Te jotka käytte töissä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sinterella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kannattaa käydä töissä. Vaikka tulee bensakuluja ja hoitomaksut, siltikin jää huomattavasti enemmän kuin jos olisin työtön. Enkä edes haluaisi olla työtön kun kerran töitäkin on tarjolla!!

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja se toinen täti:
Täh jos teinään noin 1200 bruttona, niin käteen jä semmoinen 900 nettona.

Parhaimmillaan Kelasta saa n. 500 euora käteen plus lapsilisät päälle esim. jos kaksi lasta on se se 210,50 euroa, niin silloin ei oikein kannata mennä töihin ja maksaa 2 lapsen hoitokuluja.

Kyllä ne lapsilisät saa vaikka käy töissäkin, joten ne pitää laskea molempiin laskelmiin mukaan!!!!! ;)

Ne menisi joka tapuksessa hoitokuluihin, joten siten se ei kannata mennä töihin jos molemmat lapsista alle kouluikäisiä.

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Alkuperäinen kirjoittaja on sellainenkin:
vaihtoehto, että päivät kotona, mutta illalla jotain pientä työtä, siis jos mies illat kotona. hyvää vastapainoa, ei tarvitse viedä hoitoon ja silti voi tienata hieman ekstraa...

Anteeksi uteluni, mutta koska perhe sitten viettää yhetistä aikaa koko porukalla ja koska teillä on parisuhde aikaa jos teet töitä silloin kun mies kerrankin kotona??

itse menen töihin klo 17 ja tulen kotiin klo 20.30. Mies tulee töistä klo 15. Perhe aikaa on viikonloput sekä tuo pari tuntia ennen kuin lähden töihin. Parisuhteelle on aikaa kun tulen töistä ja lapset ovat jo nukkumassa :)

Iltatyöt ja kotihoidontuki tekee 350e enemmän kuussa kuin jos olisin samassa hommassa 8h päivä miinus hoitomaksut.

Jos lähtisin kokopäiväisesti päivätöihin, se ei kannattaisi rahallisesti juurikaan tähän vallitsevaan tilanteeseen verrattuna. Nyt teen keikkaa miehen vapaat ja silloin, kun kehtaan omaa äitiäni vaivata lasten hoidolla. Kun voin itse valita työpäivät, teen tietysti pyhät ja ne nostaa palkkaa. Kilmivuorotyöhön lähtö kokoppäiväisesti jo kannattaisi, mutta se ei nyt ole järkevää meidän perheelle.

Alkuperäinen kirjoittaja minä:
vaihtoehto, että päivät kotona, mutta illalla jotain pientä työtä, siis jos mies illat kotona. hyvää vastapainoa, ei tarvitse viedä hoitoon ja silti voi tienata hieman ekstraa...

Anteeksi uteluni, mutta koska perhe sitten viettää yhetistä aikaa koko porukalla ja koska teillä on parisuhde aikaa jos teet töitä silloin kun mies kerrankin kotona??

itse menen töihin klo 17 ja tulen kotiin klo 20.30. Mies tulee töistä klo 15. Perhe aikaa on viikonloput sekä tuo pari tuntia ennen kuin lähden töihin. Parisuhteelle on aikaa kun tulen töistä ja lapset ovat jo nukkumassa :)

Iltatyöt ja kotihoidontuki tekee 350e enemmän kuussa kuin jos olisin samassa hommassa 8h päivä miinus hoitomaksut.

Saanko kysyä mitä työtä teet? Me ollaan suunniteltu miehen kanssa tämmöistä järjestelyä, et mä hakisin jotain iltatyötä.

no todellakin kannattaa. en oo koskaan aatellu siltä kannalta etteikö työnteko kannata, jos nyt vetäis lonkkaa työttömänä niin vois unohtaa sen että ikinä saiskaan mitään parempipalkkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Äitti-83:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:

Saanko kysyä mitä työtä teet? Me ollaan suunniteltu miehen kanssa tämmöistä järjestelyä, et mä hakisin jotain iltatyötä.

kaupanalaltahan saa suht helposti iltahommia.

mulla ei mitään laskelmia rahasta oo, mut oon ite ajatellu sen asian niin, että lapset on pieniä vain sen yhden kerran ja lyhyen ajan. sitä aikaa ei saa koskaan myöhemmin takas!! töitä kyllä ehtii tehdä lopun ikää. vaikka välhän aikaa oliskin sit köyhempää niin on se sen arvosta.

Kannattaa käydä töissä. Lapsen iltapäivähoito koulusta on kalleimmillaan 80 euroa, mutta koska olen vuorotyöläinen niin harvemmin maksamme edes koko summaa miltään kuukaudelta. Toki bensaan kuluu rahaa kun työmatka on pitkä ja tarvitsemme myös kaksi autoa kun molemmat käy töissä, mutta siltikin mun kannattaa käydä töissä.

Yhteistyössä