Te joilla miehen sukunimi...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ??!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
oisko ollu joku 4kk mutta vielä nyt 5v jälkeen kun kirjoitin töissä yhtä paperia laitoin väärän sukunimen:) tuota ei ole kyllä kovin monesti käynyt en tiedä mikä ajatus katko tuli.

Jouduin esittelemään itseäni jatkuvasti avioon menon jälkeen noin puolen vuoden ajan niin ei kyllä ollut mitään ongelmia - en tiedä sitten jos "normaaliarkea" olisi eletty.

Alkuperäinen kirjoittaja en muista:
oisko ollu joku 4kk mutta vielä nyt 5v jälkeen kun kirjoitin töissä yhtä paperia laitoin väärän sukunimen:) tuota ei ole kyllä kovin monesti käynyt en tiedä mikä ajatus katko tuli.

mulle käynyt aivan samoin. välillä menee aivan sekaisin. esim kun palasi kotiin äitiyslomalta niin vahingossa vastasi puhelimeen vanhan nimen. (vaikka nimi olis siis vaihtunut jo pari vuotta ennen äitiyslomaa.

Voi siitä on aikaa yli 11 vuotta kun sen asian kanssa jouduin tekemisiin. Vaihdoin samalla myös etunimeäni eli jouduin käyttämään kokonaan ihan erilaista nimiasua, mutta muistaakseni totuin siihen varsin hyvin. Mulla ei ole kuin yksi kompastuskivi, meinaan välillä vieläkin kirjoittaa lapsuudenkotini postinumeron tai jos laitan postinumeroni oikein niin lapsuudenkotini paikannimen kun kirjoitan osoitettani enkä ole enää viiteentoista vuoteen asunut lapsuudenkodissani.

Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja en muista:

mulle käynyt aivan samoin. välillä menee aivan sekaisin. esim kun palasi kotiin äitiyslomalta niin vahingossa vastasi puhelimeen vanhan nimen. (vaikka nimi olis siis vaihtunut jo pari vuotta ennen äitiyslomaa.

siis palasi töihin äitiyslomalta.

Mulla on yhdysnimi väliviivalla, mutta "epävirallisissa" yhteysissä käytän aina pelkkää miehen nimeä kutsumanimenä. Hetki kesti tottua, puolisen vuotta.

Olemme olleen pian 4 vuotta naimisissa, ja työnantajani käyttää edelleen pelkkää tyttönimeäni.
Siis huolimatta siitä, että päivittäin täytän hänelle lähetettäviin raportteihin nimeni käyttäen mieheni nimeä, ja mies on samassa työpaikassa.
Pomo oli vieläpä häissämmekin vieraana =)

Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
Voi siitä on aikaa yli 11 vuotta kun sen asian kanssa jouduin tekemisiin. Vaihdoin samalla myös etunimeäni eli jouduin käyttämään kokonaan ihan erilaista nimiasua, mutta muistaakseni totuin siihen varsin hyvin. Mulla ei ole kuin yksi kompastuskivi, meinaan välillä vieläkin kirjoittaa lapsuudenkotini postinumeron tai jos laitan postinumeroni oikein niin lapsuudenkotini paikannimen kun kirjoitan osoitettani enkä ole enää viiteentoista vuoteen asunut lapsuudenkodissani.

Sama juttu! :D Helppo oli itse oppia ja esim. nimmari tosi helppo. Vaikeampi jotenkin kun kutsutaan nimeltä, vanha tuntuu hassulta ja niin myös uusikin. Helpointa, jos kukaan ei sano nimellä. :D Vaihdosta on aikaa kohta 2v.

Yhteistyössä