Te joilla jonkinlainen mieliala lääkitys, käytättekö alkoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äkkiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äkkiä

Vieras
Eli jos teillä on mielialalääkkeitä niin käytättekö alkoa?
Saako sitä ottaa? Onko jokin raja?
Ja voiko jos ottaa alkoholia, niin sairaus pahentua sen vuoksi?

mulla on kolmatta vuotta lääkitys eikä ole ollut haittaa satunnaisesta alkoholinkäytöstä. Viikolla yleensä viiniä ja viikonloppusin saunaoluet max 8 pulloa joskus kirkasta jossain juhlissa lähinnä boolin kanssa mutta ei raakana.Sen olen huomannut että jos on ollut baarissa niin seuraavana päivänä kannattaa jättää lääke ottamatta eli jos perjanatina olen liikkeellä jätän lauantaina läkkeen pois ja otan sen sunnuntaina jossain välissä päivää n. 4 tuntia normaalin lääkkeenoton jälkeen.

No sehän riippuu ihan lääkkeestä.. kannattaa lukea tuoteseloste, jos siellä lukis jotain tuohon alkoholiin liittyen. Yleinen suositus on kyllä,että jos ottaa niin ei ota seuraavana aamuna sitä lääkettä. Mut tosiaan lääkekohtainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikö lyricsta tule kauheat vieroitusoireet jos jättää yhtäkkiä ottamatta??

Ehkä mulla on sen verra pieni annos sitten.
Sitähän voi mennä 600 mg vuorokaudessa.
Mulla se minimi.

Ei mulla ole mitään tullut, ja tä oli ihan lekurin ohje.

Lähinnä nyt haen sitä, että voiko itse sairaus pahentua jos ottaa alkoa, en tarkoit mitään räkäkännejä, mutta esim. voiko pakkoajatukset pahentua, ahdistus pahentua, masennus pahentua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Lähinnä nyt haen sitä, että voiko itse sairaus pahentua jos ottaa alkoa, en tarkoit mitään räkäkännejä, mutta esim. voiko pakkoajatukset pahentua, ahdistus pahentua, masennus pahentua?

No, mulla ei ole vaikuttanut ainakaan.Olen siis jättänyt ottamatta lääkkeen tuolloin.
Mulla ollut yleistynyt ahdistushäiriö.
Seuraavana päivänä oon ottanut jo ihan normisti.

Yhteistyössä