Te joilla kolme lasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rv28
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rv28

Vieras
Käytiin tänään ostamassa kolmoselle uusi turvakaukalo. Gracon Logico s. Ostettiin se, jotta ei tarvitse virittää aina erikseen vöillä kaukaloa kiinni.

Meillä on Ford Mondeo, joka on siis kohtuullisen hyvä takapenkin tiloiltaan. Testailtiin sitten istuimia ja kyllähän ne sinne mahtuu, mutta onhan siellä takapenkillä kohtalaisen tiivis tunnelma kuitenkin.

Eli nyt 4,5v ikäisellä on Rodi XP turvavyöistuin ja 2,5v on Gracon Cosmicissa kas vot menosuuntaan. Kaukalo tuli hanttimiehen puolelle.

Miten teillä on istuimet järjestelty? Mies oli ehdottomasti sitä mieltä, että on älytöntä miettiä että minä istuisin siellä takana istuinten seassa. Onko se älytöntä? Etupenkillekin kaukalon voi laittaa, koska siinä ei ole turvatyynyä. Kaksi ekaa onkin kaukalossa reissanneet siinä ja niin kauan kuin ovat olleet selkämenosuuntaan niin siinä toisessakin turvaistuimessa.

taaksekin mahtuivat meillä kun oikein ängättiin...mutta käytännössä aika usein yksi isommista lapsista oli edessä, toinen takana ja vauva logigolla keskellä.

meillä kolme istuinta (turvaistuin,turvavyöistuin ja kaukalo)
välillä ovat olleet kaikki takana tai sitten kaukalo edessä ja äiti takana..
meilllä on turvaistuimena two-way elite joka on kytkettynä aina lannevyöllä keskipaikalle...musta olis hankala nousta autosta itse takapenkiltä keskeltä istuinten välistä,joten siinä tilanteessa laittaisin kyllä lapset taakse..

Meillä on kaikki kolme takapenkillä. Turvavyöistuimet on reunoilla ja sitten se turvaistuin selkä menosuuntaan keskellä. Ja olen ollut tyytyväinen tähän järjestelyyn, hermot olisivat menneet jos olisi pitänyt kahden lapsen väliin keskelle mennä istumaan, ei ois tulluna mittään.

vauva oli ensikuukaudet etupenkillä kaukalossa koska ei ole myöskään turvatyynyä. Minä silloin takapenkiltä ja mies edestä sai hyvin autettua vauvaa jos tuli joku hyssytyksen tms tarve.
Nykyisellään tykätään että kaikki lapset on takana, pienin edelleen kaukalossa, keskimmäinen istuimessa ja vanhin korokkeella.
Sitäpaitsi, mulla on pyllykin levinny niin että tuntui tukalalta istua takana! oli pakko päästä "väljemmille vesille".... :whistle:

Yhteistyössä