Te omaa rauhaa arvostavat/mitä olisitte tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tuota, mikä siinä naapurin naisessa niin mättää? Mitä enemmän pyristelet piiloon ja yrität olla kun et olisikaan, sitä enemmän se nainen kiinnostuu ja jatkaa kyyläämistään. Löysää vähän ja mene pikkuisen vastaan niin varmasti saat olla sitten omissa oloissasi.

Olen mennyt vastaan.
Jutellut talkoissa ja välillä kun törmätään ulkona.
Minua häiritsee sairaalloinen uteliaisuus.
Ja toki ottaa aivoon,että pitää tahalleen tehdä "hallaa"tuo pianonsoitto.
Itse kertoi minulle olevansa hoitovapaalla,joten luuulisi,että muulloinkin voisi soittaa
kun juuri iltaisin ja aikaisin viikonloppu aamuisin..mitä toi on jos ei vittumaisuutta?
Ja kun olen siitä nätisti sanonut..
Minulla ei olisi ikinä pokkaa hyökätä pihalle jos näkisin hänen juttelevan jonkun toisen ihmisen kanssa vain ja ainoastaan mennäkseni kuuntelemaan heidän puheitaan.
Meillä on omassa elämässä ihan tarpeeksi elämää..

[QUOTE="vieras";26318948]Minusta alkaa kuulostaa siltä, että ap on se häiriköivä naapuri. Rivitalossa ei sellaista oman pihan rauhaa useinkaan ole ja ilman lupaa ei väliaitoja saa rakentaa. usein väliaitojen rakentamista ohjaa kaavoitus ja silloin lupia ei myönnä taloyhtiön hallitus tai isännöitsijä. Olisit sanonut naapurin lapselle nätisti, että mene omalle puolellesi äläkä revi meidän pensaita. Pianon soittaminen normaalisti on täysin sallittua hijaisuusajan ulkopuolella, ettekä te voi mennä sanelemaan naapurille milloin heidän pitää olla hiljaa teidän menojenne mukaan. Rumpujen soittaminen ja koiranhaukunta ovat eri asia, tosin niistäkin pitää olla melkoista näyttöä jotta oikeasti voi tehdä valituksen.[/QUOTE]

No näihin aikalailla vastasinkin,mutta millälailla piano ja rummut on eri asia.
Piano kuuluu niin hyvin,että ihan kun se soisi meidän olohuoneessa.
Ja kaikki ei tykkää kaikista taiteenlajeista..

[QUOTE="Vieras";26319074]Voisitteko tehdä jonkunlaisen terassin siihen omalle puolellenne, ikäänkuin "pesän" jonne kukaan ei näe. Hyvässä lykyssä riittää sellainen valmis katollinen terassiteltta tai vaikka iso päivänvarjo, ellei halua puuhommiin ryhtyä. Ja jonkunlaista aitaahan siinä siis jo on, eli näkösuojat suoraan sivulta on ilmeisesti kunnossa? Ja isoilla ruukuilla/kasveilla saa tehtyä siitä tunnelmallisen ja suojaisan, jossa voi oleskella rauhassa. Kenties pieni radio tai joku soliseva juttu, joka peittää äänet?

Ei se tilanne omakotitaloissakaan sen parempi ole, taajamissa siis, kyllä niissäkin on taas omat ongelmansa. Oikeastaan ainoa asia mikä auttaa on itse suhtautua vähän toisin tilanteeseen, jos naapuri ei YLEENSÄ soita pianoa kahdeksan jälkeen se on hyvä ja kohtelias tapa josta syystä voit tervehtiä häntä ystävällisesti pihassa. Älä lietso turhaa sotaa, sillä siinä ei kumpikaan voita, vaan kummallekkin tulee paha mieli.[/QUOTE]

Kiitos tästä.
Meillä on siis kuisti,jonka edessä nurmialue.
Kuistin vas ja oik.reunassa on kuistin leveydellä korkea aita,mutta loppu sitten n.1m.
Eli näkyvyys on taattu.
Olemme kiinnittäneet kuistiin ritilöitä ruokailuryhmän eteen ja kukkapenkissä kasvaa köynnökset.
Lisäksi aidan reunustoille laitoimme pensaita,tosin eivät auta tänä kesänä vielä.
Tervehdin naapureita aina ystävällisesti kun törmätään,mutta miksi hänelle on liika se että tahdomme olla omassa pihassa ihan keskenämme ilman toisten kyttäämistä.

Niin ja lisäksi meillä on koira,joka on tottunut olemaan kanssamme pihalla.
Siitäkin syystä laitoimme aitaa korkeammaksi naapurin suuntaan ettei koira hyppää sinne,yritti sitä jo viikonloppuna.

Kiitos tästä.
Meillä on siis kuisti,jonka edessä nurmialue.
Kuistin vas ja oik.reunassa on kuistin leveydellä korkea aita,mutta loppu sitten n.1m.
Eli näkyvyys on taattu.
Olemme kiinnittäneet kuistiin ritilöitä ruokailuryhmän eteen ja kukkapenkissä kasvaa köynnökset.
Lisäksi aidan reunustoille laitoimme pensaita,tosin eivät auta tänä kesänä vielä.
Tervehdin naapureita aina ystävällisesti kun törmätään,mutta miksi hänelle on liika se että tahdomme olla omassa pihassa ihan keskenämme ilman toisten kyttäämistä.
Oletko varma, että naapurisi kyttää? Mietin nimittäin tämän taloyhtiön pihoja ja jos haluaisi olla näkemättä naapureiden pihoille, pitäisi olla pihallaan silmät kiinni. Sille, että pihat ovat pieniä, aidat tietyn korkuisia ja naapurin pihaan näkee, ei voi mitään. Ei se kuitenkaan kyttäämistä ole.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319236:
Oletko varma, että naapurisi kyttää? Mietin nimittäin tämän taloyhtiön pihoja ja jos haluaisi olla näkemättä naapureiden pihoille, pitäisi olla pihallaan silmät kiinni. Sille, että pihat ovat pieniä, aidat tietyn korkuisia ja naapurin pihaan näkee, ei voi mitään. Ei se kuitenkaan kyttäämistä ole.

Jos tullaan kädet kyljissä seisomaan aidan viereen ja katsotaa kohti niin ei mielestäni ole epäselvyyttä.
Ja naapureiden lapsi ei muuta puhukaan kun ollaan yhtäaikaa pihalla,että "mitä naapurit nyt tekee,onko naapuri pihalla,mennäänkö kattomaan naapuria"mietin,että lähteekö nämä kenties äidin suusta alunperin..

No mä oon sitä mieltä että jos haluaa olla rauhassa ja naapurit ärsyttää niin kerros- ja rivitalo on vääriä paikkoja asua. Sellaisten pitää muuttaa omakotitaloon mielellään haja-asutusalueelle.

No mä oon sitä mieltä että jos haluaa olla rauhassa ja naapurit ärsyttää niin kerros- ja rivitalo on vääriä paikkoja asua. Sellaisten pitää muuttaa omakotitaloon mielellään haja-asutusalueelle.

Me asutaan kerrostalossa mutta seinänaapurin ja muiden naapureiden parvekkeet osuu talon toiselle puolen :D
talo on L mallinen ja meidän ja alakertamme naapureiden parvekkeet on samalla sivustalle mutta päällekkäin :D
Joten voin onneksi huokaista helpotuksesta ja todeta että parvekkeeltani en naapureitani näe :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319236:

mietin samaa. jos tuollaiset pihat niin minnepä sitä silmänsä laittaisi. ja jos hyvät säät, niin tottakai kaikki menee ulos, ei se ole (välttämättä) toisen kyttäämistä että ilmaantuu yht aikaa pihalle.

tuo lapsen käytös on kyllä varmasti ollut ärsyttävää. itse olisin varmaan sanonut vielä lisäksi kovemmalla äänellä, ettei kiipeäisi aidan päälle ettei loukkaa itseään jos putoaa.

pianon pimputteluun paha sanoa mitään, kun ei siitä kokemusta miten tosiaan kuuluu. kysyisin kyllä ystävälliseen tyyliin siitä vielä naapurin kanssa, että voisiko soittaa eri aikaan (ehdottaisin aikaa tai kysyisin milloin muulloin voisi soittaa).

Jos tullaan kädet kyljissä seisomaan aidan viereen ja katsotaa kohti niin ei mielestäni ole epäselvyyttä.Ja naapureiden lapsi ei muuta puhukaan kun ollaan yhtäaikaa pihalla,että "mitä naapurit nyt tekee,onko naapuri pihalla,mennäänkö kattomaan naapuria"mietin,että lähteekö nämä kenties äidin suusta alunperin..
Oukei :) Lapset sen ijaan saattavat olla niin uteliaita, että tulevat kurkkimaan. Onko tämä ensimmäinen kesä, jonka tuossa asunnossa asutte? Jos on, niin lapsen uteliaisuuden ymmärtää vieläkin paremmin. Ei se kuitenkaan vuosikausia jaksa olla teidän tekemisistä kiinnostunut :)

Ei kaikki naapurit ärsytä..
Toisten ajattelemattomuus ärsyttää..
Ja ei ole mahdollisuutta muuttaa omaan taloon.
Ei meillä edellisessä asunnossa tälläistä ongelmaa ollut vaikka olikin oma piha ja kyseessä kerrostalo samaisessa taloyhtiössä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319312:
Oukei :) Lapset sen ijaan saattavat olla niin uteliaita, että tulevat kurkkimaan. Onko tämä ensimmäinen kesä, jonka tuossa asunnossa asutte? Jos on, niin lapsen uteliaisuuden ymmärtää vieläkin paremmin. Ei se kuitenkaan vuosikausia jaksa olla teidän tekemisistä kiinnostunut :)

Toivotaan ja kyllä mä sitten viime kädessä sanon asiasta.
Mielestäni ei ole mitään pakkoa,että pitäisi aina pihalla ollessa jutella naapurille tai hänen lapsilleen.
Tiedämme toisemme kyllä jo entuudestaan,olemme asuneet samassa taloyhtiössä jo neljä vuotta.
Asuimme molemmat ensin pienemmissä asunnoissa ja nyt muutimme viime joulukuussa isompaan ja he viime kesänä jolloin meistä tuli seinänaapureita.

Ei kaikki naapurit ärsytä..
Toisten ajattelemattomuus ärsyttää..
Ja ei ole mahdollisuutta muuttaa omaan taloon.
Ei meillä edellisessä asunnossa tälläistä ongelmaa ollut vaikka olikin oma piha ja kyseessä kerrostalo samaisessa taloyhtiössä.

NO sitte ei auta kuin kärsiä. Rivi- tai kerrostaloon muuttaessaan ottaa aina riskin siitä että naapurissa asuu joku joka alkaa ärsyttää.

Toivotaan ja kyllä mä sitten viime kädessä sanon asiasta.
Mielestäni ei ole mitään pakkoa,että pitäisi aina pihalla ollessa jutella naapurille tai hänen lapsilleen.
Tiedämme toisemme kyllä jo entuudestaan,olemme asuneet samassa taloyhtiössä jo neljä vuotta.
Asuimme molemmat ensin pienemmissä asunnoissa ja nyt muutimme viime joulukuussa isompaan ja he viime kesänä jolloin meistä tuli seinänaapureita.
Kyllä ne kyllästyy :) Rivitalossa asuessaan on kuitenkin syytä varautua siihen, että kun teet uusia istutuksia tai hankit uusia puutarhakalusteita, niin naapurit saattavat katsoa, mitä teet ja millaista olet hankkinut. Mä olen viritellyt pihaani pieniä kasvihuoneita ja useampikin naapuri on käynyt katsomassa, mitä mä siellä teen. Seinänaapurini pohtikin, pitäisiköhän hänenkin hankkia pieni kasvihuone omaan pihaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319404:
Kyllä ne kyllästyy :) Rivitalossa asuessaan on kuitenkin syytä varautua siihen, että kun teet uusia istutuksia tai hankit uusia puutarhakalusteita, niin naapurit saattavat katsoa, mitä teet ja millaista olet hankkinut. Mä olen viritellyt pihaani pieniä kasvihuoneita ja useampikin naapuri on käynyt katsomassa, mitä mä siellä teen. Seinänaapurini pohtikin, pitäisiköhän hänenkin hankkia pieni kasvihuone omaan pihaansa.

Asiasta iloisempaan...mitä sulla kasvaa kasvihuoneessa.
Minä niin kovasti haluaisin istuttaa yrttejä,kävisikö siihen tuollainen kasvihuone?
Mistä olet kasvihuoneet ostanut?

Asiasta iloisempaan...mitä sulla kasvaa kasvihuoneessa.
Minä niin kovasti haluaisin istuttaa yrttejä,kävisikö siihen tuollainen kasvihuone?
Mistä olet kasvihuoneet ostanut?
Mulla on pihassa 4 tällaista:
9221565.jpg

2 niistä ostin Biltemasta, mutta kun menin hakemaan lisää, olivatkin jo lopussa. Kodin Anttilasta löytyi samoja, joten ostin sieltä toiset kaksi.

Mä kylvin jo lopputalvesta paprikan, chilin ja tomaatin siemeniä ja kasvatin niitä alussa sisällä. Nyt taimet ovat jo ulkona noissa kasvihuoneissa. Mulla on tulossa myös avomaankurkkua, papuja, pinaattia ja herneitä. Ja yrttejä. Yrttini ovat vielä varsin pieniä, joten ostin puutarhaliikkeestä jo valmiita yrittipuskia, jotta saadaan alkukesästäkin satoa. Aion laittaa vielä retiisiä ja salaattia. Pihaan punajuurta ja porkkanaa pienen pienelle maapläntille. Toivon mukaan en ole niiden kanssa jo liian myöhässä.

Mä ostin toissa talvena kirjan "Kasvimaa ruukuissa" ja tässä on paljon ideoita parvekkeelle ja pieneen pihaan laitettaviin hyötykasveihin:

9789512351961.jpg

Ei mahdu.
Harkitsimme tuollaista ensin.

Luulisi, että noita on olemassa eri kokoisia. Ja jos ei valmiina ole sopivaa, eikö itse voisi kasata jonkin katosvirityksen pihalle? Tai jos ei sellaista halua, niin kasatkaa riittävästi tarpeeksi isoja tavaroita pihaan naapurin puoleiseen reunaan, niin että niistä muodostuu näkösuoja. Puutarhakeinu, päivänvarjo, kukkaköynnöksiä, kasvihuoneita, kasvi"hyllyjä" jne. Pidä korvissa kuulokkeita (ja kuuntele niistä musiikkia jos haluat) ja jos naapuri juttelee, ota ne hetkeksi pois korvista, sano kovaan ääneen että anteeksi oliko sulla asiaa, en kuule kun musiikki on niin kovalla, ja työnnä kuulokkeet takaisin korviin kun naapuri on kakaissut asiansa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319538:
Mulla on pihassa 4 tällaista:
9221565.jpg

2 niistä ostin Biltemasta, mutta kun menin hakemaan lisää, olivatkin jo lopussa. Kodin Anttilasta löytyi samoja, joten ostin sieltä toiset kaksi.

Mä kylvin jo lopputalvesta paprikan, chilin ja tomaatin siemeniä ja kasvatin niitä alussa sisällä. Nyt taimet ovat jo ulkona noissa kasvihuoneissa. Mulla on tulossa myös avomaankurkkua, papuja, pinaattia ja herneitä. Ja yrttejä. Yrttini ovat vielä varsin pieniä, joten ostin puutarhaliikkeestä jo valmiita yrittipuskia, jotta saadaan alkukesästäkin satoa. Aion laittaa vielä retiisiä ja salaattia. Pihaan punajuurta ja porkkanaa pienen pienelle maapläntille. Toivon mukaan en ole niiden kanssa jo liian myöhässä.

Mä ostin toissa talvena kirjan "Kasvimaa ruukuissa" ja tässä on paljon ideoita parvekkeelle ja pieneen pihaan laitettaviin hyötykasveihin:

9789512351961.jpg

Ihania ideoita,kiitos näistä!!!

[QUOTE="vieras";26319594]Luulisi, että noita on olemassa eri kokoisia. Ja jos ei valmiina ole sopivaa, eikö itse voisi kasata jonkin katosvirityksen pihalle? Tai jos ei sellaista halua, niin kasatkaa riittävästi tarpeeksi isoja tavaroita pihaan naapurin puoleiseen reunaan, niin että niistä muodostuu näkösuoja. Puutarhakeinu, päivänvarjo, kukkaköynnöksiä, kasvihuoneita, kasvi"hyllyjä" jne. Pidä korvissa kuulokkeita (ja kuuntele niistä musiikkia jos haluat) ja jos naapuri juttelee, ota ne hetkeksi pois korvista, sano kovaan ääneen että anteeksi oliko sulla asiaa, en kuule kun musiikki on niin kovalla, ja työnnä kuulokkeet takaisin korviin kun naapuri on kakaissut asiansa :)[/QUOTE]

Meillä on nyt ne pari elementtiä niin ne riittäköön.
Ne peittää melkein kokonaan aukon naapuriin päin ja voimme pitää koiraakin vapaana pihassa.
Lisäksi tuijia,aroniaa,kiiltotuhkapensasta,köynnöstä..

Ihania ideoita,kiitos näistä!!!
Ollos hyvä vaan :) Suosittelen tuota kirjaa ja netistäkin löytyy ideoita. Puutarhaliikkeistä ehdit hyvin käydä ostamassa taimia, jos haluat yrttien lisäksi kasvattaa esim tomaattia, paprikaa tms. Ai niin ja on mulla amppeleissa 2 amppelimansikkaakin. Ne on puutarhaliikkeestä ostettu, mutta ensi vuonna ajattelin kokeilla kasvattaa siemenistä itse.

Yhteistyössä