te kellä sukunimi vaihtunut, kauanko kestänyt että ootte osanneet käyttää sitä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miuku-Mauku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Miuku-Mauku

Aktiivinen jäsen
23.07.2005
1 714
0
36
Mietin tässä, kun tuo sukunimi nyt sitten pian vaihtuu, että kauankohan siinä menee että sitä osaa käyttää...
Kun soittaa johonkin ja esittelee itsensä tai kun vastaa esim. töissä puhelimeen... Tai kun täytyy allekirjoittaa jotain.

Ihan kuukauden sisällä opin itse käyttämään uutta sukunimeä mutta muiden käyttämänä sukunimen oppiminen oli vaikeaa. esim. jossain lääkärissä odotushuoneessa lääkäri joutui toistamaan uutta sukunimeä muutaman kerran ennen kun tajusin että minua kutsutaan. :whistle:

Osasin käyttää heti. Mutta ajokortissa vielä tyttönimi! Se vain kuuluu sinne, se kuva on vielä tyttösen ja sukunimi vain jotenkin kuuluu hälle eli mulle siinä kuvassa! Mun on hirveen vaikee mennä sitä muuttamaan..tuntuu kuin antaisin viimosetkin tuhkat pesästä. Mutta käyn "rouwas"-kuvassa ja vaihdan ajokorttiin sukunimen..kyllä varmaan kohta, kun on niin inha selitellä aina, etten oo raskinnu käydä vielä muuttamassa :headwall:

melkein puoli vuotta meni, ennen kuin oamskuin sen, ettei lipsahduksia tullut. mutta nyt nimi ollut 3v käytössä ja joskus mietin, että tuoko se mun nimi nyt onkin :) haikailen joskus vieläkin vanhan nimen perään, vaikka liittoni on tosi onnellinen :)

oli todella vaikeeta kirjoittaa oikein. ku oma nimi alkaa R:llä ja uusi nimi K:lla niin väkisin meinasin kirjoittaa se vanha. sit ku vaihdoin takasin niin oli taas sama ongelma ku meinas kirjoittaa väärin.

oudolta tuntuu, mut uus nimi ollu kätössä vasta kolmisen viikkoa, ehkä siihen ajan kanssa tottuu... aina kun soittaa johonkin niin saa miettiä kunnolla et tulee oikeia nimi sanottua. :whistle:

Puolen vuoden kuluttua se alkoi tuntua omalta, mutta kyllä vieläkin parin vuoden jälkeen välillä meinaa pankkikortilla maksaessaan kirjoittaa vanhasta tottumuksesta entisen nimen.

No miulla vaihtu kokonaista 2 kirjainta :) joten allekirjoituksen opin suht nopeasti. Jokusen viikon kesti ennen kuin puhelimeen oppi vastaamaan ja esittäytymään uudella.

Meillä nimeä vaihtoi mies ja osasi kyllä heti käyttää uutta nimeä. Koskaan ei laittanut vahingossa vanhaa (mitä kyllä kovasti ihmettelen, koska mies on sellainen lahopää :D )

Tuotti muuten vaikeuksia joskus selittää tuttaville, että niin se (vanha) nimi on 'tyttönimi' :D Pitäiskö miehillä sanoa että 'poikanimi'?

mulla on nyt 2v ollut miehen sukunimi ja kaikissa muissa tilanteissa se tulee sujuvasti paitsi töissä jos pitää spontaanisti esitellä itsensä käsipäivää-tilanteessa jollekin. Se on AINA vanha sukunimi siinä tilanteessa, en tiedä miksi.

Yhteistyössä