Te, joilla isovanhemmat asuvat lähellä....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isovanhemmat (kaikki kolme elossa olevaa) asuvat n. 15 km päässä ja eivät koskaan hoida 3-v. lasta...ollaan aika poikki ja meidän vanhemmat huomanneet sen myös. Kaikki vaan voivottelevat ja harmittelevat mutta kieltäytyvät ottamasta lasta edes muutamaksi tunniksi.

Alkuperäinen kirjoittaja tyttö täältä jostain:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja tyttö tuolta jostain:
no en mä mitenkään koe että isovanhempien pitäis ottaa mun lapset hoitoon, muuta kuin omasta tahdostaan.

Onkos kukaan muuta väittänytkään?

no vähän toi alotus jotenkin vivahti siihen, että kun ei oo lapsi tarpeeksi usein.

tänään on kumma päivä kun kaikkiin mun kirjotuksiin vastataan niin vihasesti :D

Missä siinä niin sanottiin, kerrotko?

Meillä esikko (3v 7kk) on yhden päivän viikossa mummulla.
Juniori (1v 10kk) on yhen aamupäivän viikossa.
Mummu asuu noin kilometrin päässä.

Mummilassa nuo naperot ovat n. kerran kuussa, kun meillä on miehen kanssa työvuoro samaan aikaan. Yleensä silloin ovat yökylässä.

Me käydään kyläilemässä mummolassa melkein kerran viikossa. Lapset (kohta 3v ja 6,5v) on hoidossa harvoin, max. 3 kertaa vuodessa. Ihan siitä syystä, koska miun siskon lapset on lähes viikottain siellä hoidettavina niin en viiti enää noilla omilla tenavillani vanhempiani rasittaa. :/

Nähdään jokaviikko useampaan kertaan kaikkia isovanhempia! Sunniilleen kerran kk:ssa - kahdessa on yhdellä mummilla yökylässä! Mummi soittaa aina et millon saa mummin mussukan sinne kyläilemään =) :heart:
Ja joskus on päivisin hoidossa viikonloppuisin, jos miulla ja ukolla menee työvuorot päällekäin, ehkä n.2kertaa kk

Minun äitini asuu 40km päässä, lapset ovat siellä suunnilleen kerran viikossa muutaman tunnin, minä käyn kaupoilla. Yökylässä ovat todella harvoin, edellisestä kerrasta alkaa olla kohta vuosi aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toiset isovanhemmat asuvat lähellä, toiset kauempana. Kummatkaan eivät ole hoitaneet lapsia minuuttiakaan, vanhin lapsi jo 7v. Joskus käyvät kylässä ja jututtavat yms. mutta koskaan ei ole lapset edes istuneet sylissä saati että isovanhemmat olisivat halunneet hoitaa.

Surullista :( . Etenkin tuo, etteivät lapset pääse edes syliin. Kun minä ja sisarukseni oltiin lapsia, isäni äiti ilmoitti, ettei tule koskaan hoitamaan meitä. Hän on hoitanut omat (kaksi) lastaan, hoitakaa te omanne. Muuten oli kyllä etäisellä tavalla mukana elämässä, mutta hoitanut ei koskaan. Etäisellä tavalla tarkoittaa sitä, että käytiin siellä synttäreinä istumassa paskajäykkinä kauniisti katetussa pöydässä ja piti olla jotain yli-ihmisiä, ettei mummu joutunut huonoon valoon ystäviensä edessä. Äidin äiti taas oli ihan toista maata. Käytiin sukulaistytön kanssa siellä harva se viikonloppu yökylässä koko ala-asteenkin ajan vielä, vaikka mamma asui yksiössä ja tilaa ei todellakaan olis ollut. Mutta mamma toivotti meidät aina tervetulleiksi.

Ilmeisesti mun äiti muistaa sen verran hyvin, miten tuo mummun käytös meihin lapsenlapsiin vaikutti, ettei halua samaa itselleen. Ehkä senkin vuoksi hän suorastaan pyytää tyttöä sinne yökylään, eikä tyttöä tarvitse sinne todellakaan väkisin viedä =).

Molemmat mummolat muutaman kilsan päässä. Vieraillaan useamman kerran viikossa, ja yökyläilyä 1-3krt kuussa. Siellä ollessa mummo hoitaa eikä juuri mua siellä kaivata kun pääsevät keskenään touhuamaan :D Lapset 6v ja 1v.

Meillä molemmat isovanhemmat asuvat kahden kilometrin säteellä meistä. Kaikki lapset aloittaneet yökyläilyn kun ovat vuoden täyttäneet. N. kolmen kuukauden välein lapset(6,4,2) ovat yöhoidossa jommillakummilla isovanhemmillaan. Joskus lähtevät lappiin toisten kanssa ja ekaa kertaa olivat pari kuukautta sitten kokonaisen viikon lapissa mökillä isovanhempien kanssa. Eli vaikka lähellä ovat niin kovin usein eivät kuitenkaan hoidossa ole. Isovanhemmat ottavat tosi mielellään mutta muutakin hommaa heillä on kun pelkästään lapsenvahtina toimia.

Yhteistyössä