V
Vieras
Vieras
Millaiset tulot ja menot teillä oli? Ihan mielenkiinnosta kysyn, että millaisia eri näkemyksiä ihmisillä on rahallisesta pärjäämisestä 
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja p:No meillä olis ollu tulot yht. noin tonnin luokkaa. Jos siis olisin jäänyt kht-tuelle. Mies opiskelee vielä. Meillä on auto, joka on pakollinen -ja se syö paljon rahaa. Kuukausittain meillä menee 800-900e pelkkiin laskuihin ja siihen pitää vielä ruuat ostaa päälle. Ei oltais mitenkään pärjätty jos olisin jäänyt kht-tuelle.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olisin saanut "pakollisen minimin" eli 296 vai mitä se olikaan kuussa, plus lapsilisät normaalisti 2 lapsesta. menopuolella sitten asuminen 350kk (plus sähköt ym.), ruoka, lasten vaatteet ym.
kaupunkilisää ei ole, asumistukea en olisi saanut...
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:olisin saanut "pakollisen minimin" eli 296 vai mitä se olikaan kuussa, plus lapsilisät normaalisti 2 lapsesta. menopuolella sitten asuminen 350kk (plus sähköt ym.), ruoka, lasten vaatteet ym.
kaupunkilisää ei ole, asumistukea en olisi saanut...
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:No tuota... Mä olin 1,5 vuotta kotihoidontuella, tein keikkatyötä viikonloppusin ja kaikki oli hyvin ja niin pitkin jatkua. Kunnes yks kaunis päivä keikkatyöt loppui kuin seinään ja mies lomautettiin samalla viikolla. Niin mikä se kysymys taas olikaan?
Miksiköhän mä palasin sitte kokoaikaisesti työelämään, eikä myyty lapsilta kotia ja menty sossun luukulle?
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:No tuota... Mä olin 1,5 vuotta kotihoidontuella, tein keikkatyötä viikonloppusin ja kaikki oli hyvin ja niin pitkin jatkua. Kunnes yks kaunis päivä keikkatyöt loppui kuin seinään ja mies lomautettiin samalla viikolla. Niin mikä se kysymys taas olikaan?
Miksiköhän mä palasin sitte kokoaikaisesti työelämään, eikä myyty lapsilta kotia ja menty sossun luukulle?
Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:Miksiköhän mä palasin sitte kokoaikaisesti työelämään, eikä myyty lapsilta kotia ja menty sossun luukulle?
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tulojen vertailu ei auta jos ei tiedä menoista mitään. Esimerkiksi asuinpaikalla on ratkaiseva merkitys menoihin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tulojen vertailu ei auta jos ei tiedä menoista mitään. Esimerkiksi asuinpaikalla on ratkaiseva merkitys menoihin.
Alkuperäinen kirjoittaja maisa:Alkuperäinen kirjoittaja p:No meillä olis ollu tulot yht. noin tonnin luokkaa. Jos siis olisin jäänyt kht-tuelle. Mies opiskelee vielä. Meillä on auto, joka on pakollinen -ja se syö paljon rahaa. Kuukausittain meillä menee 800-900e pelkkiin laskuihin ja siihen pitää vielä ruuat ostaa päälle. Ei oltais mitenkään pärjätty jos olisin jäänyt kht-tuelle.
mutta oli teillä pakko olla jotain muitakin "ylimääräisiä" kuluja kuin auto! siis kun ja jos tulot olis ollu tuota luokkaa niin olisitte sit saanu toimeentulotukea lisäksi. ja ihan kokemuksella sanon et silläkin tuella maksaa auton ylläpidon!
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tulojen vertailu ei auta jos ei tiedä menoista mitään. Esimerkiksi asuinpaikalla on ratkaiseva merkitys menoihin.
Selventäisitkö?
Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja Hipsu:No tuota... Mä olin 1,5 vuotta kotihoidontuella, tein keikkatyötä viikonloppusin ja kaikki oli hyvin ja niin pitkin jatkua. Kunnes yks kaunis päivä keikkatyöt loppui kuin seinään ja mies lomautettiin samalla viikolla. Niin mikä se kysymys taas olikaan?
Jos mies lomautettiin niin eikö mies voinut hoitaa lapsia? Eikä tämä ole vinoilua vaan ihan puhdas ihmettelevä kysymys.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja sef:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Tulojen vertailu ei auta jos ei tiedä menoista mitään. Esimerkiksi asuinpaikalla on ratkaiseva merkitys menoihin.
Selventäisitkö?
Jos luetellaan vaan lukuja niin ei se oikeasti mitään kerro niistä mahdollisuuksista, mitä tässä haettiin. Perhe saa taatusti halvemmalla asunnon pikkupitäjästä kuin pääkaupunkiseudulta.