Tätä on monta kertaa kysytty, mutta taas galluppia ruokakuluista...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja OlgaHyvä:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on 7 henkeä ja viime viikolla meni kauppaan muistaakseni joku 90 euroa.
Siinä on kaikki ruokatavara, pesuaineet, eläinten ruuat yms.
Teen itse kyllä kaiken mahdollisen. Valmisruokia ei harrasteta, jogurttien tilalla on vispipuuroa tai kiisseliä jne. Vaalean leivän leivon itse, ruisleipää en viitsi.
Limpparia ja karkkia ostetaan kerran viikossa ei joka kauppareissulla.

Meitä kans 7 henkee. Ja mää kun oon luullu olevani nuuka ja tarkka! :o
Ainakin 150 euroo meillä menee viikossa, siinä on mukana kylläkin kaikki vessapaperit sunmuut. Ja itse kaikki ruoka tehdään, paitsi eineksiä, esim. lihapullia ostan kun saa puoleenhintaan viimisessä päivässä.
Mut ei kyllä alle sadan euron mee, ei millää... B)

Mä oonki tehny nuukailusta taitolajin itselleni, se on välillä ihan mukava huomata kuinka pienellä ruokkii HYVIN tämänkin kokoisen perheen. No myönnettäköön että lihaa ei tähän taloon tarvi kaupasta kantaa ne löytyy omasta takaa. Ja marjoja on kans varastossa melkoiset määrät sekä itsekeitettyjä mehuja.

Alkuperäinen kirjoittaja hetikial:
voih, meillä taitaa mennä noin 900?- 1000?....voi kun oppeiskin ostamaan säästeliäästi...meillä syöjiä on 4 lasta + 2 aikuista.......jätskiä ostetaan usein ja namujakin...limuja ei niinkään ja sipsejä ei oikeastaan koskaan. Eineksiä ei koskaan. Syödään kans kotimaista ja "laadukasta" ......mä kammoan kaikkea ulkomaalaista (paitsi tietty maraboun suklaata). Kohta muutetaan uuteen kotiin ja siellä aion viljellä mahdollisimman paljon jotta ei tarttis koskaan ostaa mitään vihanneksia kaupasta.

Ja pian huomaat että se porkkanapussi on kuitenkin halvempi ostaa kaupasta... Kasvimaasta on hirvee työ!

80e/vk yleensä eli kuukaudessa 320e..
2 aikuista, 2 lasta, koira ja akvaario..
koira ja akvaario eivät paljoa kasvata tuota summaa...
ei ole vaippa ikäisiä ja ihan kotiruokaa syödään..
tuossa on myös sitten sauna kaljat, tupakit ja mässytkin samassa..

Alkuperäinen kirjoittaja OlgaHyvä:
Meillä on 7 henkeä ja viime viikolla meni kauppaan muistaakseni joku 90 euroa.
Siinä on kaikki ruokatavara, pesuaineet, eläinten ruuat yms.
Teen itse kyllä kaiken mahdollisen. Valmisruokia ei harrasteta, jogurttien tilalla on vispipuuroa tai kiisseliä jne. Vaalean leivän leivon itse, ruisleipää en viitsi.
Limpparia ja karkkia ostetaan kerran viikossa ei joka kauppareissulla.

Meitä kans 7 henkee. Ja mää kun oon luullu olevani nuuka ja tarkka! :o
Ainakin 150 euroo meillä menee viikossa, siinä on mukana kylläkin kaikki vessapaperit sunmuut. Ja itse kaikki ruoka tehdään, paitsi eineksiä, esim. lihapullia ostan kun saa puoleenhintaan viimisessä päivässä.
Mut ei kyllä alle sadan euron mee, ei millää... B)

Mä oonki tehny nuukailusta taitolajin itselleni, se on välillä ihan mukava huomata kuinka pienellä ruokkii HYVIN tämänkin kokoisen perheen. No myönnettäköön että lihaa ei tähän taloon tarvi kaupasta kantaa ne löytyy omasta takaa. Ja marjoja on kans varastossa melkoiset määrät sekä itsekeitettyjä mehuja.

Ja yks juttu viä unohtu joka ei nyt liity oikein ruokakuluihin mutta meillä ei kumpikaan polta eikä alkoholiakaan tahdo kulua ollenkaan.

Selviäisin pienillä kustannuksilla, jos olisi pakko. Mutta kun ei ole, en edes yritä. Joskus meillä kyllä syödään varsin edullisestikin, 20 senttiä per lautasellinen, mutta en tee niitä ruokia säästösyistä vaan siksi, että sattuu tekemään sitä ruokaa mieli.

Meillä menee noin 1000euroa kuussa.Meitä on 6lasta ja 2aikuista.Sisältää puhdistuaineet ja paperit ym.Kestovaippaillaan.Ne ei sisälly tuohon summaan.Viikolla mies ja 4 lasta syö töissä ja koulussa päivällä.

tässä listassa olisi muuten hyvä huomioida se että kuinka moni näistä "vähän rahaa käyttävistä" on päivät töissä ja lapset hoidossa...
Jos lapset on päivän hoidossa menee ruokaan paljon pienempi summa kun silloinkun lapset on koko päivän kotona...

nykyisin menee noin 400/kk kauppaan, kun ei voi enää sika-nauta juhelihaa ja halpismakkaroita ostaa. Tässä mukana siis vessapaperit ja pesuaineet, niistä voi ostaa edelleen halpismerkkejä. miehne nicorette-laastarit on hinnassa mukana, mutta laskisin sen lääkekuluihin, kun on tavallaan lääke

Alkuperäinen kirjoittaja vicy:
tässä listassa olisi muuten hyvä huomioida se että kuinka moni näistä "vähän rahaa käyttävistä" on päivät töissä ja lapset hoidossa...
Jos lapset on päivän hoidossa menee ruokaan paljon pienempi summa kun silloinkun lapset on koko päivän kotona...

lapset kotona, vanhin eskarissa :wave:

meitä on kaksi aikuista ja kolme lasta. ruokaan menee noin 500e kuussa, ja teen kaikki ruuat ite, käyn kerran viikossa kaupassa ja silti menee toi raha. siihen lisäksi kaikki muu, shampoot,pesuaineet,vaipat, synttärilahjat, kukkalannotteet, ripsari jne...eli yhteensä n.700e kuussa. ja ei todellakaan törsäillä.

meillä menee n 800e 2 lasta ja 2 aikuista tiedän, että se on paljon mutta ei kait sillä ole väliä kun rahaa jää monta sataa kuussa säästöönkin tän ja lainanlyhennyksien jne jälkeen.

..ja se mies talossa kasvattaa sitä kuukauden ruokalaskua varmaan 300?, verrattuna niihin joilla on vaan 1 aikuinen :D

Ei välttämättä. Jos lapset obn hoidossa, useimmissa perheissä päivän toisella pääaterialla on kiire. Joudutaan käyttämään eineksiä tai ainakin puolivalmisteita. Ne maksaa enemmän kuin jos olisit aamulla aloittanut ruuan valmistuksen. Myös taloudellinen tilanne vaikuttaa ruokamenoihin. Mulla oli kahden lapsen kanssa kotona ollessani huomattavasti pienemmät ruokamenot kuin oli töihin palattuani. Lasten sukupuoli ja ikäkin vaikuttaa. Junnu syö nyt 16 veenä päivässä saman kuin siskonsa 2 veenä kuukaudessa. Ja jos koulussa syövä on kasvissyöjä, niin kodille lankeaa lapsen ruuasta suurempi lasku. Koulun ruuan pitäisi vastata yhtä kolmasosaa lapsen päivittäisestä ravinnontarpeesta, mutta kasvissyöjien kohdalla kouluruoka vastaa ravitsemuksellisesti välipalaa eikä lounasta.

meillä neljä lasta ja kaikki syö koulussa ja eskarissa, minä ja mies ollaan kotona, mutta miehen sairauden takia syömme niitä kalliimpia terveellisimpiä tuotteita

Alkuperäinen kirjoittaja Katja87:

..ja se mies talossa kasvattaa sitä kuukauden ruokalaskua varmaan 300?, verrattuna niihin joilla on vaan 1 aikuinen :D

Toi on muute totta. Ja koira! Mein hurttis ei siedä koiranraksuja, sille pitää ostaa vaan jauhelihaa. Sitä menee kilo päivässä. Tai jotain muuta lihaa. + tähteitä.

Meillä menee 450-500e/kk ja 2+2 (pikkulapsia) perhe päivittäisjuttuihin. Syödään tavallista monipuolista ruokaa, aika vähän eineksiä, limsoja yms., muuta niitäkin kyllä joskus. Vaipat vie tuosta osuudesta 50 euroa/kk.