavaa olisikaan.
Se tilanteesta poistuminen taas tuossa tilanteessa varmaan sitä oli. Mutta siihen palaaminen myös -
4v. on jo niin iso, että hänen kanssaan voi jälkikäteen käsitellä tapahtunutta- pyytää anteeksi ja kertoa lapselleen omasta väsymyksestään. ( ei toki siten, että lasta liiaksi kuormittaa)
Lapset kyllä ymmärtävät sen, että joskus aikuinenkin voi käyttyäytyä epäaikuismaisesti.

Itsensä syyllistäminen siten, että siinä syyllisyydessä piehtaroi harvoin auttaa. Peiliin katsominen kuitenkin voi olla terveellistä. (noin kuvannollisesti) ja miettiä, mikä kaikki ajaa siihen väsymykseen ja onko se sellaista, josta vielä voi selvitä omin voimin vai pitäisikö hakea apua jaksamiseensa.
Ja myös miettiä, mistä asioista voisi madaltaa kynnystä, siivouksesta tms.
Ja sinne peiliin katsoessa, vaikka kriittisesti itseään tulisikin katsoa, katsoa itseään myös armollisesti. Sillä vain sitä kautta, voi aikaansaada muutosta.
Ap.lle :hug: :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja kkokoko:
AP, lapsi rattaisiin ja kauppakeskukseen hampurilaiselle ja jouluvaloja katsomaan. Illalla annat lapsellesi joululahjakatalogin ja annat sen ympyröidä sieltä kaikkea mukavaa. Itse syöt levyllisen suklaata ja nautit elämästä! Älä turhaa itseäsi soimaa tai stressaa asiaa sen enempää. Mukavaa joulunalusaikaa!

Peesi.

Samansuuntaisia menovinkkejä tuolla aiemmin minäkin ehdottelin ap:lle mutta suklaan unohdin! Osta itsellesi IHANA konvehtirasia!

Hei ajattele niin että tuo on hyvä opetus lapsellesikin, että vaikka joskus on huono päivä ja tulee sanottua pahasti, niin aina saa silti anteeksi kunhan vain pyytää.

Ymmärrän sua niin hyvin. Olen itse miehen reissutyön vuoksi paljon lapsen kanssa kahdestaan, tosin sillä erotuksella että ainokaiseni on juuri uhmaiän kynnyksellä ja alkanut kokeilla rajojaan. Lisäksi lapsi opettelee kuivaksi, mikä sekin on oma shownsa. Tuohon lelut ynnä muut kamat pöydällä ongelman olen ratkaissut ruokapöydän vieressä sijaitsevalla korilla johon lykkään kaikki pöydällä olevat tavarat ennen syöntiä. Meillä ei syömisestä tule mitään jos leluja tai kirjoja on pöydällä.

Käykää vuokraamassa tai lainaamassa joku koko perheen leffa ja ostakaa paketti suklaata tai muita herkkuja. Parhaassa tapauksessa saat ottaa parin tunnin ylimääräiset torkut ja jaksat taas paremmin. Tsemppiä!

järkyttävintä on se, että ap löytää vaikka mitä syitä omalle käytökselleen ja puolustaa sitä niillä.. ei oo tukivarkkoo, väsyttää, ollaan oltu keskenämme kauan jne jne. SE ON ELÄMÄÄ! ei lapsen tarvi joutuu kohtuuttomasti siitä maksamaan, että äitillä on vähän väsy.
jumalauta, pyydä anteeksi.

järkyttävintä on se, että ap löytää vaikka mitä syitä omalle käytökselleen ja puolustaa sitä niillä.. ei oo tukivarkkoo, väsyttää, ollaan oltu keskenämme kauan jne jne. SE ON ELÄMÄÄ! ei lapsen tarvi joutuu kohtuuttomasti siitä maksamaan, että äitillä on vähän väsy.

SE ON KUULE ELÄMÄÄ ETTÄ ÄITI SAA RAIVARIN!

JA ÄITI SAA RAIVARIN JOS EI OLE TUKIVERKKOA JA VÄSYTTÄÄ!

NE EI OLE MITÄÄN PUOLUSTELUITA, NE ON TUON RAIVARIN SYITÄ!

JA JOS SÄ JUMALAUTA PIDÄT TUOTA TAPAUSTA LAPSEN KANNALTA KOHTUUTTOMANA NIIN SÄ ET TIEDÄ TOSIELÄMÄSTÄ MITÄÄN! MISSÄ HELVETIN PEHMUSTETUSSA HUONEESSA SÄ OLET ELÄMÄAS KULUTTANUT?

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:

SE ON KUULE ELÄMÄÄ ETTÄ ÄITI SAA RAIVARIN!

JA ÄITI SAA RAIVARIN JOS EI OLE TUKIVERKKOA JA VÄSYTTÄÄ!

NE EI OLE MITÄÄN PUOLUSTELUITA, NE ON TUON RAIVARIN SYITÄ!

JA JOS SÄ JUMALAUTA PIDÄT TUOTA TAPAUSTA LAPSEN KANNALTA KOHTUUTTOMANA NIIN SÄ ET TIEDÄ TOSIELÄMÄSTÄ MITÄÄN! MISSÄ HELVETIN PEHMUSTETUSSA HUONEESSA SÄ OLET ELÄMÄAS KULUTTANUT?

:flower:

On helvetin epänormaalia ja kammottavaa jos joku ei IKINÄ hermostu. Ei vaikka lapset tai kuka vaan tekisi mitä. Mulla tulee sellaisesta mieleen aina että toi teeskentelee ja joku päivä sillä napsahtaa pahoin seurauksin. Tai sitten se on joku robotti mikä sekään ei ole kiva juttu. Äärimmäisen tylsiä ihmisiä sellaiset aina (teko)iloiset lässyttäjät.

Ei jatkuva turhasta räyhääminen ole ok mutta joskus on lapsenkin hyvä huomata että toista ei voi tökkiä ja ärsyttää miten paljon tahansa ilman seuraamuksia. Kaikkihan me tiedetään että ne omat mussukat osaa kyllä painaa nappulaa oikeasta kohtaa ja olla tarvittaessa ärsyttävämpiä kuin kukaan muu.

Ap:lle joku ehdottikin kivoja juttuja. Meillä kanssa se taktiikka että jos on paska päivä, lyödään ne vastustamattomimmat keinot käyttöön. Eli hyvää syötävää ja kivaa+helppoa tekemistä.

Yhteistyössä