Tätä en tiennyt ennen palstailua "saa jatkaa"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TilkkuTyttö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En tiennyt, että perhepäivähoitajan ammatti ja pelkkä sana on täällä kuin kirosana. He tekevät kaikki väärin, vaikka tekisivätkin asiat mitenpäin vaan!

En tiennyt, että kaikki yh-äipät ovat jotenkin viallisia,epäonnistuneita, aina jätettyjä tai muuta vastaavaa ja haluavat vain toisten aviomiehiä!

enkä sitä, että jos lapselle sattuu joku onnettomuus, vaikka kuolemaan tai loukkaantumiseen johtava perhepäivähoidossa tai päiväkodissa, niin sehän on vahinko, jolle kukaan ei voi mitään. mutta jos tuo sama sattuu kotona lapselle vanhempien hoidossa, niin nämä vanhemmat onkin sitten täysin epäkelpoja ja vastuuntunnottomia vanhempia

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
En tiennyt, ettei lihaville saa puhua laihdutuksesta missään muotoa esim. ei saa kertoa itse olevan laihiksella.

Tätä minäkään en tiennyt, enkä tiennyt sitäkään että pitää olla tietty määrä ylipainoa ennen kuin saa laihduttaa, ja esim. 5 kilon laihdutuksesta EI sa puhua.

Että oikeasti en tiennyt ennen tätä palstaa että raskaustestiin ilmestyvä viiva ei välttämättä olekaan plussa. Se voi olla haamu, viivanpaikka tai plussa. Ja vaikka se olisi ehkä plussa niin kannattaa silti testata vielä parilla muulla testillä heti samana iltana. Ja jos niistä toiseen ei tulekaan viiva ja toiseen ehkä tuli jos katsoo ikkunan valossa niin sitten pitää odotella pari päivää ja testata uudestaan. Ja jos sitten parin päivän päästä taas eri merkkiseen testiin ei tule viivaa on todettava että se ensimmäisen testin viiva oli joku kiinnittymisyritys, hipaisu tai kemiallinen raskaus. Tai sitten se eka testi näyttikin sen että ovulaatio oli silloin.

Toinen asia mitä en tiennyt oli se, että korvikevauvat ovat tunne-elämältään häiriintyneitä ja isompina vielä vähä-älyisempiä, joka kehitysvammatasolla, kuin tissimaito-vauvat.

mä en tiennyt että äitiydessä pitää kilpailla ja että se, millä tavalla lapsi on syntynyt, onko imetetty ja kuinka ruokittu myöhemmin, jakaa äidit joihinkin kasteihin jotka ovat jatkuvasti toistensa kurkussa kiinni.

enkä sitä että kuka tahansa kouluttamaton kotiäitikin tietää paremmin kuin terveydenhuollon ammattilaiset, kuinka paljon lapselle pitää antaa d-vitamiinia tai olla antamatta tai sen, onko lasta hyvä rokottaa koska kurkkumätähän nyt ei ole vaarallinen, mutta vauvan refluksia on välittömästi taas lääkittävä vahvimmilla mahdollisilla lääkkeillä mitä maailmasta löytyy.

enkä tiennyt että joka ikinen rohtuma, kitinä, röyhtäys, pieru, kutina, ihon kuivuus/laikukkuus/punoitus tai ihan mikä tahansa on allergiaoire ja jos kyseessä on vauva, on heti välittömästä alettava äärimmäisen tiukalle imetysdieetille ja lapsen kohdalla taas karsittava ruokavaliosta sattumanvaraisella mututuntumalla pois kaikki "allergisoivat" ruoka-aineet joita on kartettava kuin ruttoa huolimatta siitä että lääkäri sanoisi jotain ihan muuta.

sitäkään mä en ennen palstaa tiennyt että varakkaissa perheissä asiat ovat aina huonosti muuten kuin materian osalta, ja niissä parisuhde on perseestä ja elämä muutenkin kurjaa kun taas köyhä on onnellinen materian puutteesta huolimatta ja köyhissä perheissä rakkautta on niin paljon että se suorastaan hehkuu ulospäin

:whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja pakko sanoa:
Että oikeasti en tiennyt ennen tätä palstaa että raskaustestiin ilmestyvä viiva ei välttämättä olekaan plussa. Se voi olla haamu, viivanpaikka tai plussa. Ja vaikka se olisi ehkä plussa niin kannattaa silti testata vielä parilla muulla testillä heti samana iltana. Ja jos niistä toiseen ei tulekaan viiva ja toiseen ehkä tuli jos katsoo ikkunan valossa niin sitten pitää odotella pari päivää ja testata uudestaan. Ja jos sitten parin päivän päästä taas eri merkkiseen testiin ei tule viivaa on todettava että se ensimmäisen testin viiva oli joku kiinnittymisyritys, hipaisu tai kemiallinen raskaus. Tai sitten se eka testi näyttikin sen että ovulaatio oli silloin.

Tää oli paras :D

Mä en tiennyt, miten huumorintajuisia ja huumorintajuttomia ihmiset voi olla. Ja miten kivaa on, että on olemassa palsta, jossa saa vastauksen lähes kysymykseen kuin kysymykseen n. minuutissa :)

En tiennyt että on syntiä antaa yli 6kk ikäisen vauvan nukkua pinnasängyssä ja juoda itse maitonsa kun kerta tyytyväisenä nukkuu ja saan itsekin nukkua silloin. Pitäisihän minun hyssytellä ja tyssytellä vauvaa halimassa ja syöttämässä tottakai ja tehdä lastenhoidostani edes vähän työläämpää kun niin vähällä pääsen! Pitäisi tuntea itsensä hulluksi ja kylmäksi, että on vauva joka sattuukin nukkumaan yönsä syömättä ja illalla nukahtaa sänkyyn ihan omia aikojaan pullon kera ja aamullakin jatkaa uniaan vielä pullon juotuaan :)

Yhteistyössä