Te, joilla pahoinvointi on kuulunut raskausoireisiin: MILLAISTA se on ollut??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kyselyikä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kyselyikä

Vieras
Miten kuvailisitte pahoinvointia:

Onko se ihan niin kuin mahataudissa?
Onko tarvinnut oksentaa?
Onko maha löysällä/ummetusta?
Missä vaiheessa pahoinvointi alkoi?
Voitteko pahoin taukoamatta vai vain tiettyinä aikoina päivästä?
Auttoiko pahoinvointiin mikään?

Onko se ihan niin kuin mahataudissa? Ei ole samanlaista.
Onko tarvinnut oksentaa? ON!
Onko maha löysällä/ummetusta? Ummetusta enemmänkin, varsinkin ekan kohdalla.
Missä vaiheessa pahoinvointi alkoi? Aika pian, aikaisilla viikoilla.
Voitteko pahoin taukoamatta vai vain tiettyinä aikoina päivästä? Taukoamatta. Viikoille 17-20 asti.
Auttoiko pahoinvointiin mikään? Ei.

lähinnä oli tunne, että kohta tekis mieli pian oksentaa. Tunne tuli varsinkin silloin, kun vatsa oli tyhjä. Kun vähän söi jotain suolasta, niin hieman helpotti. Välillä se olo oli 24h vuorokaudessa ja välillä ajoittui tiettyyn vuorokauden aikaan enemmän (mulla iltaan)

Mun pahoinvointi oli sellaista kuin erittäin pahassa krapulassa, johtuen varmaan siitä että mulla oli pahoinvointia ja migreeniä molempia päiittäin odotuksen ensimmäiset 5 kuukautta. Ja kyllä oksensin ja paha ja etova olo oli jatkuvasti :x

oksensinoksensinoksensinoksensin. Ja MIKÄÄN ei auttanut. Paikallaan makaaminen vähän. Ja jatkui reilu 25 viikolle asti päivittäisenä oksenteluna. sitten väheni kerran viikossa oksentamiseen. Ja viikon 30 jälkeen alkoi taas jatkuva kuvotus.

Sanoinkuvaamaton kuvottava olo jolle ei mahda mitään, hajut, asiat jopa tietyt värit ja ajatukset sai laatan lentämään. Pahoinvointi alkoi n. viikolla 5. Ei auttanut mikään, vhän helpotti kun joi kylmää mehua ja imeskeli salmiakkia.

Mulla se alkoi ehkä kun raskautta oli kestänyt noin 6 viikkoa, loppui 12-13 viikon tienoilla. En oksentanut kertaakaan mutta oli vain ympärivuorokautinen kuvottava olo, tyhjällä mahalla tuntui vaikeammalta.

Mulla se oli sellasta etovaa oloa. Koko ajan oli huono olo, mutta ne oikein pahoinvointihuiput tuli aaltoilemalla.
Muutaman kerran jouduin oksentamaan molemmissa raskauksissa.
Ei muistaakseni ollut ummetusta tai mahan löysyyttä, mutta ei kai sekään ihan harvinaista ole.
Pahoinvointi alkoi ekassa viikon 10 tienoilla ja tässä tokassa viikon 6 kohdalla. Molemmissa loppui siinä 13 viikolla (tai ainakin olo muuttui siedettäväksi).
Pahoinvointi oli jatkuvaa ympäri päivän. Nauran aina kun joku kysyy, että oliko AAMUpahoinvointia...
Pahoinvointiin ei oikeestaan auttanut varsinaisesti mikään. Verensokeri oli hyvä pitää tasaisena. Nälkä pahensi pahoinvointia. Paljon tuli syötyä kaikkea kylmää kuten jäätelöä ja hedelmiä.

Onko se ihan niin kuin mahataudissa? ei
Onko tarvinnut oksentaa? kyllä, ensimmäistä odottaessa oli kaamea aamu- ja iltapahoinvointi, sillä aikavälillä tasaisen kaamea olo, alkoi viikolla 5, helpotti joskus 15-16 viikolla jos oikein muistan, mutta koko raskauden ajan oli huono olo ajoittain
Onko maha löysällä/ummetusta? ei ensin, mutta kun jouduin hyvin aikaisin aloittamaan raudan, niin sitten meni löysälle
Missä vaiheessa pahoinvointi alkoi? vkolla 5 siis jo oksensin
Auttoiko pahoinvointiin mikään? Ei juurikaan, mutta moni asia saattoi pahentaa. Mutta kyllä tasainen kylmän syöminen ehkä vähän helpotti.

Mun piti oksentaa ihan kaikki, sit lopulta enää yökkäs siinä pöntön äärellä kun ei ollut enää mitään mitä oksentaa. Pahoinvointi riippui ihan päivästä jos mulla oli aamuvuoro niin sit oksetti illalla ja jos iltavuoro niin sit aamulla/päivällä. Pahoinvointi alkoi suunnilleen siihen aikaan kun kuukautisten olis pitäny alkaa ja loppui pari viikkoa vauvan syntymisen jälkeen. Toisen raskauden aikaan pahoinvointi ei ollut läheskään jokapäiväistä ja tais loppua jo ennen vauvan syntymää..

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

Voitteko pahoin taukoamatta vai vain tiettyinä aikoina päivästä? Taukoamatta. Viikoille 17-20 asti.

Suunnilleen näin. Alkoi rv 6 ja päättyi joskus rv 20 jälkeen. Kaiken aikaa oksetti, eniten illalla. Piti pakottautua syömään.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sanoinkuvaamaton kuvottava olo jolle ei mahda mitään, hajut, asiat jopa tietyt värit ja ajatukset sai laatan lentämään. Pahoinvointi alkoi n. viikolla 5. Ei auttanut mikään, vhän helpotti kun joi kylmää mehua ja imeskeli salmiakkia.

Samoin.
Kylmän mehun ja salmiakin lisäksi mulla auttoi kaurakeksit.
Vieläkään en pysty syömään kinkkukiusausta jossa on paprikaa, enkä Arnoldsin munkkeja kun kyökkä meinaa nousta kurkkuun.
Samoin yksi tietty Escadan hajuvesi kuvottaa edelleen ja ekasta synnytyksestä on jo 12 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Peppi85:

peesaan tätä täysin..mun pahoinvointi jatkui vain vähän reilu 20 viikolle asti.

Mulla alkoi pahoinvointi n. 6 viikon paikkeilla ja oksensin päivittäin 20 viikolle asti. Näin siis molemmissa raskauksissa ja oksentaminen auttoi hetkellisesti. Olin töissä ja asiakaspuhelujen välissä ravasin oksentamassa....

Yhteistyössä