Te joille tullut 20-30 kg raskauden aikana, paljonko vauva painoi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Minulle on käynyt niin että vaikka olen ennen raskautta ollut normaalipainoinen, on painoa tullut raskausaikana todella reilusti... Ihmettelen mistä mahtaa johtua kun en ole huomannut turvotusta, syön kuten ennenkin, liikunta on tosin jäänyt pakostikin vähemmälle mutta kävelen kuitenkin useamman tunnin päivässä. Diabetesta ei ole ja sokerit hyvät. Laihduttaminen ei ole ongelma raskauden jälkeen mutta sanotaan ettei raskauden aikana saisi laihduttaa ja mietin miten vähän pitäisi syödä että paino pysyisi edes samassa. Voiko vauva tämän vuoksi kasvaa liian isoksi, vaikkei olekaan diabetestä ja sokerit ihanteelliset? Te joille on tullut reilusti painoa raskausaikana, paljonko teidän vauvat ovat painaneet? Kun toisaalta olen kuullut että hoikallekin raskausdiabeetikolle voi tulla iso vauva kun taas muuten reilusti ylipainoisilla on ollut ihan pienikokoisiakin vauvoja.

Toisessa raskaudessa kolmisenkymmentä kiloa ja toisessa 20kg, vauvojen painot välillä 3200-3500g, eli ei kasvanu isoksi. Painoa tuli turvotuksesta ja nesteestä, vauvasta ja kyllä, tuli siinä jokunen läskikilokin, tosin 9kk synnytyksestä olen ollut täysin samoissa mitoissa kun ennen raskautta.

Mulle tuli tasan 20kg, vauva syntyi 38+3 ja painoi 2130g. Ei diabetestä.
Vauva oli viikkoihin nähden liian pieni, syytä ei tiedetä vieläkään. Nyt vauva 9kk ja mulla vielä 3kiloa lähtöpainoon.

Mullekin tuli 20kg ja vauva syntyi 41+1. Painoa pikkuisella oli 3087g. En tupakoinut, enkä erikoisen paljoa turvonnut. Kiloja vaan tuli. Onneksi on vähän lähtenytkin :)

Helpottavaa kuulla ettei suuri painonnousu raskauden aikana kerro vauvan painosta, terkka vaan sanoi että jos ei painonnousu ala hidastumaan niin voi tulla todella iso vauva ja minulla vaikeaa liikkua loppuraskaudesta. Mutta tosiaan aiemminkin olen kuullut että vaikka painoa tullut reilusti niin vauvat olleet normaalikokoisia.. Enpä muuten olisikaan tuosta painosta huolissani kun tiedän etten syö liikaa ja että saan kyllä pudotettua sitten myöhemmin, kunhan vaan ei vaikuttaisi vauvan vointiin ja kokoon.

[QUOTE="...";27387211]Ei noi kilot itsekseenkään raskausaikana tule, ei keho varastoi nestettä noin paljoa.
Eivät raskausaikana kertyneet kilot kerro vauvan painosta..[/QUOTE]

juu ei ne itsestään tullet, kyllä mie söin ihan tarpeeksi.
heräsin öisinkin syömään :D (koska närästys oli aivan hirveä ja ruoka auttoi parhaiten..)
tosin mulla lähtöpaino oli suht alhainen niin eipä tuo painon nousu haitannut yhtään.
ennen synnytystä painoin 80,1kg ja synnytyksen jälkeen n. 69kg
siitä sitten paino tippui vielä 10kg

Mä söin raskausaikana samalla tavalla kuin normaalisti, mutta silti tuli molemmilla kerroilla 20 kiloa. Olen ei-raskaana ollessani tosi hoikka. Vauvat painoivat kumpikin 4,3 kiloa.

Ekassa raskaudessa tuli joku 20kg painoa ja toisessa tuli joku 10kg. Raskauksien välillä oli joku ½ vuotta. Ensimmäinen painoi tasan 3kg. Ja toinen 3200g. Ekassa raskaudessa oli raskausmyrkytys joten vauva ei päässyt kasvavaan. Molemmista on veikattu neuvolassa yli 4kg. Ja nuorin on 3v ja vielä uskollisena kannan tuota 30kg taakkaa mukanani. :D

Vauva painoi 2850g ja painoa tuli lähes 30kg. Olin normaalipainoinen ennen raskautta ja myöskin raskauden jälkeen paino on tippunut 25kg. Sokeriarvot oli rajalla, eli todettiin raskausdiabetes, jota hoidin ruokavaliolla. Sairastuin myös raskausmyrkytykseen, ja turposin _paljon_, mikä selittää osan painonnoususta. Vauvan synnyttyä tippui 15kg itsestään.

molemmissa tuli reilu 20kg. Esikoinen oli syntyissään 2600g ja kuopus paino 3400g. Ei ollu raskausaikana turvotusta. Kummankin raskauden jälkeen 6kk niin takasin normaali painossa. Ilman liikunta tai ruokavalio muutoksia.

Molemmissa raskauksissa painoa on tullut ihan hyvin painoa, 21kg ja 22kg. Ekassa raskaudessa syytän jonkinasteista raskausmyrkytystä / turvotusta ; Vikat viis, kuus viikkoa painoa tuli 2kg viikossa lisää, ja vauva paino vaan 2,6kg, istukka ei toiminut kunnolla enää loppuviikoilla.

Tokassa raskaudessa oli vaan pläskiä ja turvotusta, maha oli jättimäinen, mutta vauva oli silti ihan normikokonen, 3,3kg.

Tuntuu ettei mun tarvi kun pissata tikkuun, niin alkaa paino juosta ylöspäin ; raskausaikoina olen kuitenkin syönyt kuten ennenkin, ellen terveellisemmin. Liikkuminen oli ehkä vähäsempää, tai ainakin hitaampaa...

Painoa tuli 25kg ja lapsi vauva oli 3135. Kaikki pelkkää läskiä, synnärille jäi 7 kiloa. Laihduin imetyksen aikana vielä 25 kiloa lisää pois ilman että tein mitään sen eteen. 10 tuli tosin takaisin kun lopetin imetyksen :D normaalipainossa kuitenkin mennään.

Yli 20 kiloa tuli painoa. Lapsi syntyi viikoilla 41+1 ja painoi 3550 g

Mulla oli sokeriarvot kokoajan normaalit. Raju painonnousu johtu siitä, että olin ennen raskautta vakavasti alipainoinen 47/170