te joilla eka synnytys on pitäny käynnistää! miten on mennyt seuraavalla kerralla, jouduitteko taas käynnistykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mamma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mamma"

Vieras
itsellä takana käynnistys rv 41+4 koska lapsivesi oli vähissä. oli rankka kokemus ja päätyi sektioon, lapsi joutui tehohoitoon.

nyt olen raskaana ja toiveissa spontaanisti käynnistynyt synnytys. onko mahkuja?

onko täällä kellään kokemuksia että eka on käynnistetty ja toka oiskin lähtenyt iteksiään käyntiin? millä viikoilla?

kiitos vastauksista :) pääasia se kuitenkin minullekin on, että vauva voi hyvin. mutta kiva kuulla kokemuksia.

Eka kerralla käynnistettiin koska lapsivedet meni,mutta supistuksia ei tullut. Seuraavakin käynnistettiin, koska olin ihan kypsä raskauteen ja sokeriarvot heitti niin korkeelle että ois aloitettu insuliini jos en ois synnyttänyt..

Ensimmäinen käynnistyi itsestään, toinen käynnistettiin.

Kolmas raskaus nyt menossa ja itse toivon, että tämäkin käynnistettäisiin: supistusten alettua ei mennyt kuin kolme tuntia, niin vauva syntyi ja ponnistusvaihekin kesti vain 10min kun ensimmäisessä meni 1,5h.

Älä turhaan pelkää sitä käynnistystä, epätodennäköistä on, että noin hankalaksi uudestaan menisi.

Minulla on samanlainen kokemus ensimmäisestää raskaudesta ja toinen raskauspelotti kovasti. Toinen raskaus päättyi suunniteltuun sektioon, koska lääkärin mielestä käynnistäminen olisi ollut liian riskialtista eikä synnytys käynnistynyt ennen viikkoja 41+1. Minulla on kuitenkin kaksi ystävää joilla ensimmäinen raskaus päättyi sektioon, kun käynnistysyrityksessä vauvan sydänäänet romahtivat, toisella vielä käynnistystä yritettiin 8 päivää, kunnes sydänäänet tosiaan romahtivat. Molemmilla kuitenkin toisessa raskaudessa synnytys käynnistyi spontaanisti ja sujui ongelmitta ja molemmilla pari päivää ennen laskettua aikaa. Eli ei sitä koskaan tiedä miten käy. Toivottavasti sinullakin käynnistyy spontaanisti.

Yhteistyössä