Te kellä alle 1 kk vauva, eikä muita lapsia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Millainen on päivänne?
Mitä teette?
Mihin aika kuluu?
Kuinka usein vauva syö?
Nukutteko sillon kun vauva nukkuu?
Koska menette itse nukkumaan ja heräätte?

t. Utelias 2 vk äiti

Voin suunnilleen kertoa sulle miten meillä oli tuolloin.
Mies oli kotona vielä noina aikoina. Käytiin kyläilemässä, oltiin kotona, rentouduttiin. Syötin aika tarkalleen 3tunnin välein ja joskus saatoin nukkua unet vauvan kanssa. Illalla menin 20.00 nukkumaan 3 kuukauden ajan, ensimäinen syöttö oli 23.00, joet ennätin nukkua muutaman tunnin. Aamulla 8.00 herättiin. Rankkaa aikaa oli.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Mies oli kotona vielä noina aikoina. Käytiin kyläilemässä, oltiin kotona, rentouduttiin. Syötin aika tarkalleen 3tunnin välein ja joskus saatoin nukkua unet vauvan kanssa. Illalla menin 20.00 nukkumaan 3 kuukauden ajan, ensimäinen syöttö oli 23.00, joet ennätin nukkua muutaman tunnin. Aamulla 8.00 herättiin. Rankkaa aikaa oli.

Hah, vai että rankkaa aikaa :D Te ootte pystyny kyläilemään, saanu nukkua joka yö ja vauva syönytkin vaan tunnin välein. Huoh. Koitappa elää vauva aika koliikkivauvan tai allergisen vauvan kanssa. Siinä on sulle rankkaa aikaa. Älä valita, sä oot päässy todella helpolla.

Meillä suunnilleen 2 vk poika. Aamulla nousen n. klo 9 kun vauva nukkuu, katon telkkaria ja oon koneella. Syön jotain. Vauva herää 11-12 aikaan. Syötän ja vaihdan vaipan. Laitan vauvan takas nukkumaan. Taas koneella tai katon telkkaria, Syön jotain. Vauva herää 15-16. Syötän ja vaihdan vaipan. Vauva takas nukkumaan. Mies tulee kotiin. Tehdään ruokaa. Vietetään aikaa yhdessä. Vauva herää 19-20 syötän ja vaihdan vaipan. Tähän aikaan vauva ei meinaa oikein nukahtaa vaan viihtyisi tissillä 30 min välein. Kun vauva rauhoittuu on taas vähän aikaa miehen kanssa. Sohvalla yleensä. Nukkumaan mennään 12 aikaan jollon yleensä herätän vauvan kun ei ole hereillä ja syötän ja vaihdan vielä yöksi vaipan. Taas syöttö noin klo 3 ja klo 6 ja 9 jollon vaihdetaan vaippa.

On muuten tylsä päivä kun nyt oikeen kattoo :D mut pesen mä pyykkiä ja käyn vaunuilemassa ja yksin kaupassa kun joku on sillon vauvan kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:
Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:

Hah, vai että rankkaa aikaa :D Te ootte pystyny kyläilemään, saanu nukkua joka yö ja vauva syönytkin vaan tunnin välein. Huoh. Koitappa elää vauva aika koliikkivauvan tai allergisen vauvan kanssa. Siinä on sulle rankkaa aikaa. Älä valita, sä oot päässy todella helpolla.

Joo ja tää on tosi ärsyttävää, ettei osata katsoa omaa napaa pidemmälle. "Älä sä valita, muilla on asiat paljon huonommin." :headwall: Niin älä säkään valita koliikkivauvan takia, joillaki ei oo lasta ollenkaan :'(

Voin kertoa millaista se oli silloin 5kk sitten :)

Vauvan rytmi oli sellainen, että yöunille tyttö meni klo 23-24 yleensä ja heräsi aamulla klo 10 suurinpiirtein. Me käytiin vaunuttelemassa ja kerran taittiin käydä myös perhekahvilassa. Muuten oltiin kotosalla ja syliteltiin, juteltiin ja nukuttiin ja syötiin :D Mulla oli tapana tytölle selittää kaikki mitä mä teen, kun ei oikein syvällisempää dialogia saanut aikaiseksi :D Paljon katselin myös telkkaria tyttö sylissä. Mä olin noihin aikoihin vielä niin kipee, etten paljon kotona pystynyt tehdä, aika kului sohvalla renkaan päällä istuen ja sängyllä vauvan kanssa maaten. Joskus sitten jaksettiin pieni lenkki heittää vaunuilla.

Vauva söi päivällä yleensä 2h välein. Öisin vauva heräsi noin 4h välein eli 2-3kertaa korkeintaan. minä en nukkunut päivällä kun vauva nukkui, koska sain niin hyvin öisin unta. Nukuin aamulla aina niin pitkään kun vauvakin.

Mullekin toi aika oli henkisesti rankkaa, koska paljon jouduin olla yksin kotona eikä hirveästi täällä ollut kavereita joita tapaisi. Muutenkin oli hormonit sekaisin ja välillä olin henkisesti ihan rikki, kun mies tuli kotiin. Kyllä se siitä alkoi tasoittumaan.. Nykyään on jo kavereita muista lapsiperheistä ja sen voimalla mä jaksan päivät kotona tytön kanssa :) Mies tekee monesti koululla aika pitkää päivää. Välillä toki väsyttää ja tahtois enemmän omaa aikaa mitä on mutta nyt jo tiedän, että täytyy ajoissa ottaa sitä omaa aikaa, ettei tuu samaa tilannetta kun vauvan syntymän jälkeen.

Yhteistyössä