Te, jotka juotte

Status
Viestiketju on suljettu.
Minulle riittävän hyvä syy on ottaa siideri ja kenties vielä toinenkin
siideri on se, että pidän sen mausta.
Ja ohi aiheen mainiten, voin jättää sen niihin pariin siideriin.
Pakonomaista tarvetta siiderin tai minkään alkoholijuoman saamiselle ei ole.

Syön suklaata samasta syystä, että pidän sen mausta. Sen saamiseksi onkin sitten välillä pakonomainen tarve, ja en pidättäydy kohtuudessa.
:ashamed:

Varmasti on olemassa ihmisiä, jotka eivät kykene olemaan kohtuukäyttäjiä alkoholin suhteen.
Mutta on myös heitä, jotka pystyvät.

Yleensä vedän kännit, kun vituttaa, ei kyllä auta, mutta tapansa kullakin :laugh: Paitsi nyt olen lopettanut sen, koska nykyään ainoat vitutuksen aiheet on sisarusten kännäämiset, joten... |O

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhipöykerö:
Alkuperäinen kirjoittaja Kivarri:
Ei ole pakko juoda. Humala ja parin seurustelujuoman ottaminen ovat kaksi eri asiaa. Se ei kaikilta onnistu. Eli ollaan joko selviä tai humalassa.
Itse tykkään ottaa kaksi olutta, ehkäpä siiderin, ja siihen se jää. Humalassa en ole ollut kotona kertaakaan kahteen vuoteen, eli niin kauan, kuin minulla on ollut lapsi huolehdittavana.
Lapset ja känni eivät kuulu yhteen, sen tietää jokainen. Mutta kaikki eivät pysty hillitsemään juomistaan siihen kahteen tai kolmeen.

Mie tedän et oon rutkuttanut näistä joulujuomisista, mutta oon tehnyt sen vain ja ainoastaan tästä syystä. Meinaan vaan, että oon melko varma siitä, että palstan kymmenistä kohtuukäyttäjistä ainakin osa on sellaisia, joilla "sivistynyt ottaminen" lipsahtaa kännäämisen puolelle - myös jouluna.

Ups, meni ohi aiheen...

ei nyt millään pahalla,mut ihan oikeesti sieppaa tommonen,jos sinä nyt et jostain syystä taho juoda niin se selvä.ei se silti tarkota että kenenkään pitäs sulle perustella sitä et juo.

ja jos sanoo et juo pari,niin tuskin sulla niin noitavaistoja on että tietäsit juoko sen pari vai mitä.kolmanneksi,tämä aihe on niin väkisin väännetty!ilmeisesti et saa kaipaamaasi huomiota niin pitää tulla provoon tänne,koska sitähän tuo on:sun tyyli kirjottaa tästä asiasta on provosoiva.

täällä on vähän väliä tämmönen sama alotus niin etkö vois käyttää tota hakua ja ettiä ne entiset ketjut,ja niistä niitä vastauksia.

Alkuperäinen kirjoittaja pikku myy ja haisulimamma:
Ei ole pakko juoda. Humala ja parin seurustelujuoman ottaminen ovat kaksi eri asiaa. Se ei kaikilta onnistu. Eli ollaan joko selviä tai humalassa.
Itse tykkään ottaa kaksi olutta, ehkäpä siiderin, ja siihen se jää. Humalassa en ole ollut kotona kertaakaan kahteen vuoteen, eli niin kauan, kuin minulla on ollut lapsi huolehdittavana.
Lapset ja känni eivät kuulu yhteen, sen tietää jokainen. Mutta kaikki eivät pysty hillitsemään juomistaan siihen kahteen tai kolmeen.

Mie tedän et oon rutkuttanut näistä joulujuomisista, mutta oon tehnyt sen vain ja ainoastaan tästä syystä. Meinaan vaan, että oon melko varma siitä, että palstan kymmenistä kohtuukäyttäjistä ainakin osa on sellaisia, joilla "sivistynyt ottaminen" lipsahtaa kännäämisen puolelle - myös jouluna.

Ups, meni ohi aiheen...

Sä oot kyllä totaalisesti sekaisin..

Katso vaan peiliin, jooko?

Katso itsekkin,älä pelästy :saint:

Ihan oman nautintoni vuoksi juon alkoholia. Ei siihen muuta syytä ole, eikä tarvitse olla. Humalajuomista en mäkään kannata, mutta myönnän, että välillä maistelu lipsahtaa humalan puolelle, niinkuin eilen, kun huomasin juoneeni koko punaviinipullollisen tässä palstaillessa - vaikka ei ollutkaan tarkoitus. Kännissä en ollut, mutta hyvässä humalassa kylläkin :D

Lisään vielä, että missä tilanteessa hyvänsä ei ainakaan mun tarvitse juoda.

näin joulun aikaan ja muulloinkin. Kertokaapa yksikin pätevä syy, mihin te sitä alkoholia tarvitsette niin paljon, että aina on saatava, olipa tilanne mikä hyvänsä?

Miehen kans tänään keskusteltiin asiasta, eikä keksitty kumpikaan mitään sellaista asiaa, mihin alkoholi olisi ainut mahdollinen ratkaisu. Ei ymmärretä, vielä, mutta ehkä joku avaa asiaa meille...

jos joku juo alkoholia, niin miten voit yleistää sen noin, että aina on saatava tilanteesta huolimatta. Kuvailemasi ihmiset ovat alkoholisteja, eivät normaaleja alkoholin käyttäjiä. Ilmeisesti olet siis tavannut vain alkkiksia..

No minusta on IHANAA juoda lasillinen viiniä tuossa joulupöydässä, tuo juhlan tuntua(yleensä meillä ei viinejä ruoalla juoda) ja tuo viinikin sattuu olemaan jopa hyvää (en yleensä tykkää ollenkaan punaviinistä).
Ja olut sillon tällöin on kans kiva juoda koska olut on hyvä makuista.
Juon myös maitoa koska maito maistuu hyvälle.

Niin ja miten voi olla kohtuu käyttäjä jos "sivistynyt ottaminen" näin joulunakin lipsahtaa kännin puolelle....

Aika naivi aloitus. Miksi ylipäätään tekee/syö/juo mitään? Sen kuin lenkkeilisi vaan. Tai miksi valita lenkkeily, kun voin senkin ajan käyttää muutoin, esim. syömiseen tai juomiseen :|

Tuliko mieleen, että maun vuoksi viinilasillisen tai pari ottaa? Tai joskus on kiva heittää aivot narikkaan ja painua ystävien kans viihteelle?

Tämä oli taas näitä kapeakatseisia jokotai -juttuja tämä.... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:

Ups, meni ohi aiheen...

ei nyt millään pahalla,mut ihan oikeesti sieppaa tommonen,jos sinä nyt et jostain syystä taho juoda niin se selvä.ei se silti tarkota että kenenkään pitäs sulle perustella sitä et juo.

ja jos sanoo et juo pari,niin tuskin sulla niin noitavaistoja on että tietäsit juoko sen pari vai mitä.kolmanneksi,tämä aihe on niin väkisin väännetty!ilmeisesti et saa kaipaamaasi huomiota niin pitää tulla provoon tänne,koska sitähän tuo on:sun tyyli kirjottaa tästä asiasta on provosoiva.

täällä on vähän väliä tämmönen sama alotus niin etkö vois käyttää tota hakua ja ettiä ne entiset ketjut,ja niistä niitä vastauksia.

Voi herranjumala :headwall:

Jos sua sieppaa tämmöinen, niin olepa kuule hyvä ja jätä ketju avaamatta ni ei tarvi raivostua. Tai mee vaikka ihan nukkumaan, ei tuu edes kiusausta tulla tänne vittuilemaan muille.

Kenenkään ei todellakaan TARVI perustella MULLE mitään, mutta totta helvetissä mä saan udella ihmisten syitä jos se mua sattuu huvittamaan? Vai? Mulla ei oo mitään tarvetta hankkia huomiota - kunhan osallistun keskusteluun siinä missä muutkin. Onko se kiellettyä?

Tämän ketjun tarkoitus oli ihan puhtaasti ihmetellä asiaa. Tuo lainaamasi pätkä liittyy ihan toiseen aiheeseen; sitä on siis käsiteöty ihan muissa ketjuissa. Ja mitä tulee noihin oletettuihin noitavaistoihin, sanotaan nyt vaikka niin, että läheltä oon nähnyt liikaa tuota "sivistynyttä tissuttelua", joka ei sitten ole onnistunutkaan... koskaan en oo sanonut, etteikö se VOISI onnistua, mutta ei kaikilta.

Enkä mä oo huomannut missään mitään käskyä olla avaamatta uutta ketjua aiheesta, jota joku on joskus sattunut jo käsittelemään. Voi vittu.

Alkuperäinen kirjoittaja kunnon kinttaat:

Ups, meni ohi aiheen...

Voi herranjumala :headwall:

Jos sua sieppaa tämmöinen, niin olepa kuule hyvä ja jätä ketju avaamatta ni ei tarvi raivostua. Tai mee vaikka ihan nukkumaan, ei tuu edes kiusausta tulla tänne vittuilemaan muille.

Kenenkään ei todellakaan TARVI perustella MULLE mitään, mutta totta helvetissä mä saan udella ihmisten syitä jos se mua sattuu huvittamaan? Vai? Mulla ei oo mitään tarvetta hankkia huomiota - kunhan osallistun keskusteluun siinä missä muutkin. Onko se kiellettyä?

Tämän ketjun tarkoitus oli ihan puhtaasti ihmetellä asiaa. Tuo lainaamasi pätkä liittyy ihan toiseen aiheeseen; sitä on siis käsiteöty ihan muissa ketjuissa. Ja mitä tulee noihin oletettuihin noitavaistoihin, sanotaan nyt vaikka niin, että läheltä oon nähnyt liikaa tuota "sivistynyttä tissuttelua", joka ei sitten ole onnistunutkaan... koskaan en oo sanonut, etteikö se VOISI onnistua, mutta ei kaikilta.

Enkä mä oo huomannut missään mitään käskyä olla avaamatta uutta ketjua aiheesta, jota joku on joskus sattunut jo käsittelemään. Voi vittu.

Vittu,mene nussimaan sitä pilkkuasi,ope :whistle:

Älkääs nyt naiset..miksei tämmöstä kysymystä saa kysyä? Ihan kiva kyssä musta, en ymmärrä miks tästä kaikki veti herneet? On täällä oudompiaki kyselty, perseenpyyhkimistavoista lähtien.

Alkuperäinen kirjoittaja irvitiikeri:
Älkääs nyt naiset..miksei tämmöstä kysymystä saa kysyä? Ihan kiva kyssä musta, en ymmärrä miks tästä kaikki veti herneet? On täällä oudompiaki kyselty, perseenpyyhkimistavoista lähtien.

saa kysyä, ei vaan mitkään vastaukset kelpaa ap:lle kun ne eivät ole tarpeeksi hyviä syitä hänen mielestään.

Silloin tällöin on mukava ihan vaan rentoutumiseen ottaa muutama lasi viiniä ihan ilman mitään pakkomiellettä. Myös hyvä ateria (en nyt puhu kotiruuasta) on täydellinen vasta oikeiden ruokajuomien kera.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

saa kysyä, ei vaan mitkään vastaukset kelpaa ap:lle kun ne eivät ole tarpeeksi hyviä syitä hänen mielestään.

No hyviä ja hyviä... mulla itselläni on esim. rentoutumiseen paljon terveellisempiä ja tehokkaampia keinoja kuin kännääminen. Siksi en ihan purematta niele tuollaistakaan selitystä. Mutta musta on kiinnostavaa kuulla ihmisten selityksiä. Teen niistä sit omat johtopäätökseni.

No hyviä ja hyviä... mulla itselläni on esim. rentoutumiseen paljon terveellisempiä ja tehokkaampia keinoja kuin kännääminen. Siksi en ihan purematta niele tuollaistakaan selitystä. Mutta musta on kiinnostavaa kuulla ihmisten selityksiä. Teen niistä sit omat johtopäätökseni.

Harva tässä ketjussa on kännäämisestä kuitenkaan puunut...

Sörhipöykerö hei.

Kaikki vastaavat yhä siihen ensimmäiseen kysymykseesi.

Kukaan ei puhu kännäämisestä.

Sulla on vieläkin ilmaisussa parantamisen varaa.

:D (kuten mullakin, eilisen perusteella)

Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Mää juon ainakin sen takia joskus lasillisen viiniä tai yhden siiderin, koska se rentouttaa mukavasti :)

Rentoutumiseen on terveellisempiäkin keinoja.

Ai niin joo tosiaan, ne elokuvat tai lenkki. :xmas:

ja vieläkinkö sinä väität, ettet ole moralisoidaksesi liikeellä?

Ja joku voi ressaantua lenkkeilystä tai käsitöiden tekemisestä (käsityöt ovat Minun rentoutumis keinoni, ihanaa kun puikot kilisee ja näkee kättensä jäljen heti =) ), joten miksei joku voisi siis oikeasti saada nollattua aivokapasiteettiään juomisella?

Itse alkuperäiseen kysymykseen vastaamatta kerron mitä olen ihmetellyt... miksi ihmisten on aina pakko saada alkoholia kun on joku juhla? Ja joo en tarkota viinilasia tai kahta vaan yleensäkin ihmiset ovat tuhannen tuiskeessa yleensä juhannuksena, vappuna, jouluna, pääsiäisenä... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Seipääntyöntäjä:
Alkuperäinen kirjoittaja Samppaliina:
Mää juon ainakin sen takia joskus lasillisen viiniä tai yhden siiderin, koska se rentouttaa mukavasti :)

Rentoutumiseen on terveellisempiäkin keinoja.

Ai niin joo tosiaan, ne elokuvat tai lenkki. :xmas:

ja vieläkinkö sinä väität, ettet ole moralisoidaksesi liikeellä?

Vielä :D.

Sä oot niin "minäminäminä". Etkö helvetti soikoon ole vielä tuohon ikään mennessä sisäistänyt, etteivät kaikki tee kuten sinä ja voivat siltikin olla varsin onnellisia tykönään?!

Mun mielestä toi kysymyksen asettelu oli vaan jotenki niin omituinen ja yleistävä, syyttelevä jopa, jos näin karkea ilmaus sallitaan.

Jos tahtoo tietää, miks jotkut vetää kännit, niin miks kysymys ei ollut että "miksi pitää vetää kännit?"? Koska, kuten tästä ketjustakin näkee, monet ihmiset juo alkoholia vähän kerrallaan, ei humaltuakseen vaan rentoutuakseen, nautintoaineena. Aloituksesta saa heti sen käsityksen, että alkoholin nauttiminen, missä muodossa tahansa ja minkä syyn takia hyvänsä, on täysin tuomittavaa ja turhaa.
Ja juu, turhaahan se on, sitä en kiellä. Mutta niin on moni muukin asia mitä ihmiset tekee ajanvietteenään tai rentoutumistarkoituksessa.

Eli tiivistettynä vielä: Kysymyksen asettelu oli mielestäni provosoiva ja typerä.

Niin tunnut tekevän. Yksikään syy ei ole vielä ollut mielestäsi pätevä, kaikkeen löytyy omasta elämästäsi terveellisempi ja parempi vaihtoehto, ja alkoholia nautitaan pelkästään kännin vuoksi, eikä esim. miellyttävä maku kelpaa alkuunkaan syyksi, ainakaan päteväksi.

Minä teen tuosta puolestani sinusta omat johtopäätökseni. Sä olet tiukka, nipottava ja kapeakatseinen ihminen, enkä missään tapauksessa haluaisi olla kaltaisesi.

Äläkä nyt ota nokkiisi. Ja vaikka ottaisitkin, mitä sitten. Minusta on kiva kuulla sinun selityksesi. :xmas:

Hyvää yötä. Jaksa enää tätä tuubaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:

Ja joku voi ressaantua lenkkeilystä tai käsitöiden tekemisestä (käsityöt ovat Minun rentoutumis keinoni, ihanaa kun puikot kilisee ja näkee kättensä jäljen heti =) ), joten miksei joku voisi siis oikeasti saada nollattua aivokapasiteettiään juomisella?

minä en voi kuvitellakaan itseäni taas puikot kädessä rentotumassa.
Olen kertakaikkisen tumpelo käsitöissä.
Jo napin ompelu tai lasten haalareihin uusien kumilenksujen ompelu on tuskaa. Ja puikkojen kanssa en takuulla rentoutuisi.

Siideriä rentouttaa kyllä paremmin. Tosin sillä en nollaa aivokapasitettiäni usein. Ei yhdellä tai kahdella sitä saa tehdyksi.

Täällä palstalla sen sitten saa taas aika nopeaankin tyhjäksi :whistle:

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä