Te joiden lasten isovanhemmat kohtelevat lastenlapsia eriarvoisesti..

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Elisa Day"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"Elisa Day"

Vieras
Siis, kun täällä oli aiemmin se ketju, jossa käsiteltiin tätä aihetta, että isovanhemmat suosivat joitakin lapsenlapsia ja toiset jäävät vaille huomiota.. Niin tuli mieleen sellainen kysymys, (niille jotka kokevat tätä syrjimistä) että millaisissa väleissä olette näiden "suosikkilasten" perheiden kanssa?
 
Ihan ok väleissä ollaan, eihän se heidän vikansa ole. Anoppi on jo pidempään kohdellut lapsiaan eriarvoisesti ja ennen kuin lapsenlapsia tulikaan se oli selvää, että tämä eriarvoisuus tulee ulottumaan myös lapsenlapsiin. Nyt kun omat lapset ovat isompia he osaavat ääneen ihmetellä että "ei mummu vaan heidän kanssaan noin touhottanut". Olemme samaa mieltä, mutta yritämme vain todeta että "mummu on mikä on". Katkeruus kun ei auta ketään.
 
Ollaan ihan ok väleissä. Tosin pyritään välttämään tilanteita, joissa paikalla mummo, suosikkilapsenlapset ja meidän lapset (epäsuosiolapsenlapset). Sellaiset tilanteet ovat meidän lapsille liian julmia, kun he näkevät niin selvästi huonon asemansa.
 
Joo, minä inhoan noita tilanteita, joissa niin selvään huomaa että lapset on eriarvoisia. Joskus tekisi mieli laittaa banniin koko suku.. Ja minä itse olen tämän suosikkiperheen kanssa vain pakollisissa tekemisissä, näennäisen kohteliaissa väleissä. Mutta ne ovat ihan avoimesti ylpeitä asemastaan, "paremmuudestaan".
 
No, olen tottunut jo lapsena siihen, että veljeni oli suositumpi kuin minä tai siskoni. Ainakin äitini taholta. Niinpä en nytkään ihmettele tai jaksa purnata sitä vastaan, että veljeni lapset tuntuvat olevan kaikista lapsenlapsista eri asemassa. Rahasta tai suosiosta on turha olla kateellinen, kun ei äiti omalle itselleen näy voivan mitään. Hän tuntee vähän aikaa syyllisyyttä, jos asian ottaa jollakin tavalla esille. Eli ilmeisesti hän meitä muitakin rakastaa...

Olen keskittynyt omaan elämääni. Naapurista löytyi ihana pariskunta, jotka haluavat olla meidän perheelle varamummina ja -pappana. Heistä olen kiitollinen, tuemme toisiamme puolin ja toisin. Lapsille tekee hyvä nähdä eri sukupolven näkemys asioihin. Rahallisesti pärjään hyvin ilman vanhempieni apua, sillä olen opiskellut ja saanut hyvän työpaikan.

Muillekin vastaavaa kokeneille haluaisin sanoa, että kannattaa unohtaa katkeruus ja joko ottaa kissa pöydälle ja puhua asiasta tai sitten tosiaan unohtaa se. Kiva varamummo/ukki voi löytyä lähipiiristä, joku muu sukulainen esimerkiksi tai yksinäinen naapuri, kuten meillä löytyi. Raha-asioista vielä: Minusta jokainen voi käyttää omat rahansa miten haluaa. Jos tuntuu että on raha-asioista katkera sisarukselle, niin kannattaa yrittää opiskella ja tehdä sen eteen töitä, että asiat olisivat paremmin.
 
[QUOTE="mmm";28795918]No, olen tottunut jo lapsena siihen, että veljeni oli suositumpi kuin minä tai siskoni. Ainakin äitini taholta. Niinpä en nytkään ihmettele tai jaksa purnata sitä vastaan, että veljeni lapset tuntuvat olevan kaikista lapsenlapsista eri asemassa. Rahasta tai suosiosta on turha olla kateellinen, kun ei äiti omalle itselleen näy voivan mitään. Hän tuntee vähän aikaa syyllisyyttä, jos asian ottaa jollakin tavalla esille. Eli ilmeisesti hän meitä muitakin rakastaa...

Olen keskittynyt omaan elämääni. Naapurista löytyi ihana pariskunta, jotka haluavat olla meidän perheelle varamummina ja -pappana. Heistä olen kiitollinen, tuemme toisiamme puolin ja toisin. Lapsille tekee hyvä nähdä eri sukupolven näkemys asioihin. Rahallisesti pärjään hyvin ilman vanhempieni apua, sillä olen opiskellut ja saanut hyvän työpaikan.

Muillekin vastaavaa kokeneille haluaisin sanoa, että kannattaa unohtaa katkeruus ja joko ottaa kissa pöydälle ja puhua asiasta tai sitten tosiaan unohtaa se. Kiva varamummo/ukki voi löytyä lähipiiristä, joku muu sukulainen esimerkiksi tai yksinäinen naapuri, kuten meillä löytyi. Raha-asioista vielä: Minusta jokainen voi käyttää omat rahansa miten haluaa. Jos tuntuu että on raha-asioista katkera sisarukselle, niin kannattaa yrittää opiskella ja tehdä sen eteen töitä, että asiat olisivat paremmin.[/QUOTE]

Unohdin jo varsinaisen kysymyksen-- :) Siis sisarusten kanssa pärjätään ihan hyvin.
 
Meillä ei ole lapsia, mutta mieheni siskojen lapset ovat ihan eri asemissa anopin silmissä. Toisen siskon lapsista puhuu jatkuvasti Minja sitä ja Minja tätä, voi hellanlettas kun se Minja on niin ihana. Ja varsinkin juuri tuo Minja on mummin ykkönen, vaikka toisen siskon vanhin lapsi Minjaa vanhempi onkin. Minja täytty vasta 6 ja osti hänelle suht. kalliin lahjan. Parin viikon päästä oli toisen siskon lapsen synttärit niin mummi ei ostanut mitään kun ei ollut rahaa! Mielestäni olisi voinut ostaa Minjalle jotain edullisempaa, niin olisi toinenkin lapsenlapsi saanut jotain lahjaksi.
 
[QUOTE="mmm";28795918]No, olen tottunut jo lapsena siihen, että veljeni oli suositumpi kuin minä tai siskoni. Ainakin äitini taholta. Niinpä en nytkään ihmettele tai jaksa purnata sitä vastaan, että veljeni lapset tuntuvat olevan kaikista lapsenlapsista eri asemassa. Rahasta tai suosiosta on turha olla kateellinen, kun ei äiti omalle itselleen näy voivan mitään. Hän tuntee vähän aikaa syyllisyyttä, jos asian ottaa jollakin tavalla esille. Eli ilmeisesti hän meitä muitakin rakastaa...

Olen keskittynyt omaan elämääni. Naapurista löytyi ihana pariskunta, jotka haluavat olla meidän perheelle varamummina ja -pappana. Heistä olen kiitollinen, tuemme toisiamme puolin ja toisin. Lapsille tekee hyvä nähdä eri sukupolven näkemys asioihin. Rahallisesti pärjään hyvin ilman vanhempieni apua, sillä olen opiskellut ja saanut hyvän työpaikan.

Muillekin vastaavaa kokeneille haluaisin sanoa, että kannattaa unohtaa katkeruus ja joko ottaa kissa pöydälle ja puhua asiasta tai sitten tosiaan unohtaa se. Kiva varamummo/ukki voi löytyä lähipiiristä, joku muu sukulainen esimerkiksi tai yksinäinen naapuri, kuten meillä löytyi. Raha-asioista vielä: Minusta jokainen voi käyttää omat rahansa miten haluaa. Jos tuntuu että on raha-asioista katkera sisarukselle, niin kannattaa yrittää opiskella ja tehdä sen eteen töitä, että asiat olisivat paremmin.[/QUOTE]

en tiedä mistä keksit tuon raha-jutun, mutta ainakaan me ei olla rahaa vailla. Olemme tästä porukasta parhaiten toimeentulevia, vaikkei rikkaita ollakaan. Isovanhemmat sen sijaan ottavat yhteyttä sillon kun tarvitsevat meiltä rahaa lainaan.
 

Similar threads

Yhteistyössä