V
vierailija
Vieras
Reilu 3 vuotta sitten puolisoni muuttui tosi aggressiiviseksi ja aloitti sättimisen ja haukkumisen ja fyysisen väkivallan uhan heittäen mm. pienen alakoululaisen repun häntä kohti osumatta kuitenkaan, koska reppu oli tosi painava ja sen lento loppui vähän ennen lasta. Ollut muutakin. Nyt tänä vuonna hän on alkanut väittää vastaan kaikesta. Minä valitan hänen mukaansa koko ajan, mutta en kyllä huomioi, että valittaisin. Juoruja lukiessa mainitsin kultamekko - Heljangon jutusta ja hän suorilta alkoi sättimään ja ivallisella äänellä puolusti IIdaa. No mielipiteitä voi olla, mutta kun tilanne muuttui seuraavaksi päiväksi päinvastoin ja nyt hän haukkui Iidan maanrakoon ja puolusti Heljankoa. Mainitsin erään ihmisen löytäneen hoidon pääkipuunsa ja kerroin lukemastani. Hän sanoi halveksivalla äänellä miten hänellä ei ole enää vuosiin sattunut päähän lainkaan. En alkanut väittää vastaan, vaan mielessäni totesin olevan valetta ja näin vaan on tuonkin jälkeen usein hieronut päätään ja ottanut voimakkaita lääkkeitä, kun päätä särkenyt. Syyttänyt usein minua väärinsanomisesta eri asioissa ja olen miettinyt josko olen sitten sanonut väärin. Ajoittain pieniä juttuja, ettei ole ymmärtänyt näkemäänsä tai lukemaansa. Ei osannut mm. lukea lapsen lukujärjestystä. Juuri vähän aikaa sitten kiukkuisena selitti miten häntä kusetetaan eräässä sopimuksessa, jossa luvattiin ilmainen korvaus. Ei ymmärtänyt millään, että se on ilmainen ja se määräaikainen tarkoitti hänen mielestään jatkuvaa ja maksua sen jälkeen kun on hyväksynyt sen. Katsoi Ahtisaaren hautajaisia ja sanoi miten kohta on varmaan tuon Rehninkin valtiolliset hautajaiset. Sanoi Elisabeth Rehnin olleen Suomen presidentti. Tuoreimpana lapsi kertoi erään tutun luona hoidossa olevan koiran olevan paljon isompi kuin heidän oma koiransa. Tähän mieheni ivallisesti sanoi lapselle, että luuleeko hän tosiaan, että sen pentu on jo sitä isompi. Mieheni tiennyt kyllä hyvin, että kyseessä aikuinen koira ja isompi kuin tuon tuttavan oma koira ja on jopa nähnyt sen useita kertoja.
Kuitenkin jutut on ihan normaalejakin. Mietin aluksi, että tekee tuota ilkeyttään, koska on muuttunut tosi ilkeäksi näiden viime vuosien aikana. Voiko olla vain hetkellisiä muistihäiriöitä, jossa sotkee esim. presidentit? Kun sanoin, että ei Rehn ole ollut koskaan presidentti niin hiljeni ja niinhän se on. Voiko asioissa sekoilla ihan vaan normaalitkin jostain syystä?
Kuitenkin jutut on ihan normaalejakin. Mietin aluksi, että tekee tuota ilkeyttään, koska on muuttunut tosi ilkeäksi näiden viime vuosien aikana. Voiko olla vain hetkellisiä muistihäiriöitä, jossa sotkee esim. presidentit? Kun sanoin, että ei Rehn ole ollut koskaan presidentti niin hiljeni ja niinhän se on. Voiko asioissa sekoilla ihan vaan normaalitkin jostain syystä?