Täytekakun täytteitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä kyselin vasta samaa ja sain paljon ihania ohjeita. Kokeilin BlåBondin vadelmamoussea ja se oli tosi hyvä. Paketissa on ohje. Kannattaa melkein tehdä molemmat pussit että täytettä tulee tarpeeksi.

Vaahtoutuvaa vanilijakastiketta se tetra (2,5 dl?) ja lisäksi joko
A) purkki rahkaa + marjoja,
B) pari purkkia sitruunatuorejuustoa

Tai pikaisesti sellainen valmispussi suklaavaahtoa, 1-2 pss per kakku oman mielen mukaan.

1 prk Flora Vispicremeä vaahdotettuna, 1 prk maitorahkaa, sokeria ja vaniljasokeria maun mukaan.Levitä ensin pohjalle marjasosetta, johon on sekoitettu hilloa ja sen päälle rahkaseosta. Tätä on aina kehuttu raikkaaksi ja hyvänmakuiseksi

Aivan yksinkertainen mutta raikas ja ihan tulee kun laittaa ananasmurskaa ja banaanisiivuja! Ja mahd. vielä kermavaahtoa lisäksi sinne väliin, mutta noilla saa aivan ihanan täytteen, ei tule liian imeläksi kuten monesti hilloilla yms.

mä olen käyttänyt joko banaani-kermatäytettä eli vatkaan 2 purkkia vispikermaa ja viipaloin pari kolme banaania, joskus myös neljä, riippuu jos laittaa siihen päällimmäiseen kerrokseen myös mutta olen siitä jättänyt banaanin pois kermavaahdon alta, viimeksi tein toiseen täytekakkuun persikka-kermatäytteen, kostutin sen hedelmämehulla, tiedän siitä milloin on sopivan kostea kakku kun koitan kämmenselällä kakun päältä ni se tuntuu sillai hyvältä, niin ja toiseen kakkuun laitoin väliin vaniljakreemiä ja päälle mokkakermaa, oli molemmat tosi hyviä, sain jopa kehuja niistä

Alkuperäinen kirjoittaja neuvo:
Aivan yksinkertainen mutta raikas ja ihan tulee kun laittaa ananasmurskaa ja banaanisiivuja! Ja mahd. vielä kermavaahtoa lisäksi sinne väliin, mutta noilla saa aivan ihanan täytteen, ei tule liian imeläksi kuten monesti hilloilla yms.

Tätä minä käytän ja kehuttu on kun ei liian makea.
Laitan joskus persikkaa mukaan vielä ja ehdottomasti sen kermavaahdon.

Yhteistyössä