Te joilla on todettu reuma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja myy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

myy

Vieras
Muistatteko millaisia arvoja teillä on ollut verikokeissa silloin? Mulla noita kokeita otettiin selkärankareuman pois sulkemiseksi, osa tuloksistani on vielä tulematta. Sellanen koe tulehdusarvosta kuin lasko oli vähän koholla, mutta ei vielä sellaisenaan sano mitään, jos muut kokeet ovat normaaleja.

Mietin vaan, että paljonko tuo lasko arvo on teillä ollut kun on todettu reumaa, kun normaalin raja on 15?

Ei kai se lasko kerro oikeastaan mitäään. Silloin ku mulla todettiin reuma se oli 69. Nyt jos on hieman huonompi tilanne se on noin 16-20 ja kun menee hyvin niin 5-8. Ei lasko välttämättä kerro sitä onko reumaa vai ei, eikä myöskään reumakoe, itse olen sairastanut 20 v reumaa ja reumakoe on edelleen negatiivinen.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
Ei kai se lasko kerro oikeastaan mitäään. Silloin ku mulla todettiin reuma se oli 69. Nyt jos on hieman huonompi tilanne se on noin 16-20 ja kun menee hyvin niin 5-8. Ei lasko välttämättä kerro sitä onko reumaa vai ei, eikä myöskään reumakoe, itse olen sairastanut 20 v reumaa ja reumakoe on edelleen negatiivinen.

Mites sulla sitten on todettu se reuma?

Ihan aloittamalla vain lääkitys. Ja suht nopeaa se alkoi tehoamaankin. Itsehän en meinannut millään hyväksyä sitä että mulla on reuma, kokoajan ajattelin että siinä on joku "rakennevika" jota eivät ole vielä löytäneet ja leikkaus varmaan parantaa sen. Mutta sit ku aloin lapsia saamaan niin mulla on raskausajat olleet täysin oireettomat ja muutaman kuukauden kuluttua lasten syntymästä oireet ovat palanneet. Eli hyväksyttävähän se lopulta oli. Mullakin epäiltiin ensin selkärankareumaa mutta ei onneksi sitä ole, ainakaan vielä. Olen siitä onnellisessa asemassa että mulla on reuma vain kahdessa nivelessä. Mutta tulevaisuudessahan se voi levitä muihinkin niveliin.

Mulla on nyt 2v vaivannu selkä ja toista vuotta kädet. Ristiselkä on kipeä ja jäykkiskin välillä, toisinaan enemmän toisinaan vähemmän. Kädet puutuu ja on "hervottoman oloset" välillä. Eli tavaroita tippuu toisinaan ja on kompelöt.

Nyt on tietokonetomografiassa havaittu rappeumaa lannerangan alueella olikohan nikamassa, ettei välilevyssä. Välilevyn pullistumaa ei ole, mutta alkua jonkin verran. Hoidoksi sain lähetteen fysioon (taas) ei ole aiemminkaan ollut apua, vaikka tein ahkerasti kaikki kotihoito-ohjeen mukasetkin jutut päivittäin. Rahaa menee ja apua ei saa. :(

Siis onko se lasko tuo la?
Miulla alkuun kun reuma todettiin, se oli 28, sit ollu 5 ja 8..viimesimmästä kokeesta on näköjään aikaa, pitäis vissiin verikokeisiin taas mennä.

Lasko on käsittääkseni la. Onko sulla ap joku lääkäri epäillyt reumaa? Onko laitettu lähetettä reumalääkärille? Silloin kun minä sairastuin niin kävin varmaan viikottain vuoden ajan otattamassa vettä pois polvesta ennenkuin mulle suostuttiin laittamaan lähete keskussairaalaan, silloin olin jo lähes liikuntakyvytön.

Ystävälläni on aamuisin jäykkyyttä selässä ja sen lisäksi sormet puutuvat helposti. Hän sai heti lähetteen keskussairaalaan reumalääkärille ja hänelle aloitettiin lääkitys. Hän ei ole vielä huomannut onko lääkkeestä tehoa koska on syönyt niitä vasta vähän aikaa. Muutoinkin reumalääkkeissä teho alkaa vasta muutaman kuukauden kuluttua lääkityksen aloittamisesta, heti ei ole tulosta odotettavissa. Toivottavasti saat pian selvyyden mistä vaivat johtuvat, on kauheaa elää epätietoisuudessa!

Mun miehellä todettiin muutamavuosi sitten selkärankareuma...verikokeissa ei ollut mitään,mutta kun kävi varjoainekuvissa,niin sieltähän se löytyi.Lääkärit hoitivat eka noidannuolena yms. kunnes sitten reuma löytyi.Tällä hetkellä mies on ilman lääkitystä,kun reuma on "parempana" saa nähdä miten pitkään hyvänä pysyy.

Yhteistyössä