täytekakun täyteasiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liivate
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liivate

Vieras
Ajattelin tehdä kakun, johon väliin laitan esim. vadelma- tai mansikkamoussea ja pätkismoussea. Onnistuuko tuo marjamousse ilman liivatetta siis jos tekee näin: flora vispi vaahto ja tuorejuusto ja marjasose sekaisin, tuleeko ihan liian vetistä? En haluaisi käyttää tuota liivatetta nähkääs... onko muita ideoita?

Alkuperäinen kirjoittaja liivate:
Ajattelin tehdä kakun, johon väliin laitan esim. vadelma- tai mansikkamoussea ja pätkismoussea. Onnistuuko tuo marjamousse ilman liivatetta siis jos tekee näin: flora vispi vaahto ja tuorejuusto ja marjasose sekaisin, tuleeko ihan liian vetistä? En haluaisi käyttää tuota liivatetta nähkääs... onko muita ideoita?

Vaniljakreemijauhetta pari rkl sekaan.

Mä tein viikko sitten täytekakun ja laitoin sinne sisään mansikkarahkaa, itse tehtyä. Kostutin maidolla. Tuli tosi hyvää! :p Lisäksi voisi vielä lisätä siihen vähän banaanimössöä sen rahkan alle.

Olen tehnyt liivatteettomia kakun täytteitä korvaamalla liivatteen vaniljakastikeaineksilla (ns. diplomaattikreemi) ja valkosuklaalla (valkosuklaamousse). Viimeksi laitoin valkosuklaamoussen sekaan vadelmia, hyvää oli!

Voi olla, että täytteesi onnistuu noinkin, jos ei ja täyte vaikuttaa vetiseltä, niin sekoita joukkoon muutama rkl vaniljakastikeaineksia, ne kiinteyttävät seosta.

En oo itse testannut, mutta noissa kakkublogeissa kovasti käytetään vanilijakreemi tai -kastikeainesta kiinteyttämässä täytettä tai kermaa. Luulisin, että toimii. Itse kokeilisin niitä, ilman mitään sakeuttamisainesta en uskaltaisi kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja vege:
Olen tehnyt liivatteettomia kakun täytteitä korvaamalla liivatteen vaniljakastikeaineksilla (ns. diplomaattikreemi) ja valkosuklaalla (valkosuklaamousse). Viimeksi laitoin valkosuklaamoussen sekaan vadelmia, hyvää oli!

Voi olla, että täytteesi onnistuu noinkin, jos ei ja täyte vaikuttaa vetiseltä, niin sekoita joukkoon muutama rkl vaniljakastikeaineksia, ne kiinteyttävät seosta.

Muuhun en ota kantaa, kuin siihen että ns. diplomaattikreemi on valmiin jauheesta tehdyn vaniljakreemin ja kermavaahdon sekoitusta. :saint:

sitähän mä tarkoitinkin, korvannut diplomaattikreemillä liivatetäytteen. Anteeksi, jos kirjoitin epäselvästi. Laitoin nimet siihen, et ois helpompi googlettaa.

Eikä valkosuklaamoussekaan oo pelkästään valkosuklaata, vaan kermaa ja sulatettua valkosuklaata.

Alkuperäinen kirjoittaja vege:
sitähän mä tarkoitinkin, korvannut diplomaattikreemillä liivatetäytteen. Anteeksi, jos kirjoitin epäselvästi. Laitoin nimet siihen, et ois helpompi googlettaa.

Eikä valkosuklaamoussekaan oo pelkästään valkosuklaata, vaan kermaa ja sulatettua valkosuklaata.

Hain sitä, että vaniljakastikeaineksista ei tule diplomaattikreemi. ;)

Yhteistyössä