Tätä en tiennyt ennen palstailua "saa jatkaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TilkkuTyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:
Enkä tiennyt että äidin on oltava se kaikkijaksava ja uhrautuva joka ei voi olettaa että myös isä tekee kotitöitä ja peräti hoitaa lapsia. Että on jaksettava äitinä 24/7 ja isä saa huilata aina työajan ulkopuolella.

En tiennyt minäkään..

En tiennyt että joku käyttää oikeasti outoja sanoja asioista, kuten " etupylly " tai " pupuilu " :o

Tuo salapoliisi- juttu, että on pakonomainen tarve kaivella toisten henkilöllisyys tai palstamenneisyys esille on aika...kröhöm...se oli uutta mulle :/

En tiennyt, että lasta ei saa kuljettaa autossa testivertailujen mukaan turvallisimmassa turvaistuimessa.

En tiennyt, että rakastavan hoitajan hoivassa olo on lapselle tuhoisaa, jos tämä hoitaja ei satu olemaan lapsen äiti.

En tiennyt, että palstamammat osaavat päättää lasteni parhaasta paremmin kuin minä yhdessä lasten isän kanssa.

Ja, en tiennyt, että Suomessa on näin h***tin paljon idiootteja!

-sitä että äiti joka saa vauvan keisarinleikkauksella on epäkelpo
-enkä sitä että äiti on vain nainen, joka imettää lasta vähintään vuoden'
-en tiennyt, että vauva pitää pitää nälässä jos menet ravintolaan syömään tai olet kaupungilla asioilla ja vauvale tulee nälkä, koska on suuri sika jos imettää yleisellä paikalla ja että jos sen vauvan pitää saada ruokaa, niin imethyspitää tapahtua likaisessa pahanhajuisessa vessassa
- en tiennyt sitäkään, että jos et hyväksy aborttia, niin palstalaiset mielellään lynkkaa sinut

Tuli mieleen vielä että olen oppinut myös että sana "maahanmuuttaja" tarkoittaa ainoastaan somaleita. Luulin ennen että maahanmuuttaja tarkoittaa ketä tahansa maahan muuttanutta, ja somalialainen tarkoittaa somalialaista, mutta ei, väärässä olin :xmas:

Ainiin, enkä tiennyt myöskään, että 1-vuotiaalle lapselle olisi jotenkin haitallista syödä samoja ruokia, mitä muukin perhe syö. Ja että kylmä ruoka on aina epäterveellistä ja lämmin on aina terveellistä.

Alkuperäinen kirjoittaja uraäiti:
Ainiin, enkä tiennyt myöskään, että 1-vuotiaalle lapselle olisi jotenkin haitallista syödä samoja ruokia, mitä muukin perhe syö. Ja että kylmä ruoka on aina epäterveellistä ja lämmin on aina terveellistä.

Haa, tää oli tosiaan mullekin uutta, että kinkku-kerma-nuudelimössö on terveellisempää kuin ruisleipä päällisineen :D

Sitäkään en muuten tiennyt, että ÄITI on lapselle AINA ja KAIKISSA OLOSUHTEISSA YKKÖNEN. Aina.

Viis siitä, vaikka se hakkaisi sitä pilttiä joka päivä ja syöttäisi sille paloöljyä. Äiti on kuitenkin AINA ykkönen.

Vrt. ninatt ja Lunatic

en tiennyt että kyläily on niin monimutkaista ja lukuisisa säännöksiä tarviva asia. Kävitpä itse kylässä tai kutsuit kylään tai vaikka tulis vieraita ihan kutsumatta. Siistiä pitää olla että pinat soi tai olet huono ihminen,,,tarjottavia pitää olla joka ikinen maailman allergia huomioiden ja muistettava myös että kaikki ei halua kaikkea ja sinun pitää tietää se ja tarjota juuri sitä mitä vieras tahtoo tai olet huono ihminen,,,vessa on intohimoja herättävä asia. Ihmiset jaksaa leikkia kielipoliisia vapaa muotoisella keskustelupalstalla!

Jos sulla on mielipide, joka eroaa jotenkin muista niin se on ehdottomasti väärä ja sitä sitten yritetään lytätä ja sua "käännyttää" siihen valtavirran mukaan.
Niin ja keksittyjä juttuja, luuloja yms. saa esittää faktana, ainakin jos on jostain isommasta uutisesta kyse.

enkä sitä että Roosa , on koiran nimi joka ei sovi ihmisille, tai että sama Roosa on manne nimi eikä sovi sen myötä meille "valkoisille" missään nimessä

*tämän siis luin kun joku kyseli tyttöjen nimistä, meillä oli tyttö kastettu jo 9 kk aiemmin, ja ylpeänä kannamme tytöllä tätä koiran nimeä * :D

En tiennyt ennen, että lapsille ei saa antaa mitään hyviä. Että mehu ja karkit kertoo minun olevan paha äiti joka ei piittaa lapsistaan. Ja että pitäisikin vain antaa maissinaksuja ja kurkkutikkuja ja omenanpaloja sen sijaan ja juoda joko rintamaitoa tai rasvatonta :)

Enkä tiennyt, että eväiden antaminen lapsille ja kivan yllätyksen järjestäminen vaikkapa odotellessa rokotetta 3 tuntia tai junassa kertoo minun kurin puutteesta, että lapset olen totuttanut vaan mässyttämään.

En siis tiennyt että kaiken pitää olla tosi vakavaa ja säädyllistä, ettei tästä arkisesta elämäntaipaleesta saisi tehdä mahdollisimman kivaa, varsinkaan lapsia ei saisi totuttaa kun - ne ei ymmärrä vaati niin miksi pitäis?

Sokerina pohjalla: jos työttömyys sattuu omalle kohdalle olet sen verran lusmuhylkiö että olet velvollinen jättämään perheen ja kodin ja tarvitaessa vaikka pätkähommiin Siperiaan.

en tiennyt myöskään sitä, että jos olen lasteni kanssa kaupungilla kaukana kotoa päivän asioilla, ja päätän piipahtaa ystävälle kylään, niin en saa ostaa nälkäisille lapsilleni girillilta ruokaa, että saavat syödä sen vaan mun pitää viedä ruoka myös kyläpaikan ihmisille, siis jos haluan että lapseni syövät sen ruuan pois grillilttä, koska se vie yleensä tuhottamasti aikaa ja on sottaista puuhaa. vaan on helpompi istuttaa lapset annoksineen keittiönpöydän ääreen syömään

En tiennyt miten köyhiä ihmisiä oikeesti on olemassa .. tai joo köyhiä on, mutta että ei ole antaa lapselle 20 euroa luokkaretkeä varten vaikka retki on ollut jo pitkään tiedossa. Tai että jollain ei oo yhtään ruokaa edes lapsille.
En tiennyt tissittelystä (siis tätä sanaa) enkä sitä että kunnon äiti hoitaa viisi pientä lasta, laittaa ruuat, siivoaa kodin, käyttää lapset harrastuksissa ja harrastaa tietenkin itsekin. Monta asiaa oon tältä palstalta oppinut, en vaan muista kaikkia. Ai niin senkin oon oppinu että jos ostaa lapsilleen ReimaTecit niin on huono äiti ja opettaa vaan lapsilleen että halvemmat merkit ei oo mitään pitää olla oikeita merkkivaatteita ;) .

En tiennyt sitä kuinka moni ihminen ei osaa käyttää googlea tai muita netin hakupalveluja, vaan kysyvät asiat mielummin täällä.

Enkä sitä, että vain tietynlainen äiti on oikea äiti. Että minunkaltaiseni, joka lopetti imettämisen lapsen ollessa 5kk ja palasi takaisin töihin jättäen lapsen isän hoidettavaksi on automaattisesti huono äiti, hyvä jos äiti ollenkaan.

Enkä sitäkään, että äidin pitää aina uhrautua ollakseen hyvä äiti. Äiti ei saa vaatia tai haluta mitään muuta kuin sitä elämää lapsen kanssa kotona.

Tai että kunnon äiti on kotona siihen saakka kun lapsi on sen 3v. Että autosta ja omasta asunnosta on luovuttava mielummin kuin että veisi lapsen päivähoitoon.

Eikä 20-vuotias voi mitenkään olla hyvä äiti, täytyy olla vähintään 25-vuotias ennenkuin alkaa edes suunnitella lasten saamista. Kriteereinä myös oma talo, 2 autoa, vakituinen työpaikka ja rahaa säästössä kuin roskaa.

Yhteistyössä