Te joilla eka synnytys kestänyt 5h tai alle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lily
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja pömppis:
miksi muut olivat vaikeampia kuin eka? sattuuko se paljon enemmän kun synnytys on nopeampi? mulla tuo ekakin sattui ihan riittävästi kun kivunlievitystä ei ehditty antaa. ja jos olisin uskonut mitä mulle synnäriltä puhelimeen sanottiin, niin vauva olis syntynyt kotiin...

Mulla sama ekan kans jos olisin uskonut mitä synnäriltä sanottiin niin vauva olis syntynyt kotiin. Soitin aamuyöstä ja sanoivat että ei se vielä synny, kattele rauhassa huomiseen. Kun alkoi tuntua sietämättömältä niin tilattiin taksi ja lähdettiin sairaalaan enkä soitellut kellekään. Kohdunsuu oli jo 6 cm auki sairaalassa. Minäkään en kerennyt puudutuksia saada. Ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia. Kyllä olis pitänyt lähteä jo aiemmin. Tokassa synnytyksessä tiesin heti ekojen supistusten jälkeen, että nyt on lähettävä ja äkkiä kun laitokselle oli tunnin matka.
[/quote]

mua ärsyttää tuo että pitävät faktana että muka kaikki ensisynnytykset on pitkiä. olivat mulle tosi nyrpeänä kun ilmaannuin paikalle paljon aikaisemmin kuin olivat neuvoneet. mutta muuttui äkkiä ääni kellossa kun tarkastivat kohdunsuun tilanteen. siitä lähdettiinkin sitten suoraan synnytyssaliin ponnistamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras edellinen:
Toisaalta olen suoran toiminnan ihminen ja tämmöinen synnytys sopi mulle. Kamalaa olis kolme vuorokautta kärsiä!!! Mutta nopeakin synnytys voi olla raskas..

Joo kyllä ilman muuta minäki ennemmin tuon kaavan mukaan entä monen vuorokauden kärvistelyn, ainaki siitä toipuu nopeesti!

Yhteistyössä