Meidän sisarussarjasta löytyy neljä "väliinputoajaa", mihnä mukaan lukien (jos minä nyt siihen kuulun..)
Isosiskoni kävi peruskoulun jälkeen 2v kokkikoulua, kyllästy ja lopetti. Muutti etelään opiskelemaan hevosalaa, 2v -> tuli raskaaksi ja sai kolme lasta vuoden välein. Nyt nuorin 4 ja koittanu päästä työelämään. On hoitanu välissä hevosia kun niistä hällä elinikäinen kokemus. Nyt on koululla kokkina tuuraamassa.
Minut äiti painosti yläasteen jälkeen lukioon ja en tykänny yhtään. oisin halunnu jo opiskelemaan ammattia. 3 jakson jälkeen häivyin lukiosta, kävin siinä kevään aikana MLL:n lastenhoitokurssin ja tein niitä hommia. Syksyllä menin opiskelemaan merkonomiksi. Sillä tiellä olen yhä, hävettää että minun yhden tutkinnon opiskelu on venynyt näin helvetin kauan, mutta perkule periksi en anna ja jätä kesken kun olen jo voiton puolella. 3 lasta olen tehnyt samojen opintojen aikana.
Vanhempi pikkuveljeni tuli peruskoulun jälkeen eka minun kans samaan merkonomilinjaan. 2v jakso siellä, sitte se ei enää käyny ollenkaan koulussa kun mie muutin sieltä pois. Se on vaan ollu. Pistäny kaikki rahansa veikkaukseen. Välissä ollu sossun elätti, välissä paskapalkalla kierrätyspaikassa. Nyt se on taas työtön. Eikä opiskelu kiinnosta.
Nuorempi pikkuveljeni meni peruskoulun jälkeen sähkölinjalle. 1,5 vuoden päästä lähti töihin etelään samaan tehtaaseen missä meidän vanhin sisko. paska palkka, mutta kyllä sillä lapseton elää. 1,5v on nyt ollu siellä, tammikuussa menee inttiin ja sitte muuttaa tänne minun seuraksi ja alkaa taas opiskella sitä sähköalaa. Kai se on tienannu ja säästäny. Minusta tuntuu että sillä on joku fiksumpiki suunnitelma.