Te joilla käy siivooja!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mä ajattelin, et sitten kun menen takasin töihin pestaan siivoojan. Eihän mun palkka kovin iso ole, mutta inhoan siivoomista.

Mites te joilla käy siivooja, mitä kaikkea se tekee, kuinka usein ja mitä maksaa?

Meillä käy joka toinen viikko, aina kolme tuntia kerrallaan. Maksaa 32 e/h, pääkaupunkiseutua eli kalliimpaa kuin muualla Suomessa. Tekee perussiivon, pyyhkii pölyt, imuroi, pesee lattiat, vessan, keittiön, ja jos aikaa jää, niin mitä pitää tärkeänä, esim. kaapin ovien pyyhkimistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä käy joka toinen viikko, aina kolme tuntia kerrallaan. Maksaa 32 e/h, pääkaupunkiseutua eli kalliimpaa kuin muualla Suomessa. Tekee perussiivon, pyyhkii pölyt, imuroi, pesee lattiat, vessan, keittiön, ja jos aikaa jää, niin mitä pitää tärkeänä, esim. kaapin ovien pyyhkimistä.

Paljonko joutuu itse siivoomaan tolla kahden viikon välillä? Kyllä mä just ehkä imuroida jaksan, mut pölyjen pyyhkiminen on yhtä tuskaa...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Paljonko joutuu itse siivoomaan tolla kahden viikon välillä? Kyllä mä just ehkä imuroida jaksan, mut pölyjen pyyhkiminen on yhtä tuskaa...

Sehän varmaan riippuu ihan omasta siisteysvaatimuksesta. Me ei aina imuroida välissä, mutta jos on vieraita tulossa niin sitten. Pölyjä en pyyhi ikinä muutenkaan, eli hyvin kestää tuon 2 viikon välin. Mutta kaikki tavarat pitää olla järjestyksessä ennen kuin siivooja tulee, hänelle ei se kuulu, ei edes tavaroiden nostelu lattialta.

Meillä käy siivooja kans kahden viikon välein. Pääasiassa imuroi, pyyhkii pölyt, luuttuaa lattian, ja pesee vessan. Aikaa menee pari tuntia. Menisi varmaan enemmän, mutta ollaan sovittu, että toi aika riittää ja siinä ehtii hyvin noi perusjutut. Hintaa tulee 17e/h, Turun seudulla. Toki tosiaan tavarat pitää itse kerätä ja laittaa paikoilleen ennen siivoojan tuloa ja muutenkin vähän raivata asuntoa.

Meille tuo kahden viikon väli sopii ihan hyvin. Väliaikana saatan joskus ottaa näkyvimpiä villakoiria pois rikkaimurilla tai tuon pikkuepelin syöttötuolin alla olevaa lattiaa putsailla tai pikkuisia kämmenen jälkiä peilistä :-) Mutta muuta en tee.