Voit toki ajatella henkilökohtaisella tasolla asiat noin, mutta oikeastihan homma nimenomaan menee niin että toimeentulotuki on tarkoitettu ihan yhtälailla niille jotka hoitavat lasta kotona kuin niille jotka etsivät kuumeisesti töitä.
Nimenomaan lapsen kotihoitoa siis turvataan toimeentulotuella jotta myös vähävaraisilla olisi siihen mahdollisuus koska heillä on siihen OIKEUS ihan samalla tapaa kuin niillä joilla on hyväpalkkainen mies perheelle leipää tuomassa.
Sinulle on siis isompi kynnys nostaa toimeentulotukea kuin viedä lapsi hoitoon?
[/quote]
Minusta tämän ajattelutavan ihmisillä on huono vaikutus Suomen verolippaaseen, jos kuvitellaan että tt-tuki mahdollistaisi kotiäitiyden äitiysloman jälkeen. Ennemmin minä kustannan veromaksuillani jokaiselle lapselle terveellisen ja täyttävän kouluaterian, mitä kustannan tt-tukea kotiäidille, joka ei pysty omin varoin kotona olemaan.
"Nimenomaan lapsen kotihoitoa siis turvataan toimeentulotuella jotta myös vähävaraisilla olisi siihen mahdollisuus koska heillä on siihen OIKEUS ihan samalla tapaa kuin niillä joilla on hyväpalkkainen mies perheelle leipää tuomassa."
-Tämä minulla särähti eritoten silmääni. Käsittääkseni toimeentulotuen tarkoitus on turvata perheelle ruoka, asunto ja terveydenhuolto. Ensisijaisesti tärkeintä olisi saada töitä, josta saadulla palkalla maksettaisiin perheen menot. Mutta jos töitä ei jostain syystä saada, tt-tuki mahdollistaa kohtuullisen elämänlaadun.
Minusta tt-tuki kotiäitiyden rahoittamiseen on suoranaista tukien väärinkäyttöä.
[/quote]
______
No eikai nyt pelkästään kenenkään ajattelutapa vaikuta yhteenkään verolippaaseen
Se että ajattelen näin ei tarkoita sitä että toimisin näin, sillä olen sikäli onnellisessa asemassa että tulomme ovat riittävä jotta pärjäämme omillamme (jos niitä valtiolta saatuja kotihoidontukia yms. voi nyt omiksi kutsua) emmekä tarvitse toimeentulotukea.
Minä puolestani kustannan mieluummin niiden äitien toimeentuloa jotka haluavat lapsensa kotona hoitaa vaikka se tarkoittaisikin taloudellisesti tiukempaa tilannetta kuin juoppojen viinanlitkintää joka siis tapahtuu niillä samoilla toimeentulotukirahoilla.
Toimentulotuen on tarkoitus turvata juurikin kaikki mainitsemasi asiat mutta toimeentulotuella turvataan myös psyykkinen hyvinvointi esimerkiksi juurikin sitä kautta että lapsi voidaan hoitaa kotona sinne 3 ikävuoteen saakka perheen näin halutessa.
En ole ikinä kuullut yhdenään toimeentulotukipuolen sosiaalitädin kehoittavan perhettä viemään ennemmin 9kk ikäisen lapsen hoitoon kun että perhe hänet itse hoitaisi vaikkakin toimeentulotuen turvin.
Tuen väärinkäytöstä ei mielestäni ole misään nimessä kyse.