Te, jotka olette laihduttaneet monta kymmentä kiloa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pullero"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No en montaa kymmentä, mutta 23 kg.

Söin vaan vähemmän, lisäsin kasvisten osuutta hurjasti, opettetlin juomaan vettä ja jätin lähes kaikki herkut pois jogurteista lähtien.

Oiskohan reilut puoli vuotta mennyt aikaa. Muutama kilo tuli takaisin, kun siirryin liiaksi siihen vanhaan ruokavaliooni. Nyt tosin kiloja tullut helvetisti enemmän, mutta se johtuu sitten taas tästä raskaudesta ja sen tuomista ongelmista.

Kunhan muksu on pykätty pihalle, diettaan painoni takaisin vähän pienempiin lukuihin :)

Just saman verran mulla ehkä pudotettavaa.... Joskus olen saanut sen pudotettuakin, mutta hankalinta on pysyä tavoitepainossaan. Olen kanssa lisännyt kasviksia, vähentänyt hiilareita (ne karppaa) ja liikun paljon. Toivottavasti tehoaa. Enää en sorru dieetteihin. Eilenkin pizzat ja hampparit vainosivat koko illan... Plääh. Onneksi söin sitten iltapalaksi vain rasvattoman ja sokerittoman jogurtin ;) Kimmokkeena laihtumiselle on 2-tyypin diabetes, koska en halua lääkkeitä...

Mä laihdutin viitisen vuotta sitten noin 40 kg. Laihdutuksessa meni vuoden verran ja kaikki kilot ovat pysyneet poissa, itse asiassa mulla oli tekemistä siinä, että sain painon tippumisen pysähtymään, kun olin päässyt vauhtiin. Alkuun tuntui tosi pelottavalle nostaa sitä ruokamäärä "ylläpitotasolle", pelkäsin koko ajan, että kilot alkavat tulla takaisin. Mutta ei ne sitten onneksi tulleet ja nykyään ruokamäärät ja -ajat tulevat selkäytimestä.

Mä kyllä liikun jonkun verran, eli joka päivä käyn koiran kanssa vähintään 30 min + 1 h lenkit, sen lisäksi teen lihaskuntoa (sali tai kahvakuula) neljä/viisi kertaa viikossa ja myös juoksen muutaman kerran viikossa 5-10 km lenkkejä (kesällä määrä 10-15 km:iin). Käyn myös kuntorasteilla.

12 kg lähti, eikä se ole montaa kymmentä mutta paljon minun kokoisella. 57/167
Vähensin ruokailuni minimiin ja söin paljon vihanneksia, kalaa, hedelmiä ja join vihreetä teetä.
Kävelin ja hölkkäsin. Jätin kahvista ja teestä sokerin ja leivästä liiat voit pois. tästä tuli elämän tapa.
Ainiin! Alkoholinkin jätin pois.

Nykyään paino pysyy alhaalla ja syön vähän mutta ravitsevasti. ja sillon tällön tulee kyllä yksi lasi konjakkiakin otettua jos on oikein hyvä viikonloppu.

Yhteistyössä