Täytekakkujen leipojat, apuja tarvitaan!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miekkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miekkis

Vieras
Ajattelin leipoa harjoitustäytekakun lapseni synttäreitä silmällä pitäen. Viimeksi olenkin varmaan leiponut täytekakun n. 10 vuotta sitten!

Kakun pitäisi olla tarjottavana lauantaina.

Lässähtääkö kermavaahto pursotukset, jos koristelen kakun valmiiksi jo perjantai-iltana (mulla olis sillon hyvin aikaa, kun lapsi menee nukkumaan), vai kannattaako enemmin herätä lauantai-aamuna aikasin koristelemaan?

Onko mitään kikkaa, millä kermavaahtopursotukset sais pysymään kiinteämpänä? Onko kukaan laittanut kermavaahtoon vanilijakreemia, kuulin jostain että se voisi auttaa? Jos, niin miten se toimii? Kermaksi olen ostanut ihan tavallista kermaa, ja kakun reunukset koristelen vaaleanpunaisella kermalla.

Millä yleensä kostutatte kakun?

Mitkä ovat suosikkejanne kakun täytteissä? Itse ajattelin täyttää kakun sekä kermavaahdolla, että persikalla ja mansikalla.

Thänks

Itse ainakin nousen aamulla koristelemaan kakun että kerma pysyy hyvänä:) ja kun kermaa vatkaa sopivasti se pysyy hyvin kakun päällä:) ja kakun kostutan yleensä maidolla, joskus mehulla:) täytteenä herkkua on mansikkahillo, lakkahillo tai banaanimurska ja kermavaaahtoa:)

Mä pursottaisin vasta lauantaina. Kerman joukkoon voi laittaa tuota kreemiä tai sitten ihan rahkaa. Flora vispistä saa jämäkän vaahdon. Mä kostutan yleensä midolla missä on vanijasokeria tai ihan mehulla.

kostutuksen ja täytön voi tehä edellisenä päivänä, nii muhii sopivan kosteaksi. Ite kostutan maito+vaniljasokerilla. Kerman voi vatkaa synttäriaamuna, vatkaa kovasti, niin tulee tiivis.

Pursota Flora vispillä...voi hyvin jo pursottaa pe illalla kun se ei kellastu niin kuin tav. kerma!!! Ai mut sä värjäät sen...koristele sit vast la aamulla ku jotkut väriaineet ei pysy tasaisena värinä pitkää aikaa... Täytteeks suosittelen sitä vaniljakastiketta joka tehdään jauheesta=jämäkämpää tavaraa niin ei valu kakun välistä! Ja sen kans sopii hyvin persikat,mansikat,banaanit...ja toiseen väliin myös hilloa!
Kostutan aina itse laimealla mehulla...mitä nyt kaapissa sattuu olemaan!

Hyvä kostutus tulee hillosta, mä aina laitan pari rkl hiloa, ja siihen vettä....tulee sopivan makea kostutus.
Kuten moni muukin päällysteen teen monesti kerma-rahkaseoksesta... tulee tämäkämpää.

Yhteistyössä