Tavan=taivutusmuoto tapa-sansta, EI tavallisen!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tavan tavan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Synonyymi-haulla löytyi hakusanalle "tavallinen" seuraavat sanat:
hyväksyttävä, kelvollinen, käypä, normaali, yleinen, keskilaatuinen, kohtalainen, laatuunkäypä, tavanomainen, tyydyttävä, arkinen, banaali, jokapäiväinen, karu, proosallinen, tavanomainen, yksinkertainen

Ei yhtään TAVAN -sanaa joukossa... :)

olen aina tykännyt tommosista tavan rannekelloista, enkä oikein ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset hankkii joitakin rolexeja tjms.

http://www.tavanwatches.com/

semmosia mä hankin tavan takaa.

Alkuperäinen kirjoittaja näin:
olen aina tykännyt tommosista tavan rannekelloista, enkä oikein ole koskaan ymmärtänyt miksi ihmiset hankkii joitakin rolexeja tjms.

http://www.tavanwatches.com/

semmosia mä hankin tavan takaa.

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Joo, mua oksettaa kans toi sana. Miksei voi puhua kunnollisesti?

No voi kauhia sentee, ku sinnuu oksettaa tuommone puhekieli. Sillei oo mittee väliä, mite kukaki kirjottaa, ku kerta selevän saapi. Ja jos o lapsuuvesta asti tottunu tiettyjä sanoja käyttämää, ni niillä sitte puhhuu, eikä niitä tarvihe muuttaa jonku oksentelevan palsta-mamman takkii.

Minua ei okseta, mutta tavan-sana sopii paremmin vajaa-älyisen, puheongelmaisen lapsen suuhun, kuin aikuisen sivistyneen ihmisen. Mitenkään näin vajaa-älyisiä tai lapsia morkkaamtta...

Alkuperäinen kirjoittaja Juuuh...:
Minua ei okseta, mutta tavan-sana sopii paremmin vajaa-älyisen, puheongelmaisen lapsen suuhun, kuin aikuisen sivistyneen ihmisen. Mitenkään näin vajaa-älyisiä tai lapsia morkkaamtta...

en käytä ite tuota tavan-sanaa siinä yhteyessä ku mitä ap tarkottaa mutta nyt loksahti miultaki suu auki :o

Oukei, mää käytän tuota tavan -sanaa. Ihan puhekielessä myös :saint: :xmas:

Joo en ymmärrä minäkään :) Ekan kerran kun näin jonkun kirjoittavan tavan niin kyllä vähän ihmettelin. Eikä tule ikinä minun sanavarastooni tuossa tarkoituksessa kuuluumaan.

Sivistysmaissa tällaiset ilmiöt ovat tuttuja jo satojen vuosien takaa. Kulttuuri on tällä niin kovin ohutta, ja osin muodostunut vain sellaiseksi pintakuoreksi, joka rapisee jo lähes raaputtamatta, puhumattakaan, että se kestäisi vähän enemmänkin.

Se on tätä "mitä välii..."