Täydellinen umpikuja parisuhteessa (uusperhe)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt!

Vieras
Haluan erota, mies ei. Jos otan eroamisen puheeksi, mies alkaa uhkailla etten koskaan enää näe lapsiani, hän tekee elämästäni helvettiä jne. Pari kertaa on painanut veitsen kurkulleni (lasten nähden).
Meillä on siis yksi yhteinen lapsi, taapero vielä, sekä alle kouluikäinen lapsi jonka ainoa huoltaja olen. Suurimmat riidat koskevat tätä minun lastani, jota mies suoraan sanoen kiusaa. Jopa miehen vanhemmat ovat sanoneet, että kuinka voin hyväksyä moisen käytöksen lastani kohtaan. Kyse ei ole edes mistään erityislapsesta, vaan ihan normaalista iloisesta ja reippaasta pojasta. Mies jaksaa puuttua pojan jokaiseen sanaan ja tekoon, esim. ovi pitää sulkea tietyllä tavalla. Riitelemme lähes päivittäin näistä asioista, koska en voi ymmärtää enkä hyväksyä miehen komentelua ja kontrollifriikkeyttä. Mies taas ei hyväksy että arvostelen hänen "kasvatustaan". Hän ei näe omassa käytöksessään mitään vikaa, koska täytyyhän jonkun kuulemma opettaa lapselle tapoja kun minäkään en sitä osaa tehdä. Olen ehdottanut parisuhdeterapiaa ja vaikka mitä, mutta ongelma on kuulemma minun päässäni; kaikki sujuisi hyvin, jos olisin hänen kanssaan samaa mieltä (ja antaisin hänelle enemmän seksiä).
Ei varmaan tarvitse erikseen mainita, miten eri tavalla hän yhteistä lastamme kohtelee. Paitsi ettei ota mitään vastuuta lapsen nukuttamisesta, potalle opettamisesta eikä juuri mistään, ellei pääse joillekin ulkopuolisille pätemään isyydellään.
Olen miettinyt, että auttaisiko sossu hankkimaan minulle ja lapsille oman asunnon mahdollisimman pian, ja jaksanko sitä huoltajuustaistelua ja ls-ilmoitusten tulvaa. Tiedän, että hän tulee kiristämään minua kaikilla mahdollisilla keksityillä syytöksillä.

Meillä vähän saman suuntaista. Mutta mies ei ole koskaan satuttanut fyysisesti tms.
Mutta tuo esikoiseni mollaaminen on hirveää. Lapsi on haastava mutta ei se poista faktaa että miehen ehdottama ratkaisu piiskaaminen on laissa kiellettyä.

Kamala mies,hankkiudu eroon siitä,äläkä anna sen lytätä lapsesi itsetuntoa ja eipä ole hyväksi sinulle ja pienemmällekään tommonen. Veitsi kurkulla lasten edessä... :(

Voimia ja paljon rohkeutta Sinulle!
Toivon että löydät apua miehesi jättöön. Mitä pikemmin, sen parempi. Esikoisesi kärsii tilanteesta valtavasti, tod näköisesti tuon jatkuessa jäisi elinikäisiä traumoja. Kuten veljelleni joka vielä 40v kärsii lapsena saamastaan kohtelusta :( Vanhempani erosivat hänen ollessa 7v.

Ajattele lastasi ja lähde. Lähipiiriini kuuluu eräs henkilö, jonka isäpuoli on häntä lytännyt lapsena ja siitähän ei ole seurannut mitään hyvää hänen elämäänsä (rikollisuutta yms.).

ai kauheaa, kuinka joku voi sallia tuollaisen kohtelun itselleen saatika lapsilleen :( nyt niskasta kiinni itseäsi ap, kuulostaa aika pahalta tilanne. Selvitä missä lähin turvakoti ja sitten kun mies pois kotoa, keräät tärkeimmät ja välttämättömimmät tavarat autonperään, säästä rahaa ja ota kaikki mukaan mitä ikinä tulet kaipaamaan. sitten turvakotiin ja kerrot kaikki uhkailut yms. ja hae samalla lähesytmiskielto miehellesi. Se on ainut mitä voit tulla tekemään oman ja lastesi hengen puolesta. Juokse vielä kun voit...

Lähde. Suojele itseäsi ja lapsiasi. Älä usko miehen höpötyksiä lasten näkemisestä yms. Soita vaikka Naisten linjalle (uuden vuoden takia päivystys seuraavan kerran 1.1.) https://www.naistenlinja.fi/fi/julkinen/miten+voimme+auttaa/

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77
Eli tee niinkuin eka vastaaja ehdotti. 1)Odotat että mies menee jonnekin 2) pakkaat tärkeimmät kamat kassiin 3) Etsit lähimmän turvakodin täältä kerrot veitsikurkulla asian,muut tarkemmin kun olet siellä 4) soitat taksin tai ajat itse jos voit lähimpään turvakotiin . tulos= saat lapset ja itsesi turvaan ja huoltajuuden kun kerrot rehellisesti kaiken turvakodissa. Lapsikin osaa varmaan jo kertoa jotain jos tarvitsee. ÄLÄ EPÄRÖI!

Jos vain pystyt ja jaksat, voit toki (jas kannattaakin ) lähteä vaikka heti. Ystävän tai sukulaisen luo, tai etsi esim. googlaamalla lähin turvakoti. Muistathan, että myös yhteinen lapsenne kärsii tilanteesta ja isän käytös vahingoittaa myös häntä, vaikka kaltoinkohtelu ei suoraan häneen kohdistukaan.

Sori lyhyet vastaukset, on vähän kiire, mutta halusin kuitenkin kannusta sua :) Voimia ja parempaa uutta vuotta perheellesi!

Ei minuakaan ole fyysisesti satutettu, uhkailtu kylläkin vaikka millä. Turvakotiin menoa en koe tarpeelliseksi.
Yritän pohjustaa asiat mahdollisimman huolella, ettei sitten tarvitse pyörtää päätöstä esim. taloudellisten syiden takia (yhteistä omaisuutta on).
En tiedä mitä lapsuuden traumojaan mies tässä työstää, koska tätä helvettiä on ollut vasta vajaa vuosi. Mitä isommaksi tämä yhteinen lapsemme kasvaa, sitä enemmän mies "puolustaa" häntä. Siis ihan naurettavissa asioissa, esim. isompaa lasta ei saisi viedä harrastamaan kun pienempikään ei pääse (hiihtämään?!).
En edes halua kuvitella, mihin tilanne tulisi menemään kunhan esikoinen alkaisi pistää miehelle vastaan, nyt jo miehen puheet on sitä luokkaa että väkivallalla uhkailu on arkipäivää.

LÄHDE.

Ajattele lapsiasikin (etenkin jo isompaa esikoistasi) ja tee se edes heidän vuokseen.
Miksi altistaisit lapsesi moiselle enää yhtäkään yötä, päivää, tuntia tai edes minuuttia?

Hetkinen, mies uhkailee sekä sinua että esikoista... Ja lohduttaudut sillä että ei vielä ole oikeesti satuttanut :( ???

Raha-asiat on loppujen lopuksi pieniä...

Lähde hyvä nainen heti.

Miehesi on väkivaltainen (henkinenkin väkivalta on väkivaltaa!) ja hän pahoinpitelee myös lapsiasi. Sinä olet lastesi äiti, sinä olet lapsista vastuussa. Niin kauan kuin annat tilanteen jatkua, myös sinä olet pahoinpitelijä kun mahdollistat joka päivä tuon käytöksen jatkumisen. Äidin pitää suojella lapsiaan, PISTE. Vaikka se olisi hankalaa tai inhottavaa tai mitä tahansa, niin SINUN PITÄÄ SUOJELLA LAPSIASI. Jos mahdollistat lasten pahoinpitelyn, olet itsekin pahoinpitelijä.

Lähde!
Sinulla on vastuu lapsistasi ja heidän kohtelustaan! Sinulla ei ole oikeutta katsoa läpi sormien kun lastasi kaltoinkohdellaan!
Idiootti ei pysty vastaamaan teoistaan eikä niitä tunnusta.

SINÄ olet nyt se, jonka pitää toimia. Heti.

Kyllä mä tuota veitsi juttua pidän jo jonkinlaisena fyysisenä väkivaltana, aivan järkyttävä teko.
Mua pelottais tuos tilaa niin paljon että olisin jo lähtenyt.

Kukahan mahtaa uskoa minua tässä asiassa? En pelkää, lähinnä yritän tasoitella ettei konflikteja tulisi. Mies on niin hyvä puhumaan, että saa varmasti käännettyä kaiken minua vastaan. Olen puhunut tilanteestamme eräälle päiväkodin työntekijälle, hän sanoi ettei isompi lapsi oireile mitenkään eikä hän huomaa miehen ja lapsen keskinäisistä väleistä mitään kertoomaani viittaavaa.
Ihan senkin takia haluan ensin asiantuntijoiden tai edes sossun taustatuen että teen varmasti oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt!;27782664:
Kukahan mahtaa uskoa minua tässä asiassa? En pelkää, lähinnä yritän tasoitella ettei konflikteja tulisi. Mies on niin hyvä puhumaan, että saa varmasti käännettyä kaiken minua vastaan. Olen puhunut tilanteestamme eräälle päiväkodin työntekijälle, hän sanoi ettei isompi lapsi oireile mitenkään eikä hän huomaa miehen ja lapsen keskinäisistä väleistä mitään kertoomaani viittaavaa.
Ihan senkin takia haluan ensin asiantuntijoiden tai edes sossun taustatuen että teen varmasti oikein.

Saat turvakodin tuen jos lähdet. Vai haluatko odotella, että esikoinen alkaa oireilla näkyvästi?

Turvakotiin, heti! Pelkästään se, että menet turvakotiin ja ilmoitat poliisille aseellisesta uhkauksesta, auttaa sinua tuossa tilanteessa. Antaa uskottavuutta, kun alat taistella lastesi puolesta. Lastesi ja itsesi puolesta sinä nyt lähdet taistelemaan. Älä neuvottele yhteishuoltajuudesta, jos yksinhuoltajuus on mahdollinen. Kerää todisteita. SOITA POLIISIT heti, kun mies uhkailee, ja pyydä turvaamaan lähtösi turvakotiin.

Yhteistyössä