Te jotka noin syvästi vihaatte noita lapsista otettuja joulukorttikuvia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja *:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja outoouti:
Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
mäkään en voi sietää niitä kuvakortteja, ja niitä saa joka joulu enempi kuin omiksi tarpeikseen :ashamed:

mikä niissä on noin kamalaa?

No ainakin mun mielestä lapset on pääsääntöisesti rasittavia/ärsyttäviä ja harvemmin mitenkään söpöjä.
Mielummin katselen vaikka tiimarikorttia, missä on piirretty poro :whistle:
Ne on sentään edes vähän söpöjä :kieh:

Musta vähän outuoa että ajattelet esim. kaverisi tai sukulaisesi lapsesta noin.

Mulla on muutama lapsi, joista pidän. Suurin osa kuitenkin niin omista kuin mieheni sukulaisten lapsista on oikeita pikkuhirviöitä, joitten olemassaolosta en kaipaa muistutusta jouluisin :kieh:
Vaikka miten olisi sukua niin kaikista ei tarvii pitää. Oli ne sit aikuisia tai lapsia.

mäkään en voi sietää niitä kuvakortteja, ja niitä saa joka joulu enempi kuin omiksi tarpeikseen :ashamed:

No ainakin mun mielestä lapset on pääsääntöisesti rasittavia/ärsyttäviä ja harvemmin mitenkään söpöjä.

Seura tekee kaltaisekseen. Millaisia kammotuksiahan sinä ja perheesi olettekaan....

Alkuperäinen kirjoittaja hyhyy:

Seura tekee kaltaisekseen. Millaisia kammotuksiahan sinä ja perheesi olettekaan....

Siinähän sitä mietit.
Mä en koskaan ole suuremmin pitänyt lapsista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Mä ymmärrän et niitä lapsensa kuvia haluaa esitellä just isovanhemmille ja kummeille, mut miksi niitä pitää lähetellä serkun kummin kaimallekin...
Kyllä mulle saa niitä lähettää, mutta roskiin ne menevät siinä missä muutkin kortit, joissa ei oo mulle mitään erityistä. Mä vaan en erityisemmin muitten mukuloista perusta, enkä oleta myöskään muitten haluavan jouluna ihailla just mun lastani.

En minä ainakaan ESITTELE lapsiani. Se on lasten kuvaseta tehty kortti. Ei mikään esittelyväline. Minusta se nyt vain on persoonallisempaa kuin se tiimarin kortti. Ja harrastan valokuvausta, en leikkaa-liimaa-juttuja.

Ilokseni ja itseasiassa suureksi ihmeeksi olen kuitenkin vuosien varrella bongannut ihan keskikesälläkin niitä meidän lapsista otettuja kuvia jopa niiden ei sukulaisten ilmoitustauluilta ja jääkaapin ovista. Annan muutamille naapureillemme kortit ja heidän ilmotustauluillaan komeilee se kortti koko vuoden ja vaihtuu sitten taas uuteen. Ja tiedän, että miehen sukulaiset tykkää siitä, kun saa meidän lapsista sen kuvan edes kerran vuodessa kun ei kerran muuten heitä juuri nähdä.

Ja siis ei - en oleta että edes ne läheisimmät jättäisi sitä kuvaa esille eli olen aidosti ollut yllättynyt, kun olen niitä nähnyt joskus.

Siinähän sitä mietit.
Mä en koskaan ole suuremmin pitänyt lapsista muutamaa poikkeusta lukuunottamatta.

Sinä varmaan olet ollut sellainen lapsi josta ei ole pidetty?

Alkuperäinen kirjoittaja *:

Musta vähän outuoa että ajattelet esim. kaverisi tai sukulaisesi lapsesta noin.

Mulla on muutama lapsi, joista pidän. Suurin osa kuitenkin niin omista kuin mieheni sukulaisten lapsista on oikeita pikkuhirviöitä, joitten olemassaolosta en kaipaa muistutusta jouluisin :kieh:
Vaikka miten olisi sukua niin kaikista ei tarvii pitää. Oli ne sit aikuisia tai lapsia.

ok, tässä tuli ekat perustelut.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mä ymmärrän et niitä lapsensa kuvia haluaa esitellä just isovanhemmille ja kummeille, mut miksi niitä pitää lähetellä serkun kummin kaimallekin...
Kyllä mulle saa niitä lähettää, mutta roskiin ne menevät siinä missä muutkin kortit, joissa ei oo mulle mitään erityistä. Mä vaan en erityisemmin muitten mukuloista perusta, enkä oleta myöskään muitten haluavan jouluna ihailla just mun lastani.

En minä ainakaan ESITTELE lapsiani. Se on lasten kuvaseta tehty kortti. Ei mikään esittelyväline. Minusta se nyt vain on persoonallisempaa kuin se tiimarin kortti. Ja harrastan valokuvausta, en leikkaa-liimaa-juttuja.

Ilokseni ja itseasiassa suureksi ihmeeksi olen kuitenkin vuosien varrella bongannut ihan keskikesälläkin niitä meidän lapsista otettuja kuvia jopa niiden ei sukulaisten ilmoitustauluilta ja jääkaapin ovista. Annan muutamille naapureillemme kortit ja heidän ilmotustauluillaan komeilee se kortti koko vuoden ja vaihtuu sitten taas uuteen. Ja tiedän, että miehen sukulaiset tykkää siitä, kun saa meidän lapsista sen kuvan edes kerran vuodessa kun ei kerran muuten heitä juuri nähdä.

Ja siis ei - en oleta että edes ne läheisimmät jättäisi sitä kuvaa esille eli olen aidosti ollut yllättynyt, kun olen niitä nähnyt joskus.

Niin. Vaihtoehtoinahan on just joko lasten kuva tai persoonaton tiimarikortti :laugh:

Minä taas en voi käsittää, että mikä ihme niissä voi ärsyttää? Minusta on mukava saada sellaisia. Varsinkin, kun harvoin näkee monia tuttuja tai sukulaisia. Näkee sitten vähän, että miltä heidän mukulat nyt näyttää :)

Alkuperäinen kirjoittaja v:

Siinähän sitä mietit.

Sinä varmaan olet ollut sellainen lapsi josta ei ole pidetty?
Sovitaan vaikka niin jos se sun oloa jotenkin helpottaa
:laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minusta olisi loistavaa saada kortti jossa vaikka Reiska-eno poseeraisi karvataljalla tonttulakki päässä. Ainakin erottuisi joukosta eikä raaskisi heittää roskiin..

Yksi hauskimmista joulukorteista minkä olemme saaneet oli sellainen missä oli laitettu valmiiseen tonttukuvaan tonttujen naamojen tilalle tämän perheen omat naamat. Eli siinä oli myös äidin ja isän nassut. Kortti ei ollut tehty millään järin suurella kuvankäsittelytaidolla, mutta ei sillä ole merkitystä koska kortti oli hulvaton ja on jäänyt mieleen. Ja talteen. :)

Ja teille jotka ette niistä tykkää niin esitän suuret pahoitteluni, koska meillä niitä kortteja teetettiin 80 tänäkin vuonna. :D

peesi,haluan muistaa jouluna ihmisiä ja on kiva nähdä muidenkin lasten kasvua vuoden aikana..

Alkuperäinen kirjoittaja .:

Minä taas en voi käsittää, että mikä ihme niissä voi ärsyttää? Minusta on mukava saada sellaisia. Varsinkin, kun harvoin näkee monia tuttuja tai sukulaisia. Näkee sitten vähän, että miltä heidän mukulat nyt näyttää :)

Varmaan niistä ei toiset tykkää, jos ne kerran luulee että se tarkoittaa sitä, että pitää olla tosi ihastunut siihen lapseen joka on kuvassa. En käsitä miksi nämä ihmiset ei voi suhtautua niihin kuin mihin tahansa joulutervehdykseen. Ei se ole mikään rakkaudentunnustus lähettäjältä.

Niin. Vaihtoehtoinahan on just joko lasten kuva tai persoonaton tiimarikortti :laugh:

Kuten totesin niin en harrasta mitään askarteluja eli en viitsi alkaa sellaisia pakkopullana tekemään. Ja kuten itsekin kerrot niin ne VAIHTOEHTOJA, joista yksi vaihtoehto on se että lähettää ne lapsista tehdyt. Ja sen vaihtoehdon minä valitsen.

Mun mielestä on ihana, kun harvoinnäkemältä ihmiseltä tulee kortti, oli se millainen hyvänsä, vielä kivempi, jos kortissa on heidän kuvansa tai jotain sepustusta elämästään.

Jos taas ihminen, jota näkee viikoittain, antaa suoraan kouraan kortin, jonka samanlaisen on jokainen saanut kotiinsa, tuntuu vähän koomiselta. Jos taas vaikka jokaviikkoinen tuttu itse askartelee tai löytää juuri mulle sopivan kortin kaupasta, niin silloin mieltä lämmittää. Niin ja aiheeeseen eli siinä kortissa voi pällistellä vaikka se sisarparvi, joka on tuttuakin tutumpi ja mä tytkkään kyllä.

minusta lapsettomana on ahdistavaa saada taas kerran kotiin saakka muistutus omasta "huonoudesta" kun niitä lapsia ei ole. Lapsettomuusasia on niin arka, että tällaiset pienet asiat ottaa koville. Välttelen myös kavereiden lasten synttäreitä. Menen mieluummin onnittelemaan näitä lapsia silloin kuin muita aina-oikeassa-olevia-äitejä ei ole paikalla.

minäkään en suuremmin välitä niistä joulukorteista joissa on lapsen kuva. Ne ei vaan ole mun juttu. Tykkäisin saada ennemmin vaikka lapsen itse askarteleman joulukortin ja sit valokuvat ihan valokuvina.

Alkuperäinen kirjoittaja vier:
minusta lapsettomana on ahdistavaa saada taas kerran kotiin saakka muistutus omasta "huonoudesta" kun niitä lapsia ei ole. Lapsettomuusasia on niin arka, että tällaiset pienet asiat ottaa koville. Välttelen myös kavereiden lasten synttäreitä. Menen mieluummin onnittelemaan näitä lapsia silloin kuin muita aina-oikeassa-olevia-äitejä ei ole paikalla.

Eli toisten lapset on jotenkin pois sinulta? Miten? Muistathan sitten joskus, kun itse sen lapsen saat niin piilotella häntä äläkä vahingossakaan iloitse raskaudestasi/vauvastasi sitten ettei vaan kellekään tule huonommuuden tunnetta.

Noi on lapsettomien korvien välissä olevia juttuja tuommoiset.

Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minusta olisi loistavaa saada kortti jossa vaikka Reiska-eno poseeraisi karvataljalla tonttulakki päässä. Ainakin erottuisi joukosta eikä raaskisi heittää roskiin..

Yksi hauskimmista joulukorteista minkä olemme saaneet oli sellainen missä oli laitettu valmiiseen tonttukuvaan tonttujen naamojen tilalle tämän perheen omat naamat.

No tää on ihan hauska idea.
Mulla tökkii noissa lapsikorteissa vaan se vakavuus ja se että on niin lavastettu tilanne jossa hämmentynyt vauva katselee kameraa tonttulakki päässä..ei vaan ole minusta söpöä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eli toisten lapset on jotenkin pois sinulta? Miten? Muistathan sitten joskus, kun itse sen lapsen saat niin piilotella häntä äläkä vahingossakaan iloitse raskaudestasi/vauvastasi sitten ettei vaan kellekään tule huonommuuden tunnetta.

Ei se minulta pois ole, mutta kun äidit kokoontuvat yhteen, niin valitetavasti siitä äitiydestä tulee kilpavarustelua. Kilpaillaan siltä kuka on paras äiti tai kenen lapsi ihanin. En niitä lapsia vihaa, vaan niitä äitejä, joille tulee jokin tarve päteä varsinkin synttäreiden kaltaisissa tilaisuuksissa.

Et varmaan itse ole joutunut kokea lapsettomuutta? Se vaan ei ole kovin helppo hyväksyä sitä tosiasiaa, että ei voi toteutta sitä tärkeintä tehtävää tässä maailmassa.

Ei se minulta pois ole, mutta kun äidit kokoontuvat yhteen, niin valitetavasti siitä äitiydestä tulee kilpavarustelua. Kilpaillaan siltä kuka on paras äiti tai kenen lapsi ihanin. En niitä lapsia vihaa, vaan niitä äitejä, joille tulee jokin tarve päteä varsinkin synttäreiden kaltaisissa tilaisuuksissa.

Et varmaan itse ole joutunut kokea lapsettomuutta? Se vaan ei ole kovin helppo hyväksyä sitä tosiasiaa, että ei voi toteutta sitä tärkeintä tehtävää tässä maailmassa.

Olen kokenut "lapsettomuutta" siinä mielessä, että mieheni ei ollut valmis saamaan lapsia silloin, kun minä aloin kuumeilla. Vuosien saatossa se muuttui todella kipeäksi asiaksi ja koin sen "lapsettomuutena" vaikka mitään lasta ei yritettykään. Kai sekin lapsettomuutta on, syy vain ei ole siinä etteikö tärppäisi vaan siinä että ei edes saa mahdollisuutta siihen. Ja sitten kun mies lopulta näytti vihreää valoa niin kesti vielä seitsemän kuukautta saada se positiivinen tulos. Voin kertoa, että vieritin kyyneleitä taatsti sen verran kuin keskimäärin lapsettomuudesta kärsivä muutenkin.

niin mitäs sitten kun tulee jo kymmenes samanlainen Tiimarin kortti? Oletteko ihan, että "Voiiiiiiiiii! Ihanaaaaaa! Tosi persoonallista ja suloista! Tää tonttu on tässä niiiiiiiin söpösesti painettu."?

Onko mielestänne niiden korttien tarkoitus se, että vastaanottajankin kuuluu ajatella, että jonkun lapsi on maailman söpöin? Mitäs jos sen kortin tarkoitus on korvata se tiimarin valmis tonttukortti vain? Minä lähetän joka vuosi lapsista tehdyt kortit. Tosin en mitään mielikuvituksettomia räkänokkakuvia vaan joka vuosi melkoisen vaivan kanssa mietityt ja tehdyt on nuo meidän kortit. Aika harva valmiin kortin lähettäjä näkeemitään vaivaa asian eteen, mutta meidän kortit on ainakin ajatuksella tehtyjä ja mietittyjä. Mutta ei - en ajattele että muidenkin mielestä meidän lapset olisi maailman suloisimmat. Tänäkin vuonna meidän kortti on tosi hauska minusta ja siitä tuli erittäin onnistunut.

Ja minusta on kiva saada kuvia muiden lapsista ja nähdä miten he kasvavat, toisia kun ei juurikaan näe. Ja muutenkin kiva nähdä millaisia ideoita muille on tullut. Sen sijaan ne valmiit kortit on lajia "jaaa - keltäs tää on - jaaa - entäs tää - aha...."

no en ymmärrä niit muksukorttei joka vuosi enkä niit tiimari korttei..mukavaa on saada lasten tekemä kortti tai itsetehty kortti noin muutenkin..

ja ihan rehellisesti ymmärrän ne muksut kortit jos vaik perheeseen on tullut vauva ja sit siit tonttukuva..mut et siel kuvis jos pyörii teinimuksui jo niin en tajua!

Yhteistyössä