Te jotka olette kotona lasten kanssa tai yksikseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
no ei! :O mä en ehi tekemään puoliakaan siitä mitä mun pitäis (ja juu, istun silti päikkäriajat täällä ;) ) päivän aikana. että pitkästymään ei tässä pääse. lapsia kolme ikähaitarilla 1-6v.

Ei tosiaankaan ole tekemisen puutetta. Olen kotona kolmen lapsen kanssa, nuorin 1kk ja vanhin kohta 3v.
Silloin harvoin kun on mahdollista, istahdan itse alas ja syön ruokaa kaikessa rauhassa. (Nytkin annos edessä)

Ei ole tylsää hetkeä. Vauvan kanssa olen kotona ja välillä on myös tuo kaksivuotias kotona. Aamulla nautin lehdenlukurauhasta, sitten aloitankin siivouksen tai ruuanlaiton. Puolenpäivän jälkeen tulee koululainen kotiin ja iltapäivällä haen viisi- ja kaksivuotiaat päikystä. Ei ole tylsää, ei! Ja silloin kun on hetki omaa rauhaa, nautin joka sekunnista! :D

Ei ole kovinkaan tylsää. Päivisin ulkoilutetaan koira, usein käydään kaupungilla, kirppareilla tai kavereitten, jotka ovat myös päivät lastensa kanssa kotona, luona. tykkään myös kutsua heitä tänne kylään. Ja jos ei mikään niistä kiinnosta, ainahan on netti!

Ei ole tekemisen puutetta, mutta tylsää on välillä.
Kun tuo meidän kuopus on aika vaativa tapaus, niin joskus odotan minuutti minuutilta, että milloin se mies kotiutuu. Ei vaan meinaa jaksaa. :ashamed:
Mutta ehkä tää tästä joku päivä helpottaa. :)

Muoks. Me tosiaan asutaan maalla, eikä naapureita saati kavereita ole. Ja kun pojat nukkuu niin eri aikoihin, niin on hankalaa välillä päästä mihinkään täältä kotoa.

Minulla on enää yksi lapsi kotona koko päivän, tuo vuoden vanha kuopus. Kaksi isosisarusta ovat jo koulussa, toki ekaluokkalaisen päivät vielä lyhyitä.
Todellakaan ei tule aika pitkäksi ja aina olisi jotain puuhaa täällä kotonakin niin paljon kun vaan viitsisi tehdä. Ja vaikka mies tekee 10-16 h työpäiviä niin eipä tarvi kelloa vilkuilla ennen hänen tuloaan :)

No ei todellakaan ole tekemisen puutetta kun lapsen kanssa on.
Silloin ennen lapsen syntymää oli jonkinverran tekemisen puutetta. Aloin monesti laittamaan ruokaa jo puoliltapäivin että oli jotain tekemistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Sabira:
Ei ole tylsää hetkeä. Vauvan kanssa olen kotona ja välillä on myös tuo kaksivuotias kotona. Aamulla nautin lehdenlukurauhasta, sitten aloitankin siivouksen tai ruuanlaiton. Puolenpäivän jälkeen tulee koululainen kotiin ja iltapäivällä haen viisi- ja kaksivuotiaat päikystä. Ei ole tylsää, ei! Ja silloin kun on hetki omaa rauhaa, nautin joka sekunnista! :D

Ihan mielenkiinnosta. Miksi noin monta lasta, jos kerta pitää päiväkotiin laittaa?

Joskus on tylsää. Tekemistä kyllä riittää, mutta harvemmin nautin kotitöistä. Päivät ollaan aina kotona, koska mulla ei ole autoa ikinä käytössä. Linja-autolla pääsisi kaupunkiin, mutta en ole kovin innokas sinne lähtemään. Kerran kuussa käydään. Kaupoissa kiertely ei ole kivaa.

Kaipaisin enemmän aikuisseuraa.

kyllä täällä ainakin tekemistä riittää kun pesen 9hengen pyykkit, joka päivä imurointia ja luutuamista, siihen päälle uunin ja kakluunien lämmittämistä, ja ruokaakin pitää muutaman kerran päivässä laittaa ja lapsia syöttää ja leipoakin saa. sit illalla saunotaan!

Ei ole tylsää. Tytön kanssa riittää touhua tai sitten teen kotihommia ja jos niitä ei ole niin surffailen netissä, täällä esimerkiks. Jos ei sellasta jaksa ni sit vaikka leivon tai lähen johonki.

Voi jos oliskin tylsää- sehän tarkottais, ettei oo mitään puuhaa :o
Kyllä nää penikat meillä järjestää ihan hyväksi tuota touhua....
Kaikki 'pakolliset' saadaan hoidettua- ja ylläri, kello onkin jo niin paljon, että mies tulee töistä!

Tylsää?Kyllä! 1,5 v kanssa kahdestaan.. Joka paikkaan matkaa eikä mulla ole ajokorttia.. Kaverit ja sukulaiset päivät töissä joten aika yksinäistä on. Ei edes pihapiiristä löydy muita kotiäitejä :(

Yhteistyössä