Voin kertoa millaista se oli silloin 5kk sitten
Vauvan rytmi oli sellainen, että yöunille tyttö meni klo 23-24 yleensä ja heräsi aamulla klo 10 suurinpiirtein. Me käytiin vaunuttelemassa ja kerran taittiin käydä myös perhekahvilassa. Muuten oltiin kotosalla ja syliteltiin, juteltiin ja nukuttiin ja syötiin

Mulla oli tapana tytölle selittää kaikki mitä mä teen, kun ei oikein syvällisempää dialogia saanut aikaiseksi

Paljon katselin myös telkkaria tyttö sylissä. Mä olin noihin aikoihin vielä niin kipee, etten paljon kotona pystynyt tehdä, aika kului sohvalla renkaan päällä istuen ja sängyllä vauvan kanssa maaten. Joskus sitten jaksettiin pieni lenkki heittää vaunuilla.
Vauva söi päivällä yleensä 2h välein. Öisin vauva heräsi noin 4h välein eli 2-3kertaa korkeintaan. minä en nukkunut päivällä kun vauva nukkui, koska sain niin hyvin öisin unta. Nukuin aamulla aina niin pitkään kun vauvakin.
Mullekin toi aika oli henkisesti rankkaa, koska paljon jouduin olla yksin kotona eikä hirveästi täällä ollut kavereita joita tapaisi. Muutenkin oli hormonit sekaisin ja välillä olin henkisesti ihan rikki, kun mies tuli kotiin. Kyllä se siitä alkoi tasoittumaan.. Nykyään on jo kavereita muista lapsiperheistä ja sen voimalla mä jaksan päivät kotona tytön kanssa

Mies tekee monesti koululla aika pitkää päivää. Välillä toki väsyttää ja tahtois enemmän omaa aikaa mitä on mutta nyt jo tiedän, että täytyy ajoissa ottaa sitä omaa aikaa, ettei tuu samaa tilannetta kun vauvan syntymän jälkeen.