te joilla on tulot noin 3000-4000e

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Siis nettotulot vai bruttotulot? Meillä on nettotulot noin 3500 euroa, asuntolainaa otettiin alunperin 80 000 euroa ja reilu 10 000 on jo lyhennetty alle kahdessa vuodessa :).

Mulla oli bruttona 3500e+bonarit ja lainaa 90000 silloin kun sen otin. Mutta talossa on toinenkin palkansaaja, jolla oma laina ja tietty elämisen kulut jaetaan. Lyhennys sovittu 20v.

Meidän asumiskustannukset laina/vastike/sähkö kk on vajaa 1/5 meidän yhteen lasketuista brutto tuloista!!!! Noin niinkuin normaali tilanteessa. Nyt olen hoitovapaalla ja kohta mies lomautettuna niin sitten puolet rahoista menee asumiseen!!! Mut onko niillä summilla nyt ap jotain merkitystä?? Mitä haet tällä takaa?

miehellä bruttona 4000e, minulla 2200e (tosin kohta äippälomalla), lainaa 140 000 ja kuukausierä on 1400e, tuosta kun toukokuussa loppuu remonttilainan osuus, jää asuntolainaeräksi 1000e. tasapainottaa vähän tuota mun tulon pienenemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joanna:
Meidän asumiskustannukset laina/vastike/sähkö kk on vajaa 1/5 meidän yhteen lasketuista brutto tuloista!!!! Noin niinkuin normaali tilanteessa. Nyt olen hoitovapaalla ja kohta mies lomautettuna niin sitten puolet rahoista menee asumiseen!!! Mut onko niillä summilla nyt ap jotain merkitystä?? Mitä haet tällä takaa?

no kunhan kysyin!!! kai sitä kysyä saa???

me maksetaan näillä tuloilla ihan helposti tänhetkistä vuokraa (1100e/kk) ja mietin että sillä varmaan lyhentäis lainaakin...mutta liekö sitten näin pienillä tuloilla kovin kummosta lainaa sais. siksi kysyin, ei tarvi hikeentyä =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

me maksetaan näillä tuloilla ihan helposti tänhetkistä vuokraa (1100e/kk) ja mietin että sillä varmaan lyhentäis lainaakin...mutta liekö sitten näin pienillä tuloilla kovin kummosta lainaa sais. siksi kysyin, ei tarvi hikeentyä =)

ehdottomasti hakekaa lainaa! ja maksakaa omaa :)
me lyhennetään tota 170 000en lainaa 900e kuussa

Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
no vaikka bruttona tuo 4000e.

meillä tulot yht.n.3600 ainakin niin meillä asuntolainaa 160000e ja 890e/kk eka lyhennellään ja 30v maksuaika...ja hyvin ollaan pärjättykkin,meitä 5 henkilöä ;)

Miten te olette ajatelleet selvitä remonteista ja hankinnoista seuraavan 30 vuoden aikana? Onko joku erillinen säästösuunnitelma?

Alkuperäinen kirjoittaja minä:

ehdottomasti hakekaa lainaa! ja maksakaa omaa :)
me lyhennetään tota 170 000en lainaa 900e kuussa

mutta oon kuullu että nyt olis vähän vaikeampi lainaa saada :/ pitääkö sitten paikkaansa?

Alkuperäinen kirjoittaja yks äippä:
Alkuperäinen kirjoittaja jepu:
no vaikka bruttona tuo 4000e.

meillä tulot yht.n.3600 ainakin niin meillä asuntolainaa 160000e ja 890e/kk eka lyhennellään ja 30v maksuaika...ja hyvin ollaan pärjättykkin,meitä 5 henkilöä ;)

Miten te olette ajatelleet selvitä remonteista ja hankinnoista seuraavan 30 vuoden aikana? Onko joku erillinen säästösuunnitelma?

eipä oo mitää säästö suunnitelmia,vikoja tulee jos tulee ;) mitä sitä turhaan murehtimaan !

Yhteistyössä