Te jotka haukutte somaleita...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24299413:
Jännä juttu (ei oikeasti mikään jännä) että kaikki jotka tuntevat töissä käyviä somaleita, tuntevat nimenomaan somaliNAISIA.

Maassa valitaan myös Vuoden PakolaisNAINEN.

Miksi mamumiehet, varsinkin somalit, ovat niin luokattoman surkeita vätyksiä? Miksei joka vuosi valita Vuoden PakolaisMIESTÄ?
Jos kulttuurin kuuluu että naiset tekee työt niin miten miehiä voisi töissä näkyä. Olen aina ihemetellyt miksi valitaan vuoden pakolaisia ym.. koskakohan valittais vaik vuoden duunari joka sais vaikka vuoden verovapautuksen.

Jos kulttuurin kuuluu että naiset tekee työt niin miten miehiä voisi töissä näkyä. Olen aina ihemetellyt miksi valitaan vuoden pakolaisia ym.. koskakohan valittais vaik vuoden duunari joka sais vaikka vuoden verovapautuksen.

Kuulostaa aika mahtavalta, vittu näitä veroja. Mutta ei saa valittaa kaikki menee hyvään pottiin kuitenkin. Omat tienestit ilman veroja olisi aika kovat, suorastaan upeeta.

luulen kyllä että vankilat täyttyvät viharikollisista ja väärien mielipiteiden omaavista. kunniakansalaiset elävät omissa oloissaan suurissa kaupungeissa ja korjaavat työvoimapulaa

En tunne, mutta tiedän useamman. Kouluajoilta jne.

Muutama on töissä, ehkä 2/10. Yhdelläkään ei ole pulaa uusista vaatteista, merkkilaukuista ja mm. uutuuttaan hohtavista lastenvaunuista. "Suomalaiset juo jne." ei ole validi perustelu, koska esim. meidän perheessä ei kulu rahat tupakkaan saati alkoholiin eikä silti ole varaa tuollaiseen elintasoon, mitä työttömillä somaleilla...

Mielenkiintoista sekin, että vaikka minun mies käy töissä ja tietämieni naisten ei, heillä on kaupungin asunto mutta meillä ei. Hommafoorumilla oli mielenkiintoinen tilasto, josta kävi ilmi että mamuista ilman omaa asuntoa on alle prosentti. Suomalaisilla vastaava luku oli huomattavasti korkeampi...

En tunne, mutta tiedän useamman. Kouluajoilta jne.

Muutama on töissä, ehkä 2/10. Yhdelläkään ei ole pulaa uusista vaatteista, merkkilaukuista ja mm. uutuuttaan hohtavista lastenvaunuista. "Suomalaiset juo jne." ei ole validi perustelu, koska esim. meidän perheessä ei kulu rahat tupakkaan saati alkoholiin eikä silti ole varaa tuollaiseen elintasoon, mitä työttömillä somaleilla...

Mielenkiintoista sekin, että vaikka minun mies käy töissä ja tietämieni naisten ei, heillä on kaupungin asunto mutta meillä ei. Hommafoorumilla oli mielenkiintoinen tilasto, josta kävi ilmi että mamuista ilman omaa asuntoa on alle prosentti. Suomalaisilla vastaava luku oli huomattavasti korkeampi...

Mutta kai sinä olet tietoinen, että tälläisten faktojen kertominen on rasistista vihapuhetta? Joka nyt AINAKIN pitäisi tehdä omalla nimellä eikä nimimerkillä, jotta demarit ja muu vihervasemmisto osaisi listiä oikean kohteen!

Jännä juttu (ei oikeasti mikään jännä) että kaikki jotka tuntevat töissä käyviä somaleita, tuntevat nimenomaan somaliNAISIA.

Miksi mamumiehet, varsinkin somalit, ovat niin luokattoman surkeita vätyksiä? Miksei joka vuosi valita Vuoden PakolaisMIESTÄ?

näiden tuntemieni naisten mieheistä toinen on hammaslääkäri ja toinen insinööri. En vain ole tavannut heitä, ja siksi en heistä maininnut...

Kyllä minä tunnen työssäkäyviä pakolaismiehiäkin, siis somalimiehiä kuten myös muista maista tulleita. Ei pidä yleistää vai saako yleistää että suomalaismiehet ovat kaljamahaisia juoppoja???

Tunnen muutaman somalin; kolme miestä ja kaksi naista. Kaikki on ihan kivoja, fiksuja tyyppejä. Jokainen on töissä ja/tai opiskelee, duunareita heistä on kaksi ja loput kolme akateemisia.

He on hyviä tyyppejä, ei pahaa sanottavaa heistä.

Mutta mä en tykkää somalinaisten laumasta joka tukkii kulkureitin kaupassa ja käyttäytyy ylimielisesti, enkä mä tykkää somalikundien jengistä joka käyttäytyy ikävästi. Tiedän sellaisia somaleja joista en pidä, en tunne heitä paremmin eikä ole kiinnostusta tutustuakaan heihin koska - tadaa! - en heistä pidä. En haluaisi asua talossa, jossa on useita somaliperheitä. Ja minusta suuri osa somaleista haisee pahalle. Ja ison osan siitä kansasta voisi laivata jonnekin muualle, kiitos, ja tänne voisi jättää ne jotka ovat sopeutuneet, ts. halunneet sopeutua (eli oppineet kielen, opiskelleet ja työllistyneet, ja ovat ihmisiksi).

Sinäkin olet ehtinyt taas avoautoajeluiltasi tänne haukkumaan maahanmuuttajia! Oikeasti tuo kommenttisi on todella ilkeä; lue ihan ajatuksen kanssa ennenkuin lähetät, tuo kuulostaa todelta pahalta ja tuo on juuri sitä vihakirjoittelua!!!

Kumpi sinun on vaikeampi uskoa: että minä ajan avoautolla vaiko että somppumies käy töissä ja tulee joskus vielä valituksi Vuoden Pakolaismieheksi?

Ei tosiasioiden, edes epämiellyttävien tosiasioiden, sanominen ole mitään "vihakirjoittelua". Tilastoista sen näkee, mikä noiden tyyppien työllistymisprosentti on. Ei ole korkea.

En hauku, en tunne henk. kohtaisesti yhtäkään. Ainoa lähempi kontaktini on, kun bongasin pari (ilmeisesti?) somalinaista joskus meidän talon edestä hortoilemasta. Pakkasta oli 25 astetta, heillä oli kauppakassit, melko ohuet kuteet ja olivat ihan öönä että missä he on. Puhuivat melko huonosti suomea, mutta sain selville että olivat menossa kylään ja olivat tulleet bussilla. Alkuperäinen osoite oli melkein 2 km meiltä. Vein heidät sitten autollani siihen osoitteeseen, mihin olivat alkuperäisesti menossa, ja olivat ihan oikeasti kiitollisia.
Toinen antoi mulle jopa hunajapurkin ja jotain sipuleita, ja halattiin siinä lähtiäisiksi :)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24304451:
Kumpi sinun on vaikeampi uskoa: että minä ajan avoautolla vaiko että somppumies käy töissä ja tulee joskus vielä valituksi Vuoden Pakolaismieheksi?

Ei tosiasioiden, edes epämiellyttävien tosiasioiden, sanominen ole mitään "vihakirjoittelua". Tilastoista sen näkee, mikä noiden tyyppien työllistymisprosentti on. Ei ole korkea.

Huumeidenkäyttäjäksi ja puskaraiskaajaksi nimittely on nimenomaan sitä vihakirjoittelua! Tiedän että on somaleita jotka eivät ole sopeutuneet meidän tapoihin mutta niin on myös iso ryhmä suomalaisia poikia joista olisin ihan yhtä huolissani, heitä itseasiassa on vielä isompi porukka. Ei voi olettaa että somalimies on automaattisesti vätys ja raiskaaja, se on sitä paljon puhuttua ennakkoluuloa!
Ja by the way, mua ei vois vähempää kiinnostaa sun auto. Ajat sitten Ferrarilla tai Ladalla, ihan samalla tavalla se toimii; ratista käännetään ja välillä mennään taakse ja eteen.

Kyllä minä tunnen työssäkäyviä pakolaismiehiäkin, siis somalimiehiä kuten myös muista maista tulleita. Ei pidä yleistää vai saako yleistää että suomalaismiehet ovat kaljamahaisia juoppoja???

Saa yleistää. Sehän on viherdemaripiireissä oikein yleistäkin nykyään. Saa yleistää ja vihapuhua, jos ei yleistä ja vihapuhu mitään ns. "kunniakansalaisista", mitä somalit ovat suurimmassa määrin.

Huumeidenkäyttäjäksi ja puskaraiskaajaksi nimittely on nimenomaan sitä vihakirjoittelua! Tiedän että on somaleita jotka eivät ole sopeutuneet meidän tapoihin mutta niin on myös iso ryhmä suomalaisia poikia joista olisin ihan yhtä huolissani, heitä itseasiassa on vielä isompi porukka. Ei voi olettaa että somalimies on automaattisesti vätys ja raiskaaja, se on sitä paljon puhuttua ennakkoluuloa!
Ja by the way, mua ei vois vähempää kiinnostaa sun auto. Ajat sitten Ferrarilla tai Ladalla, ihan samalla tavalla se toimii; ratista käännetään ja välillä mennään taakse ja eteen.

Minun puolestani maailman miehet saavat olla vätyksiä, mutta niitä ei pidä tuoda Suomeen vätystelemään sillä kuten sanoit, meillä on vätyksiä omasta takaa. Vätystelkööt kaikki omien isiensä mailla.

Mun muutamat aasialaiset ystäväni ovat joutuneet rasismin kohteeksi muutaman kerran pk-seudulla.
Huoraksi haukkumista, tönimistä, ilkeilyä, ei olla varottu, vaan estetty kulkemista. Ja tätä on tapahtunut jo useamman kerran!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24304518:
Saa yleistää. Sehän on viherdemaripiireissä oikein yleistäkin nykyään. Saa yleistää ja vihapuhua, jos ei yleistä ja vihapuhu mitään ns. "kunniakansalaisista", mitä somalit ovat suurimmassa määrin.

En jaksa nyt kelata tolle ekalle sivulle että kuinkas monta somalia sinä tunsitkaan? Tästä taisin kysellä sulta viimekin keskustelussa jossa haukuit mua apinaksi ja muuta mukavaa ja sivistynyttä. Katso kun mä en harrasta yleistämistä; mä katsos tiedän ettei jokainen suomalainen mies ole mikään juoppo kuten myös tiedän ettei jokainen somalimies ole vätys, huumeidenkäyttäjä tai raiskaaja. Jos unohtaisit edes päiväksi tuon ennakkoluulosi niin voisit yllättyä!!!

Mun muutamat aasialaiset ystäväni ovat joutuneet rasismin kohteeksi muutaman kerran pk-seudulla.
Huoraksi haukkumista, tönimistä, ilkeilyä, ei olla varottu, vaan estetty kulkemista. Ja tätä on tapahtunut jo useamman kerran!

No ei varmaan kukaan suomalaisnainen ole Suomessa IKINÄ törmännyt huoritteluun, tullut tönityksi tai kokenut ilkeilyä. :laugh:

Vauhkot näkee nykyään rasismia peilikuvassaankin!!

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24304782:
Tarkoitatko että Kelan virkailijat ovat pääsääntöisesti tyhmiä?

En, tarkoitan vaan että he ei ymmärrä meitä suomalaisia kun meillä eri äidinkieli kuin heillä yleensäm :D

Yhteistyössä