Tätä on monta kertaa kysytty, mutta taas galluppia ruokakuluista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kun mä olen yrittänyt tällä viikolla venyttää penniä...alkuviikosta kävin kaupassa ja selvisin vajaan 40?:n ostoksilla, mutta tänään meni taas vajaa 70? ja meillä kaapit ammotti tyhjyyttään ennen kaupassa käyntiä.

Meillä menee n. 400-500 ?/kk helposti kauppaan ja meitä on 3+koira. Koirallekin ostetaan eläinkaupasta ruoka, mutta tulee tietty jotain herkkuja aina kaupasta ostettua. Mutta siis koiran osuus tuosta summasta on todella pieni.

Miten muut? Selviättekö pienillä summilla kauppaostoksista vai paljonko menee kuussa?

Alkuperäinen kirjoittaja OnniKeiju:
mulla on tässä kuussa menny vähän alta satku kauppaan...200? menee kuukaudessa suurinpiirtein ruokaan. Syömässä minä ja kolme lasta.

:o :o :o Miten sä teet tuon?? Saanko tulla sun oppiin, jookosta :D ?

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
mulla on tässä kuussa menny vähän alta satku kauppaan...200? menee kuukaudessa suurinpiirtein ruokaan. Syömässä minä ja kolme lasta.

no mä ihmettelen et miten joku saa meneen 500? ruokaan.. :ashamed:

Meillä on 7 henkeä ja viime viikolla meni kauppaan muistaakseni joku 90 euroa.
Siinä on kaikki ruokatavara, pesuaineet, eläinten ruuat yms.
Teen itse kyllä kaiken mahdollisen. Valmisruokia ei harrasteta, jogurttien tilalla on vispipuuroa tai kiisseliä jne. Vaalean leivän leivon itse, ruisleipää en viitsi.
Limpparia ja karkkia ostetaan kerran viikossa ei joka kauppareissulla.

Mä vaan mietin että kun meillä mä ostan ruoat ja nyt kun tulotaso äippälomalla laskee, niin jostain on tietty kiristettävä. Josko se joku olis tuo ruokalasku, mutta on se vaan tosi hankalaa...

no mä ihmettelen et miten joku saa meneen 500? ruokaan.. :ashamed:

Ja menee vielä helposti. Just aloin miettimään että mahdoinkohan laskeskella alakanttiinkin vielä tuota kulutusta...

Ja mielestäni en ees osta mitään ihmeellistä...

Alkuperäinen kirjoittaja SitäSaaMitäTilaa:
Alkuperäinen kirjoittaja tiutui:
n.150e/kk ruokaan, papereihin, shampoihin jne.. 1 aikuinen, 1 lapsi.

Suunnilleen samois summis meilläkin mennään,välil vähemmänkin.Ja minä ja poitu siis...

Miten tää on mahdollista? Mitä sellaista mä ostan mitä te ette osta mihin mulla kuluu niin pirusti rahaa???

Meillä ei oo oikeestaan koskaan limsoja, mehuja, vanukkaita...jäätelöitä... Ihan normaalia perusruokaa. Ei mulla oo varaa ostella mitään herkkuja.

No juu....meillä on usein limsaa, mehua aina ja jätskiäkin ostetaan kohtuu usein :ashamed:

No ei varmaan kannata tuohon oppiin ,kun tuolla summalla ei kyllä osteta 4:lle terveellistä ja monipuolista ruokaa, joka sisältää kotimaisia kasviksia ja hedelmiä ym. kyllähän 200e saa jo aimo annoksen ranskanpottuja ja maksalaatikkoa makarooneja unohtamatta.

Suunnilleen samois summis meilläkin mennään,välil vähemmänkin.Ja minä ja poitu siis...

Miten tää on mahdollista? Mitä sellaista mä ostan mitä te ette osta mihin mulla kuluu niin pirusti rahaa???

No just noi karkit, vanukkaat, sipsit, limsat, mehut, iltapäivälehdet yms.
nostaa monella ruokalaskua

Alkuperäinen kirjoittaja Jatta:

No ei varmaan kannata tuohon oppiin ,kun tuolla summalla ei kyllä osteta 4:lle terveellistä ja monipuolista ruokaa, joka sisältää kotimaisia kasviksia ja hedelmiä ym. kyllähän 200e saa jo aimo annoksen ranskanpottuja ja maksalaatikkoa makarooneja unohtamatta.

kyllä varmasti saa terveellistä ruokaa kun osaa käyttää maalaisjärkeä ja omaa ruuanlaittotaidon.
Ei meilläkään ole ruokaan laittaa tuhansia kuukaudessa ja silti syömme joka päivä terveellistä ruokaa. Hedelmiä ja kasviksiakin löytyy joka päivä ruokavaliosta. Niissäkin voi käyttää järkeä mitä ostaa ja mistä ostaa!!!

Viikon isot ruokaostokset on n 150 euroa. Sitten pari pikkukauppareissua, 20-30euroa... Eli vajaa tai yli 700e paikkeilla/kk. Mies, mä, vauva ja koira (niin ja jänis, mutta se ny ei paljon syö ). Ja tuo sisältää kaikki markettiostokset ruokien lisäks. Siis myös shampoot, saippuat, vessapaperit...

Mä en osta leipää, jogurtteja, vanukkaita, karkkeja tms..
Ihan vaan perus ruuvan teko aineet, hedelmiä ja vihanneksia.

Alkuperäinen kirjoittaja Jatta:

no meillä syyään kyllä tosi harvoin ranskiksia ja maksalaatikkoo ei ollenkaan koska mä en ees tykkää siitä :snotty:

Ranskis pussin hinnalla saa jo peruna pussin ja siitä riittää paljon pidemmälle.

Jos ihan välttämättä haluat tietää mitä meillä syödään ni tänään syötiin:
aamupalaks moniviljaviipaleita, päällä kurkkua, tomaattia ja salaattia

välipalaks pinaattilättyjä

päiväruuaks riisiä ja broilerin pihvejä ja salaattia

iltapalaks samaa leipää ku aamulla ja mandariinit

voih, meillä taitaa mennä noin 900?- 1000?....voi kun oppeiskin ostamaan säästeliäästi...meillä syöjiä on 4 lasta + 2 aikuista.......jätskiä ostetaan usein ja namujakin...limuja ei niinkään ja sipsejä ei oikeastaan koskaan. Eineksiä ei koskaan. Syödään kans kotimaista ja "laadukasta" ......mä kammoan kaikkea ulkomaalaista (paitsi tietty maraboun suklaata). Kohta muutetaan uuteen kotiin ja siellä aion viljellä mahdollisimman paljon jotta ei tarttis koskaan ostaa mitään vihanneksia kaupasta.