Tätä tämä kodin ja koulun yhteistyö on :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Rehtorin kotinumeroon...:laugh::laugh::laugh:

Rouva soittaa nyt ihan sille omalle opelle ja kertoo mitä nappula on hänelle kertonut ja kyselee missä mennään.

Nyt tällaista nauretaan ja toisessa ketjussa ihmisistä on ok homma, jos äiti soittelee aikuisen lapsen pomolle asioista.

Tällaista asiaa ei villaisella voi painaa ja rehtorillehan tuosta pitää kertoa. Outoa ettei ap ole saanut viestiä opettajalta takaisin. Sehän kertoo opettajan piittaamattomuudesta ja seuraava askel on ottaa yhteys opettajan lähiesimieheen eli rehtoriin ja sen voi kyllä tehdä heti. Pitkin iltojahan opettajatkin soittelevat ja sopivat vanhempainvartteja.

Selvitä nyt hyvä ihminen ensin, mitä on tapahtunut ja puhuuko lapsi totta! Ota yhteys opettajaan ja kuuntele hänen versionsa asiasta.

Ei millään pahalla, mutta ihan tavalliset lapset valehtelevat, liioittelevat, puhuvat lööperiä näyttääkseen itse herrantertuilta ja vääntelevät toisten sanomisia ja tekoja itselleen hyödyllisiksi.

Lapset myös ymmärtävät asioita väärin ja joskus keksivätkin "kiusaamisia" ja "haukkumisia" saadakseen vanhemman huomion. Jos vanhempi on kauhuissaan ja kovin kiinnostunut lapselle koulussa tapahtuneista vääryyksistä ja lapsi saa tätä kautta empatiaa, voi lapsi olla hyvinkin kekseliäs valheissaan.

Eli tutki ennen kuin hutkit.

Tämä oli eka kerta, kun tyttö pyysi että laittaisin wilmaviestin. Ei siis mikään naru josta kiskaista mua.

[QUOTE="aapee";28855541]Ihan tosi rehtorille saman tien?? Meinaan en usko meidän yhteistyön siitä ainakaan paranevan, ja tyttö joutuu kärsimään siellä tämän vuoden. Ensi vuonna opettaja vaihtuu, 3-6 luokalla on sitten sama ope.

Ajattelin odottaa, että ottaa asian puheeksi muutaman päivän, jos vaikka käsittelee asian. Jos ei, niin sen jälkeen jättää opelle soittopyynnön. Ja siinä sitten kysyä myös tuosta mitä sanoi tytölle.[/QUOTE]

Rehtori on siellä koulussa työntekijä siinä missä muutkin. Miksi ei voisi soittaa rehtorille?

[QUOTE="vieras";28855729]Nyt tällaista nauretaan ja toisessa ketjussa ihmisistä on ok homma, jos äiti soittelee aikuisen lapsen pomolle asioista.

Tällaista asiaa ei villaisella voi painaa ja rehtorillehan tuosta pitää kertoa. Outoa ettei ap ole saanut viestiä opettajalta takaisin. Sehän kertoo opettajan piittaamattomuudesta ja seuraava askel on ottaa yhteys opettajan lähiesimieheen eli rehtoriin ja sen voi kyllä tehdä heti. Pitkin iltojahan opettajatkin soittelevat ja sopivat vanhempainvartteja.[/QUOTE]
No, mulla ei ole SE jakomielitauti. Mua lähinnä huvitti tuo kotinumero. Hey camoon, pikkasen yksityisyyttä. Mutta luultavasti se oli vitsiksi tarkoitettukin.

[QUOTE="vieras";28855729]Nyt tällaista nauretaan ja toisessa ketjussa ihmisistä on ok homma, jos äiti soittelee aikuisen lapsen pomolle asioista.

Tällaista asiaa ei villaisella voi painaa ja rehtorillehan tuosta pitää kertoa. Outoa ettei ap ole saanut viestiä opettajalta takaisin. Sehän kertoo opettajan piittaamattomuudesta ja seuraava askel on ottaa yhteys opettajan lähiesimieheen eli rehtoriin ja sen voi kyllä tehdä heti. Pitkin iltojahan opettajatkin soittelevat ja sopivat vanhempainvartteja.[/QUOTE]

Sain mä sen, minkä tuossa julkaisinkin. Eli kiitos viestistä, asiaa käsitellään.

Mutta käsittely olikin sellainen, että opettaja puhutteli oman lapseni, että tällaisista asioista ei laiteta wilmaviestejä.

[QUOTE="Vieras";28855737]Rehtori on siellä koulussa työntekijä siinä missä muutkin. Miksi ei voisi soittaa rehtorille?[/QUOTE]

Mitä se rehtori asialle voi nyt? Hän selvittää asian ensin opettajan ja oppilaiden kanssa kuitenkin. Ei se sano juuta eikä jaata asiaan ennen kuin on selvittänyt tapahtumien kulun.

Ensin yhteys opettajaan ja selvitys, mitä on tapahtunut. Jos homma tuntuu edelleen epäselvältä, sitten voi ottaa yhteyttä rehtoriin (joka todennäköisesti jo tietää asiasta, jos vanhempi on opettajalle soittanut, koska opettajat kertovat rehtorille tällaiset asiat).

Jos joku kuvittelee, että soitto rehtorille on nykyään joku "raju toimenpide" tai "näpäytys opettajalle" on kyllä väärässä.

[QUOTE="Vieras";28855737]Rehtori on siellä koulussa työntekijä siinä missä muutkin. Miksi ei voisi soittaa rehtorille?[/QUOTE]

Rehtorihan keskustelee opettajan kanssa asiasta, ja pelkään jos tuolleen kantelen esimiehellensä, niin kostaa tytölle. Tyttö muutenkin pelkää opettajaansa. Eikä ole mikään superujo tai arka, ihan reipas tyttö.

Mietin, että jos tämä nimittely nyt käsitellään, niin annanko vain asian olla ja koetetaan luovia kakkosluokka läpi sovussa.

Jos ei käsitellä, sitten toinen yhteydenotto.

Kai nyt on järkevää selvittää asia ensin sen tahon kanssa, jota asia koskee. Opettajahan tässä on ollut toimijana, ei rehtori.

[QUOTE="aapee";28855771]Rehtorihan keskustelee opettajan kanssa asiasta, ja pelkään jos tuolleen kantelen esimiehellensä, niin kostaa tytölle. Tyttö muutenkin pelkää opettajaansa. Eikä ole mikään superujo tai arka, ihan reipas tyttö.

Mietin, että jos tämä nimittely nyt käsitellään, niin annanko vain asian olla ja koetetaan luovia kakkosluokka läpi sovussa.

Jos ei käsitellä, sitten toinen yhteydenotto.[/QUOTE]

Niin, jos tuntuu että riittää soitto vain opettajalle, ehdottomasti toimi niin. Itse olen sitä mieltä, että opettajalta oli hyvin epäammattimaista ja törkeää käytöstä tuo moittiminen lastasi kiusaamisen ilmoittamisesta. Mutta varmasti asian voi ratkaista soittamalla ja ottamalla yhteys itse opettajaan.

En jaksanut lukea nyt ketjua mutta lastani kiusattiin ekaluokalla ja kiusaamiseen puututtiin heti. Opettaja puhutteli kiusaajia ja heidän vanhempiaan. Samoin koulukuraattori jutteli kiusaajien kanssa. Kiusaaminen loppui. Kun juttelin opettajan kanssa mikä on kiusaamista, hän sanoi ettei nimittely sitä ole. Nimittelyä on koulussa aina ja tulee aina olemaan. Asiasta voidaan puhua mutta sitä ei puida samoin kuin kiusaamista. Oma lapseni joutui kohteeksi jossa kaksi muuta lasta töni, potki ja repi vaatteita rikki. Se oli jo puuttumisen paikka. Samoin jonossa töniminen tai pilkkalorut eivät ole koulun mukaan kiusaamista.

ehkä kysyisin vielä opelta miten tuo homma nyt tosiaan menee ja onko aikomusta asialle tehdä jotain tai onko kyse todellakin jatkuvasta ilmiöstä.

Ja sitten seuraavaksi juttelisin tyttäreni kanssa siitä, että tämä maailma on pullollaan ihmisiä, jotka arvostelevat ja nimittelevät. Siltä ei voi välttyä, mutta ei siitä tarvitse aina suuttuakaan/välittää. Kertoisin miten kiva ja hyvä tyttöni on ja kehottaisin jättämään nimittelijät omaan arvoonsa. Riittää, että tyttö itse tietää olevansa hyvä ja rakastettu.

Ei kaikesta, mitä joku jossakin sanoo, voi tehdä numeroa, vaikka se kuinka joskus pahalta tuntuukin.

En jaksanut lukea nyt ketjua mutta lastani kiusattiin ekaluokalla ja kiusaamiseen puututtiin heti. Opettaja puhutteli kiusaajia ja heidän vanhempiaan. Samoin koulukuraattori jutteli kiusaajien kanssa. Kiusaaminen loppui. Kun juttelin opettajan kanssa mikä on kiusaamista, hän sanoi ettei nimittely sitä ole. Nimittelyä on koulussa aina ja tulee aina olemaan. Asiasta voidaan puhua mutta sitä ei puida samoin kuin kiusaamista. Oma lapseni joutui kohteeksi jossa kaksi muuta lasta töni, potki ja repi vaatteita rikki. Se oli jo puuttumisen paikka. Samoin jonossa töniminen tai pilkkalorut eivät ole koulun mukaan kiusaamista.

Herran jestas, miten niin pilkkalorut eivät ole kiusaamista? Ja jos yhtä ja samaa lasta aina tönitään, niin miten niin sekään ei olisi kiusaamista?

Tottahan muksut töniskelevät toisiaan oikeastikin leikkimielisesti, mutta kyllä lapset yleensä tietävät milloin on kyse kiusaamisesta ja milloin oikeasti leikistä.

Ok, siis vaikka joku nimittelisi toista oppilasta toistuvasti läskiksi, neekeriksi, huoraksi tai homoksi, se ei olisi kiusaamista? Erikoinen tulkinta.

Tämä pissis-juttu ei ole vain tyttöni ongelma, minusta se olisi siksi hyvä käsitellä kaikkien kesken, että toisen ulkomuotoon, vaatteisiin ym, ei puututa nimittelemällä.

Todennököisesti ovat kateellisia niistä tennareista ja yrittävät pilata niiden hienouden nimittelyllä.

ehkä kysyisin vielä opelta miten tuo homma nyt tosiaan menee ja onko aikomusta asialle tehdä jotain tai onko kyse todellakin jatkuvasta ilmiöstä.

Ja sitten seuraavaksi juttelisin tyttäreni kanssa siitä, että tämä maailma on pullollaan ihmisiä, jotka arvostelevat ja nimittelevät. Siltä ei voi välttyä, mutta ei siitä tarvitse aina suuttuakaan/välittää. Kertoisin miten kiva ja hyvä tyttöni on ja kehottaisin jättämään nimittelijät omaan arvoonsa. Riittää, että tyttö itse tietää olevansa hyvä ja rakastettu.

Ei kaikesta, mitä joku jossakin sanoo, voi tehdä numeroa, vaikka se kuinka joskus pahalta tuntuukin.

Joo kyllä me puhuttiin, että aina voi joku nimitellä, jonkun verran pitää jaksaa sietää jne.

Mutta tässä on yksi johtajatyttö, joka tämän aloitti, ja kerää porukkaa ja nyt on jo ollut sellaista, että on merkitseviä katseita ja tirskumista, pois lähtemistä kun tyttöni tulee viereen, eli sosiaalista eristämistä.

No huh, siinä oikein kamala suhtautumistapa. Jos noin annettaisiin pahentua ja paisua kiusaaminen eikä pisteittäisi sitä poikki, meillä olisi pahoinvointia ja tiesmitä hirmutekoja vielä enemmän :/ Kiusaaminen kertoo kiusaajan empatiakyvyttömyydestä sinä hetkenä, ja opettajien tehtävä onkin tukea kiusaajaa niin että hän pystyy asettumaan uhrin asemaan ja tuntemaan myötätuntoa. Ilman aikuisten väliintuloa kiusaajalle se on hankalampaa ja ehkä myöhemmin se on aina vain vaikeampaa ( jolloin lapsi kärsii siitä).

onko niin, että vain yli 13-vuotiaita saa haukkua, mutta sen alta ei? täällä palstalla on useinkin nimitelty jotai pissikseksi.

Miksi juuri tuon ikäisiä saa haukkua - ja vielä aikuisten taholta? Ovat paljon herkemmässä iässä kuin alakoululaiset.

[QUOTE="aapee";28855929]Joo kyllä me puhuttiin, että aina voi joku nimitellä, jonkun verran pitää jaksaa sietää jne.

Mutta tässä on yksi johtajatyttö, joka tämän aloitti, ja kerää porukkaa ja nyt on jo ollut sellaista, että on merkitseviä katseita ja tirskumista, pois lähtemistä kun tyttöni tulee viereen, eli sosiaalista eristämistä.[/QUOTE]

No oikeastaan niin kurjaa kuin se onkin, niin se on voi voi. Sitä se tulee olemaan ihan oikeasti loppuelämä, että joskus jotakuta eristetään porukasta. Se on väärin, mutta sitä tuskin millonkaan saadaan kitkettyä kouluista ja työpaikoista täysin pois.

Onko tytölläsi muita kavereita luokassa? Jos on, niin ongelmaa ei ole kun tyttösi keskittyy omiin kavereihinsa, eikä ala uhriksi sille johtajatytölle ja yritä päästä hänen porukkaansa mukaan. Ei kukaan voi kiusata jos kiusattu ei välitä siitä nimittelystä, pohja putoaa pois. Ymmärrätköhän mitä tarkotan. Oma koulukiusaamiseni lakkasi, kun en välittänyt nimittelystä, vaan olin rohkeasti mikä olin.

[QUOTE="vieras";28855956]No huh, siinä oikein kamala suhtautumistapa. Jos noin annettaisiin pahentua ja paisua kiusaaminen eikä pisteittäisi sitä poikki, meillä olisi pahoinvointia ja tiesmitä hirmutekoja vielä enemmän :/ Kiusaaminen kertoo kiusaajan empatiakyvyttömyydestä sinä hetkenä, ja opettajien tehtävä onkin tukea kiusaajaa niin että hän pystyy asettumaan uhrin asemaan ja tuntemaan myötätuntoa. Ilman aikuisten väliintuloa kiusaajalle se on hankalampaa ja ehkä myöhemmin se on aina vain vaikeampaa ( jolloin lapsi kärsii siitä).[/QUOTE]

jaa, tässä on puhuttu nyt _nimittelystä_ eikä hirmuteoista. Tiettyyn pisteeseen asti voi olla välittämättä siitä mitä toiset ihmiset minusta puhuvat. Sitten se raja ylittyy kun mennään fyysiseen väkivaltaan ja vakavaan henkiseen alistamiseen.

Olen sitä mieltä että tietyllä tapaa kiusatut alistuvat tilanteeseen jossa kiusataan. Välittämättä jättäminen ei ole alistumista, vaan siinä kiusattu osoittaa olevansa kiusaajan sanojen ja tarkoitusten yläpuolella. Joten kiusaaja ei oikein saavuta sitä mitä hakee = toisen alistaminen.

Toisin sanoen nimittelyn uhrin pitää osoittaa, ettei aio alistua kiusaamiselle. Tarvittaessa tietysti käytetään aikuista tähän apuna. Mutta haluaisin opettaa ainakin omille lapsilleni keinoja kohdata nimittelyä ja kiusaamista ilman että juostaan ensimmäisenä rehtorille sanomaan joka asiasta.

Mun mielestä sun viesti oli asiallinen ja hyvä, että sen laitoit. Itse varmistaisin nyt vielä uudestaan lapselta, miten opettaja keskusteli hänen kanssaa tuosta viestistä. Esim. itse varmaan tuollaisen viestin jälkeen kyllä keskustelisin myös sinun lapsesi kanssa ja pyytäisin häntä jatkossa tulemaan kertomaan heti asiasta minulle, jotta saadaan tilanne korjattua (tämänhän voi joku lapsi tulkita niin, että "mitä ihmettä menit äidilles kanteleen kun et kerta mulle ole mitään sanonut). Eli tarkista, kuinka paljon lapsi on tulkinnut ennen kuin otat yhteyttä uudestaan...Toki se, että lapsi kokee opettajan moittineen wilma-viestistä antaa viitteen, että joka tapauksessa sun olisi syytä ottaa yhteyttä opettajaan, jotta tietää jatkossa varoa ettei lapsesi ja opettajan välit tulehdu enempää (lapsi pelkää opettajaa vaikka opettaja ei välttämättä ole edes mitään pahalla tarkoittanut).

Tähän aikaan vuodesta rehtoreilla on kädet täynnä työtä ja toki vanhempien ja opettajien yhteistyön tukeminen on yksi niistä töistä, mutta itse yrittäisin selvittää asiaa ilman rehtoria. Turha siis sotkea ylimääräisiä jos ja kun tarvetta ei ainakaan vielä ole. Soita opettajalle huomenna ja keskustelkaa ja katso jatkoa sitten jos sellaiselle tulee tarvetta. Nyt kyse voi olla väärinkäsityksestäkin, joten turha on alkaa ampumaan kärpästä haulikolla..

jaa, tässä on puhuttu nyt _nimittelystä_ eikä hirmuteoista. Tiettyyn pisteeseen asti voi olla välittämättä siitä mitä toiset ihmiset minusta puhuvat. Sitten se raja ylittyy kun mennään fyysiseen väkivaltaan ja vakavaan henkiseen alistamiseen.

Olen sitä mieltä että tietyllä tapaa kiusatut alistuvat tilanteeseen jossa kiusataan. Välittämättä jättäminen ei ole alistumista, vaan siinä kiusattu osoittaa olevansa kiusaajan sanojen ja tarkoitusten yläpuolella. Joten kiusaaja ei oikein saavuta sitä mitä hakee = toisen alistaminen.

Toisin sanoen nimittelyn uhrin pitää osoittaa, ettei aio alistua kiusaamiselle. Tarvittaessa tietysti käytetään aikuista tähän apuna. Mutta haluaisin opettaa ainakin omille lapsilleni keinoja kohdata nimittelyä ja kiusaamista ilman että juostaan ensimmäisenä rehtorille sanomaan joka asiasta.

Niin kun kerroin, on tosiaan KIUSAAJALLE itselleen raskasta kiusata ja pönkittää omaa egoaan muiden edessä. Siksi korostin, että nykyään puhutaan ja meillä opettajakoulutuksessa korostetaan myös sen merkitystä, että kiusaaja tarvitsee opettajan auttamaan/tukemaan häntä ymmärtämisen ja empatian kasvattamisessa.

Mitä kiusaamiseen (oli se nimittelyä, alistamista, syrjimistä, henkistä tai fyysistä väkivaltaa) tulee niin siitä on kouluissa nollatoleranssi. Lapset eivät valitse luokkaansa, luokkahenkeä ja dynamiikkaa siellä. Kaikille pitää turvata turvallinen ja hyvä ilmapiiri, jossa ei tarvitse pelätä ja menettää itsetuntoaan. Erilaisuus on rikkautta - ajatukseen kasvatetaan lapsia nyt ja aina.

On ihan ap:n asia ja päätös miten ottaa yhteyttä kouluun. Ei ole väliä miten, kunhan kiusaaminen ja epäasiallinen käytös loppuu.

Anteeks vaan mutta eikö tuota asiaa nyt olis voinut lapsen kanssa puhua ja sanoa ettei välitä tuollaisesta sanomisista. Kyllä tuollaista nyt välillä käy ja siitä ei varmaan numeroa kannata tehdä. Vanhemman kuuluu saada lapsi rauhoittumaan ja kertoa miten tuollaisiin sanomisiin suhtaudutaan. Eikä mennä opettajalle heti kantelemaan. Ei ne opettajat voi joka sanomisiin puuttua! Tietysti jos tilanne jatkuu ja pahenee, mutta mutta joo.

No oikeastaan niin kurjaa kuin se onkin, niin se on voi voi. Sitä se tulee olemaan ihan oikeasti loppuelämä, että joskus jotakuta eristetään porukasta. Se on väärin, mutta sitä tuskin millonkaan saadaan kitkettyä kouluista ja työpaikoista täysin pois.

Onko tytölläsi muita kavereita luokassa? Jos on, niin ongelmaa ei ole kun tyttösi keskittyy omiin kavereihinsa, eikä ala uhriksi sille johtajatytölle ja yritä päästä hänen porukkaansa mukaan. Ei kukaan voi kiusata jos kiusattu ei välitä siitä nimittelystä, pohja putoaa pois. Ymmärrätköhän mitä tarkotan. Oma koulukiusaamiseni lakkasi, kun en välittänyt nimittelystä, vaan olin rohkeasti mikä olin.

On, mutta luokka on pieni, ja oikeasti tyttöjä on nyt 2 kastia. Johtaja ja liepeilijät, ja muutama joka ei ole siinä porukassa. Tässä porukassa on tyttönikin.

Tyttöni ei pidä tästä johtajatytöstä eikä myöskään 2 lähimmästä apuristaan. Esim. ei halua kutsua heitä synttäreilleen, niin tuskin on porukoihin pyrkimässä.

Mun mielestä sun viesti oli asiallinen ja hyvä, että sen laitoit. Itse varmistaisin nyt vielä uudestaan lapselta, miten opettaja keskusteli hänen kanssaa tuosta viestistä. Esim. itse varmaan tuollaisen viestin jälkeen kyllä keskustelisin myös sinun lapsesi kanssa ja pyytäisin häntä jatkossa tulemaan kertomaan heti asiasta minulle, jotta saadaan tilanne korjattua (tämänhän voi joku lapsi tulkita niin, että "mitä ihmettä menit äidilles kanteleen kun et kerta mulle ole mitään sanonut). Eli tarkista, kuinka paljon lapsi on tulkinnut ennen kuin otat yhteyttä uudestaan...Toki se, että lapsi kokee opettajan moittineen wilma-viestistä antaa viitteen, että joka tapauksessa sun olisi syytä ottaa yhteyttä opettajaan, jotta tietää jatkossa varoa ettei lapsesi ja opettajan välit tulehdu enempää (lapsi pelkää opettajaa vaikka opettaja ei välttämättä ole edes mitään pahalla tarkoittanut).

Tähän aikaan vuodesta rehtoreilla on kädet täynnä työtä ja toki vanhempien ja opettajien yhteistyön tukeminen on yksi niistä töistä, mutta itse yrittäisin selvittää asiaa ilman rehtoria. Turha siis sotkea ylimääräisiä jos ja kun tarvetta ei ainakaan vielä ole. Soita opettajalle huomenna ja keskustelkaa ja katso jatkoa sitten jos sellaiselle tulee tarvetta. Nyt kyse voi olla väärinkäsityksestäkin, joten turha on alkaa ampumaan kärpästä haulikolla..

Luulen tuossa on perää, että on kehottanut tulemaan heti puhumaan hänelle, eikä äidille. Mutta tyhmää musta silti sotkea tytön pää sillä, että kokee, ettei meiltä kotoa saa laittaa wilmaviestejä koulun asioista. Olisi voinut miettiä sanansa paremmin, niin ettei tuollaista käsitystä tule.

Mutta kun tyttö pelkää muutenkin opettajaa, niin hän ei vaan uskaltanut. Johtuu kun opettaja on melko ärtynyt usein, ehkä vain persoonallisuuskysymyskin. En tiedä saako sitä enää millään muutettua.

Niin eikö ole kuitenkin parempi, että kertoi edes kotona, vaikka opettaja joutuukin sitten lukemaan sen asian wilmasta, minkä tyttö olisi toki voinut sanoa suoraan opellekin.

Anteeks vaan mutta eikö tuota asiaa nyt olis voinut lapsen kanssa puhua ja sanoa ettei välitä tuollaisesta sanomisista. Kyllä tuollaista nyt välillä käy ja siitä ei varmaan numeroa kannata tehdä. Vanhemman kuuluu saada lapsi rauhoittumaan ja kertoa miten tuollaisiin sanomisiin suhtaudutaan. Eikä mennä opettajalle heti kantelemaan. Ei ne opettajat voi joka sanomisiin puuttua! Tietysti jos tilanne jatkuu ja pahenee, mutta mutta joo.

No arvaa sanoinko eka kerran, ja toisenkin kerran.

Mutta kun se on jo pahentunut tuoksi katseluksi ja tirskumiseksi, niin minusta olisi ok jos näitä eräitä tyttöjä koulussa pidettäisiin opettajienkin taholta vähän enemmän silmällä, heidän puheitaan ja nimittelyjään.

[QUOTE="aapee";28856634]Luulen tuossa on perää, että on kehottanut tulemaan heti puhumaan hänelle, eikä äidille. Mutta tyhmää musta silti sotkea tytön pää sillä, että kokee, ettei meiltä kotoa saa laittaa wilmaviestejä koulun asioista. Olisi voinut miettiä sanansa paremmin, niin ettei tuollaista käsitystä tule.

Mutta kun tyttö pelkää muutenkin opettajaa, niin hän ei vaan uskaltanut. Johtuu kun opettaja on melko ärtynyt usein, ehkä vain persoonallisuuskysymyskin. En tiedä saako sitä enää millään muutettua.

Niin eikö ole kuitenkin parempi, että kertoi edes kotona, vaikka opettaja joutuukin sitten lukemaan sen asian wilmasta, minkä tyttö olisi toki voinut sanoa suoraan opellekin.[/QUOTE]

Hyvänen aika kysehän on pienestä lapsesta, ei mikään ihme että äidilleen kertoo ensin kiusaamisesta. Minusta tuo nyt on turhaa spekulointia sinänsä (vaikka ymmärrän hyvin) koska voi olla että opettajalla on ollut huono päivä tai sitten kitkaa tyttöäsi tai kiusaamistapausten selvittelyä kohtaan. Itse äitinä en antaisi kenenkään kiusata lastani ja ottaisin herkästi yhteyden kouluun. Toimi kuten parhaaksi näet.

Yhteistyössä