Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
voi vittu (anteeksi kielenkäyttöni) mutta meillä aikuisilla on sen verran enemmän opittua ja elettyä elämää takana että meiän pitää pystyä toimimaan niinku oikiasti kuuluu! vaikka se lapsi ois vuojen vinkunu ja huutanu ja uhmannu niin MIKÄÄN EI OIKEUTA LYÖMÄÄN LASTA!!! miulla on itelläni kunnollinen kupliva temperamentti ja tyttäreni on periny sen myös, meillä kyllä tingataan ja välillä huuetaanki mutta meillä ei koskaan, EI KOSKAAN lyödä, ei ole ikinä käyny mielessäkään!
tässä raivostuin kolmivuotiaalle kaupan parkkipaikalla kun juoksenteli vaikka kuinka pyysin pitämään (ja pidin itsekin) kädestä ku kaupasta ulos tultiin. mutta ei, sais venkoiltua ittensä irti otteestani (mulla toisessa käessä kauppakassit) ja eikun juoksemaan sinne autojen sekaan. mie huusin palkeet täysillä että: PYSÄHY! mutta ei, joten ei kun kassit vaan autonviereen ja perään juoksemaan, ja kun kiinni sain niin rutistin niin lujaa kun vaan sain, olin vihanen ja pillahdin itkuun ja sanoin että koskaan ei saa lähteä nuin juoksemaan. lapsi säikähti kun itkin niin lujasti. mutta ei käyny mielessäkään että: annan muksulle selkään.
ja tätä tämmöstä päättömyyttä sattuu ihan harva se päivä, mutta se on vaan kestettävä, kyllä se vaihe ohi menee, mutta se ei mene ohi koskaan kun lapsen silmistä näät että lapsi pelkää ja se suru kun tietää että äiti lyö. tulee mieleen ihan se facebook-ryhmän: anna lapsen olla lapsi- profiilikuva... se on jotain niin lohdutonta ettei löydy sanoja.
Olen kanssasi täysin samaa mieltä.
En koskaan löisi lastani sen takia, että hän lähtee juoksemaan autojen alle kun ei usko minua, enemmänkin haluaisin halata häntä enemmän kuin koskaan. Enkä edelleenkään halua puolustella itseäni mutta sen vain sanon, etten tosiaankaan tiedä miksi tein mitä tein... se vain tapahtui, huono selitys, tiedän. Kuten olen aikaisemmin kirjoittanut, on lapsi kiukkuillut kaikin mahdollisin keinoin mitä reilu 2v osaa jo kauan ja mielessä tosiaan on käynyt se, että antaisin selkään niin tajuaiskohan tuo että on väärin kun puhe ei auta. Mutta ei, tiedän ettei lyöminen auta. Hermot vaan kiristyy temppuilun ja kiukuttelun takia koko ajan... tämä päivä ei sitä lyömistä aiheuttanut, on ollut ihan ok päivä... sitten lapsi vaan alkoi taas vinistä, heittäytyi lattialle, ulkona juoksenteli karkuun, heitti minua kivellä jalkaan jne. ja kun sain hänet kotiin... löin. Kadun sitä syvästi mutta en voi tapahtuneelle mitään. Olen pyytänyt anteeksi ja luvannut etten lyö enää (joo, tiedän että oli jo toinen kerta...) ja itselleni lupasin että menen hakemaan apua, sen teen koska en halua lapselleni mitään pahaa. En selitä enempää, tehty mitä tehty.