[QUOTE="mmm";28795918]No, olen tottunut jo lapsena siihen, että veljeni oli suositumpi kuin minä tai siskoni. Ainakin äitini taholta. Niinpä en nytkään ihmettele tai jaksa purnata sitä vastaan, että veljeni lapset tuntuvat olevan kaikista lapsenlapsista eri asemassa. Rahasta tai suosiosta on turha olla kateellinen, kun ei äiti omalle itselleen näy voivan mitään. Hän tuntee vähän aikaa syyllisyyttä, jos asian ottaa jollakin tavalla esille. Eli ilmeisesti hän meitä muitakin rakastaa...
Olen keskittynyt omaan elämääni. Naapurista löytyi ihana pariskunta, jotka haluavat olla meidän perheelle varamummina ja -pappana. Heistä olen kiitollinen, tuemme toisiamme puolin ja toisin. Lapsille tekee hyvä nähdä eri sukupolven näkemys asioihin. Rahallisesti pärjään hyvin ilman vanhempieni apua, sillä olen opiskellut ja saanut hyvän työpaikan.
Muillekin vastaavaa kokeneille haluaisin sanoa, että kannattaa unohtaa katkeruus ja joko ottaa kissa pöydälle ja puhua asiasta tai sitten tosiaan unohtaa se. Kiva varamummo/ukki voi löytyä lähipiiristä, joku muu sukulainen esimerkiksi tai yksinäinen naapuri, kuten meillä löytyi. Raha-asioista vielä: Minusta jokainen voi käyttää omat rahansa miten haluaa. Jos tuntuu että on raha-asioista katkera sisarukselle, niin kannattaa yrittää opiskella ja tehdä sen eteen töitä, että asiat olisivat paremmin.[/QUOTE]
en tiedä mistä keksit tuon raha-jutun, mutta ainakaan me ei olla rahaa vailla. Olemme tästä porukasta parhaiten toimeentulevia, vaikkei rikkaita ollakaan. Isovanhemmat sen sijaan ottavat yhteyttä sillon kun tarvitsevat meiltä rahaa lainaan.