Te, jotka olette ottaneet miehen sukunimen! Kaunistuiko vai rumentuiko nimesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mummomainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Mummomainen

Aktiivinen jäsen
24.01.2010
4 653
2
36
Mikä oli syynä miehen sukunimen ottamiseen? Perinteet? Se, että koko perheellä yhteinen sukunimi? Miehellä kauniimpi sukunimi?

Oletko tyytyväisempi nykyiseen sukunimeesi? Vai kaipaatko entistä takaisin?

Ei kaunistunut eikä rumentunut, mutta harvinaistui Suomen oloissa.

Minulle oli aina selvää, että haluan koko perheelle saman sukunimen - paitsi jos se olisi joku Vähämäkäräinen tai Küçükkebabçioglu :snotty:

Olen tyytyväinen. Pitäisin tod. näk. tämän nimen avioeronkin jälkeen.

Lyhentyi ja tuli helpompi nimi. Ja kaunistuikin ehkä. Otin perinteen vuoksi, ja siksi, että on sitten koko perheellä sama nimi. En kaipaa vanhaa, vaikka harvinainen onkin, ja miksi kaipailisin, kun kerran olen valintani tehnyt.

Kaunistui ja kansainvälistyi. Nyt mulla on ainoo tämä nimiyhdistelmä koko maailmassa. Ja jos joku tuntee Suomesta tällä sukunimellä varustetun henkilön, sen täytyy olla lähisukua. En edes miettinyt oman sukunimen pitämistä.

seurustelin kerran miehen kanssa jonka sukunimi oli Hintikka.
sen kans jos ois naimisiin joutunu nin varmana olisin oman nimeni pitäny, vaikka perinteinen sillä saralla olenkin.

sain miehen sukunimestä erittäin harvinaisen nimen. Usein kysytään ainakin kaksi kertaa, että Anteeksi mikä se sukunimi oli... Olisin mielelläni ottanut kaksi osaisen sukunimen, mutta tyttösukunimi yhdistettynä nykyiseen sukunimeeni toi liian helposti mieleen erään eläimen, joten se vaihtoehto piti hylätä :D

En osaa sanoa, kumpi näistä sukunimistä olisi kauniimpi. Pidin myös tyttösukunimestäni paljon, mutta miehelleni oli tärkeää se perinteen noudattaminen ja mielelläni minä hänen nimensä otin :heart:

en oikeen osaa sanoa kaunistuiko vai eiko - riippuu ihan siita kuinka se aannetaan,,, mutta ainakin siita tuli harvinaisempi tavallisen 'la loppuisen suomalaisen nimen tilalle. Ja minusta on tarkeaa etta kaikilla perheenjasenilla on sama sukunimi.

Kyllä se varmaan rumentuu ja siinä samalla minut sekoitetaan laajaan vl-sukuun, vaikka niillä ja miehellä ei muuta yhteistä kuin sukunimi, mutta samapa tuo. Musta on ihanaa sitten kun minulla on sama sukunimi kuin lapsilla ja miehellä

Ei kaunistunut, eikä rumentunut, mutta yleisempi se nyt on... tyttönimelläni olin ainutlaatuinen maailmassa, nyt minulla on monia etu- ja sukunimikaimoja. Mutta perheen yhteinen nimi painoi vaa'assa eniten.

No en nyt tiedä kaunistuiko, erikoisempi nimi kyllä on - niin erikoinen, että joka paikkaan sitä saa tavata. Ja just se oli syy, miks mietin, haluanko nimeä ottaa. Mut taidan olla niin perinteinen kuitenkin, että halusin koko perheen miehen nimelle ja ihan tyytyväinen loppupeleissä olen =)

Yhteistyössä