Te omaa rauhaa arvostavat/mitä olisitte tehneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suivaantunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26319677:
Ollos hyvä vaan :) Suosittelen tuota kirjaa ja netistäkin löytyy ideoita. Puutarhaliikkeistä ehdit hyvin käydä ostamassa taimia, jos haluat yrttien lisäksi kasvattaa esim tomaattia, paprikaa tms. Ai niin ja on mulla amppeleissa 2 amppelimansikkaakin. Ne on puutarhaliikkeestä ostettu, mutta ensi vuonna ajattelin kokeilla kasvattaa siemenistä itse.

Tuollaisen amppelimansikan haluan..nam nam...
Tomaattia olisikin ihana laittaa itse niitä kuluu ja verronkin kesällä =)

Tuollaisen amppelimansikan haluan..nam nam...
Tomaattia olisikin ihana laittaa itse niitä kuluu ja verronkin kesällä =)
Sitten ei muuta kuin puutarhaliikkeeseen :) Pieniä kasvihuoneita löytyy muistakin kaupoista, mutta nuo olivat edullisia ja lisäksi tykkään siitä, että ne on metallia ja muovia ja helppo kasata ja myös syksyllä purkaa osiin ja laittaa talveksi ulkovarastoon.

Tämä on vasta mun toinen hyötykasvikesäni, aiempina vuosina mulla on ollut kesäkukkia ja muita koristekasveja pihassani ja parvekkeella ja vain parissa ruukussa yrttejä. Avomaankurkuissa on muuten kauniit kukat, joten vaikkei tulisi yhtään kurkkuakaan (viime kesänä sain yhden :D ), niin ne on ihan kauniita silti. Viime kesänä kasvatin parvekkeella nauriita lasten vanhoissa lelulaatikoissa.

Mihin sävyyn sanoit? Pyysit sievästi? Sano sen verran vihaisesti, että säikähtää ja häipyy.
Nimenomaan, sano napakasti että emme halua seuraa eikä oma yksityiselämä kuulu naapureille. Tosin rivarissa voi olla hankalaa saada olla rauhassa jos naapuri on kyylä. Itsellä kerrostalossa kaksi naapuria, jotka ovat yliuteliaita ja voisin sanoa juntti-idiootteja. Kyttäävät ja kyselevät typeriä. Yhdelle parille jo sanoin etten pitänyt kommenteista ja yksityiselämäni ei kuule naapureille enkä ole kiinnostunut naapureiden yksityisasioista yhtään. Nyt sama eukko on kuulemma kysynyt toiselta naapurilta mun asioista. Voi että on tyhmä. Seuraavab kerran kun näen napautan etteikö mennyt perille, nyt riittää utelut.

Kun olen rivarikämppiä katsellut, tarkastan aina piha-aidat. Valitettavan paljon näkee sellaisia rivareita, joissa ei ole aitoja juuri ollenkaan tai sitten on puolimetriset pensaat. Ei sellaisella pihalla tee mitään, jossa ei voi viettää aikaa omassa rauhassa ilman naapurien tai ohikulkijoiden katseita.

Yhteistyössä