Te, joilla on vanhempi mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Te, joilla on itseänne +/-10 vuotta vanhempi mies, pelkäättekö tai mietittekö usein leskeksi jäämistä tai siihen liittyvää selviytymistänne? Oletteko jotenkin varautuneet asiaan?

En kysy uteliaisuuttani, vaan siksi, että itse olen vastaavassa tilanteessa ja alkanut nykyään - vuosien onnellisen avioliiton jatkuessa - miettiä ja jopa pelätä menettämistä. Mies on terve, hyväkuntoinen ja urheilullinen. Kaikki pitäisi olla ok, mutta tämä mietityttää. Liekö asiaankuuluvaa vai turhaa oman elämän haittaamista. Varsinkin iltaisin ja öisin tulee välillä mieleen.

enemmänkin mä pelkään, että kokee itsensä aiemmin "niin vanhaksi" ettei halua lisää lapsia :) Mutta nyt sillä on ainakin vielä onneks vauvakuume ;) MEillä tosin vain 7 vuotta ikäeroa ... mies kohta 30 ja minä kohta 23

Turhaa oman elämän haittaamista.

Mä olen 30-vuotias ja mieheni vuoden vanhempi ja silti joudun tosissani (ihan syystä) pelkäämään nyt leskeksi jäämistä ja selviytymistä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mä olen 30-vuotias ja mieheni vuoden vanhempi ja silti joudun tosissani (ihan syystä) pelkäämään nyt leskeksi jäämistä ja selviytymistä.

Tämän ymmärrän hyvin. Toivottavasti sinulla ja miehelläsi asiat järjestyvät - tietämättä asiasta mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Tämän ymmärrän hyvin. Toivottavasti sinulla ja miehelläsi asiat järjestyvät - tietämättä asiasta mitään.

Kiitos. Päivä kerrallaan... Mutta jätä sinä iästä huolehtimiset pois. Iällä ei ole mitään merkitystä, sillä ihminenhän voi elää hyvinkin vanhaksi tai sitten kuolla jo aivan liian varhain.

meillä on 10v. ikäeroo mutta enpä ole moista ajatellu, päiviensä määrää kun ei voi tietää. Enkä tuota 10v. pidä edes isona ikäerona. Tutun mies on 25v. vanhempi ja en ole heidän suusta kuullu minkäänlaisia ikäkompleksi juttuja.

En pelkää vaikka mies on 14v vanhempi.
Isällä ja äidillä oli ikäeroa 16 vuotta ja silti isä saattoi äidin hautaan. Äidille tuli vaikea sairaus ja hän kuoli 52 vuotiaana. Isä porskutti vielä 15 vuotta ja ehti mennä uudelleen avioon ja erotakin.
Mun mies on hyväkuntoinen ja urheilee niin ei tuo ikä niin vaikuta.

Joku pelkäsi sitä lapsihommaa.

Meillä miehen kanssa ikäeroa 4 vuotta. Jonka ei pitäisi olla paljon. Mutta miehellä 30 ikävuotta tosiaan ylitetty ja meinaa pitää "kiirettä" saada pesue kokoon.. Kun mies ei halua olla vanhana pikkulasten isä.. Enkä kyllä itsekään haluaisi.. Kolmas tulossa ja vielä ois vauvatoiveita tämän jälkeen. Saas nähdä miten luoja suo.

Olen siis itse 27 vuotias nyt.

Alkuperäinen kirjoittaja kuusmiinus:
meillä on 10v. ikäeroo mutta enpä ole moista ajatellu, päiviensä määrää kun ei voi tietää. Enkä tuota 10v. pidä edes isona ikäerona. Tutun mies on 25v. vanhempi ja en ole heidän suusta kuullu minkäänlaisia ikäkompleksi juttuja.

Tämä on minullekin tullut yllätyksenä. Yhteisten lasten hankkimisen jälkeen on vasta alkanut mietityttää. Järki sanoo, että pitäisi vain nauttia onnellisesta elämästä ja jättää turha murehtiminen, kun sille ei mitään syytä nyt ole. Saisipa tuon tunnepuolenkin tämän uskomaan... ;)

Laitanpa vielä viestin; Leskeksi muuten voi jäädä nuorenakin. Mie jäin 22 vuotiaana kun silloinen aviomies oli 24 vuotias ja kuoli syöpään. Eli ei välttämättä katso ikää tai ikäeroa.. Ja minusta on järkevää, varsinkin jos on lapsia, niin miettiä tuo leskeksi jäämisen mahdollisuus joka tapauksessa, iästä huolimatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Joku pelkäsi sitä lapsihommaa.

Meillä miehen kanssa ikäeroa 4 vuotta. Jonka ei pitäisi olla paljon. Mutta miehellä 30 ikävuotta tosiaan ylitetty ja meinaa pitää "kiirettä" saada pesue kokoon.. Kun mies ei halua olla vanhana pikkulasten isä.. Enkä kyllä itsekään haluaisi.. Kolmas tulossa ja vielä ois vauvatoiveita tämän jälkeen. Saas nähdä miten luoja suo.

Olen siis itse 27 vuotias nyt.

Meillä miehellä on hirvee kriisi nyt iän kanssa kun täyttää 30 ;)

Mun miesystävä 19 vuotta vanhempi, mutta aivan hyvin mä voin olla se joka kuolee ensin. Kyllä kaksi kertaa sairastettu syöpä, rankat hoidot ja niiden aiheuttamat vaivat ovat lyhentäneet mun elämää.