Te jotka laihdutatte

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä syön 3 lämmintä päivässä: aamupuuro, päiväruoka ja iltaruoka. Lisäksi välipala ja iltapala. Liikun vaihtelevasti, kesällä enemmän. Paino putoaa hitaasti, mutta varmasti. Koskaan en santsaa ruokaa, leipää syön vain iltapalalla. Lauantaina on karkkipäivä, jolloin syön mitä haluan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hui kauhistus:
Ihmiskeho tarvii n.1200kcal päivässä ylläpitääkseen elintoimintoja. Koskaan käynyt mielessä kenelläkään miksi tiukat dieetit on toi 1200kcal/päivä... Ja noita pika-nutrauksiahan ei saisi harrastaa kuin muutaman päivän kerrallaan...

no oon mä ennenkin laihduttanut näin 10 kiloa ja hengissä oon vielä :/
vaikka syönkin vain ton 500-700 kaloria

Tuliko kilot takaisin?? Ilmeisesti kun uudelleen laihdutat. Miksei laihduttais sitte kunnolla, maltillisesti ja pitäis sen painos sitten kanssa? Tuollainen jojolahiduttaminen on vielä vaarallisempaa kuin pysyvä ylipaino.

Alkuperäinen kirjoittaja Th:
Ihmiskeho tarvii n.1200kcal päivässä ylläpitääkseen elintoimintoja. Koskaan käynyt mielessä kenelläkään miksi tiukat dieetit on toi 1200kcal/päivä... Ja noita pika-nutrauksiahan ei saisi harrastaa kuin muutaman päivän kerrallaan...

Tuliko kilot takaisin?? Ilmeisesti kun uudelleen laihdutat. Miksei laihduttais sitte kunnolla, maltillisesti ja pitäis sen painos sitten kanssa? Tuollainen jojolahiduttaminen on vielä vaarallisempaa kuin pysyvä ylipaino.

pysy monta vuotta samassa painossa.
raskauksien aikana paino vasta nousi ja nyt haluun ne kilot taas pois.

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Liikun 4xviikko pitkiä kävelylenkkejä + sokerit pois ja kaloreitten tiputus.

mites ton päänsäryn kans? särkeekö teillä yhtään? pari, kolme viikkoa sitten alotin laihiksen ja nyt 4 päivän ajan joka päivä särkeny päätä..

mulla kanssa on särkenyt päätä joka päivä, vuoden alusta makeat pois ( pullat, karkit, herkut ) sekä sipsit yms. päiväkalorimäärä noin 1400- 1500 ja liikuntaa pari kertaa päivässä ( päivällä rattailla ja illalla koiran kanssa ) 5-6 päivänä viikossa....

Syön nutrilett patukoita, jugurtteja, täysjyväleipää, mini lättaa, salaatteja, tavallista kotiruokaa, hedelmiä jne, maitotuotteita (vähärasvaisia). Kalorit kieppuu siinä 1000-1500, riippuen mitä oon tehny päivän aikana, käyn lenkillä jne, vettä pari-3 litraa, kahvia myös.

Nyt tippunu kahdessa päivässä 2 kiloa.

Syön nutrilett patukoita, jugurtteja, täysjyväleipää, mini lättaa, salaatteja, tavallista kotiruokaa, hedelmiä jne, maitotuotteita (vähärasvaisia). Kalorit kieppuu siinä 1000-1500, riippuen mitä oon tehny päivän aikana, käyn lenkillä jne, vettä pari-3 litraa, kahvia myös.

Siis tarkoitat, että jos illalla ruuan jälkeen menit vaakaan, niin amulla tyhjällä vatsalla paino oli 2 kg alempana.

ei siis ole laihtumista.

Siis tarkoitat, että jos illalla ruuan jälkeen menit vaakaan, niin amulla tyhjällä vatsalla paino oli 2 kg alempana.

ei siis ole laihtumista.

Mittaan aina vain aamuisin ;) eihän todellakaan voi verrata ilta ja seuraavan aamun painoa , hohhoijaa ;);););) tuonhan tajuaa pöllömpikin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja laihiksella:
Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Liikun 4xviikko pitkiä kävelylenkkejä + sokerit pois ja kaloreitten tiputus.

mites ton päänsäryn kans? särkeekö teillä yhtään? pari, kolme viikkoa sitten alotin laihiksen ja nyt 4 päivän ajan joka päivä särkeny päätä..

mulla kanssa on särkenyt päätä joka päivä, vuoden alusta makeat pois ( pullat, karkit, herkut ) sekä sipsit yms. päiväkalorimäärä noin 1400- 1500 ja liikuntaa pari kertaa päivässä ( päivällä rattailla ja illalla koiran kanssa ) 5-6 päivänä viikossa....

Kuinka paljon juot sitte vettä? Mä mietin tuota omaa särkyäni että se vois johtua siitä juomattomuudesta. Tai sit meidän elimistö on niin sokeroitunut ja nyt ku sokerin saanti on vähentyny niin paljon, niin kärsitään viekkareista..:) En tiedä, mut toivottavasti menee ohi.

Mä syön aamupalaks pari ruisleipää josaa täytteenä ihan sipaisu voita, salaatti, kurkkua, kevyt sulatejuustoa ja kinkkua. Päivä ruoaksi syön ihan normaalia ruokaa. Pastan olen vaihtanut tummaan pastaan. Iltapalaks taas esim.riusleipää täytteillä tai sit fitness muroja. Päivä ruoalla juon lasin maitoa. Kahvin kans käytän maitoa ja sokeria vähäsen. Vettä juon pitkin päivää.
Ennen laitoin melkein joka ruokaan majoneesia joten sen jätin heti pois, kun siitä tulee pisteitä paljon. Nälässä ei oo viel tarvinu olla ja nyt olen 3 viikkoa laihduttanut ja 5 kiloa lähtenyt. Nyt olis hyvä, jos lähtis se kilo/viikko.

Syön ihan normaalia ruokaa ja kalorimäärä päivässä on siinä 2000 pintaa, en ole siis tehny muita muutoksia ruokavalioon, kuin että en herkuttele arkena ja se on tepsiny ihan hyvin toistaseks. En halua olla liian tiukalla kuurilla, koska en ole valmis noudattamaan sitä loppuelämääni.

Liikuntaa harrastan: 6krt viikossa crosstrainerilla 15-20min kerrallaan 6-7km. Lisäksi ulkoilua ja hyötyliikuntaa.

Vyötäröltä on nyt lähteny 6cm ja paino pudonnu 3,5kg.....hitaasti hyvä tulee, toivottavasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Minna:
niin mitä esim syötte päivän aikana, mitä liikuntaa harrastatte vk, kuinka usein? Entä meneekö vettä monta l pv? Kiitos vastauksista :)

Ihan normaalia kotiruokaa ja aamupala, lounas, välipala, päivällinen ja iltapala. Liikuntaa silloin kun ehtii ja jaksaa. Vettä menee 1-2 litraa.

Alkuperäinen kirjoittaja Th:

pysy monta vuotta samassa painossa.
raskauksien aikana paino vasta nousi ja nyt haluun ne kilot taas pois.

mä oon laihduttanut joskus ihan samalla tavalla,mut raskaudessa vasta tuli kiloja. nyt laihdutan niitä raskauskiloja sitten...

syön kevyitä keittoja,ruisleipää,kasviksia ja hedelmiä.Näin aluksi että paino putoaa nopeasti ja jossain vaiheessa keittojen lisäksi sitten jo tukevempaakin ruokaa.alussa kalorit on siinä 1000 tai alle päivässä.edellisen kerran kun aloitin laihdutuksen niin olin viikon kaalisoppakuurilla ja siitä jatkoin sitten hieman tukevammin.Vettä paljon ja liikuntaa 3krt viikossa salin merkeissä

ei siis ole laihtumista.

Mittaan aina vain aamuisin ;) eihän todellakaan voi verrata ilta ja seuraavan aamun painoa , hohhoijaa ;);););) tuonhan tajuaa pöllömpikin ;)

Nesteitä ne on, ei läskiä.

Mä syön myös pisteiden mukaan, paljon kasviksia ja hedelmiä, vaikka kyllä ne niin ankarasti välillä tökkiikin :x Syön myös hyväskää mutta pisteiden rajoissa. Päivässä pyrin juomaan 8dl puhdasta vettä maidon, kaakaon tms. lisäksi, mulla tuo juominen tökkii, on aina tökkiny :o Liikuntaa harrastan vaihtelevasti, pääasiallisesti paino on pudonnu ruokavaliolla.

Alkuperäinen kirjoittaja Mansku:
Syön ihan normaalia ruokaa ja kalorimäärä päivässä on siinä 2000 pintaa, en ole siis tehny muita muutoksia ruokavalioon, kuin että en herkuttele arkena ja se on tepsiny ihan hyvin toistaseks. En halua olla liian tiukalla kuurilla, koska en ole valmis noudattamaan sitä loppuelämääni.

Liikuntaa harrastan: 6krt viikossa crosstrainerilla 15-20min kerrallaan 6-7km. Lisäksi ulkoilua ja hyötyliikuntaa.

Vyötäröltä on nyt lähteny 6cm ja paino pudonnu 3,5kg.....hitaasti hyvä tulee, toivottavasti.

6-7 km?! olisko sittenkin 1-2 km ennemmin?

Mä syön samaa kun ennekin, painonvartijoiden ohjeiden mukaan. Pyrin tietty syömään paljon kaikkea 0 pisteen juttuja, omenaa, päärynää, vesimelonia...
Makeanhimon tyydytän PepsiMaxilla ja Valion sokerittomalla mansikkakeitolla ja siihen vaikka sekaan viellä muutama mansikka pakastimesta.
Liikuntaa en ole ainakaan viellä jaksanu lisätä.

Yhteistyössä