Te pitkään kotona olleet kotiäidit antaako mies teille rahaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen ollut 7½-vuotta kotiäitinä eikä mun oo koskaan tarvinnut mieheltä pyytää rahaa.
Meillä on yhteinen tili johon tulee kaikki rahat, kaikki laskut maksetaan sieltä eikä rahoja erotella että kumman ne on vaikka mies tienaakin ja minä kotihoidon tuella. Kaikki rahat on yhteisiä.

Kotihoidontukea sain aikoinaan.Nyt olen työttömänä ja kun oman tilin rahat loppuu, niin mies antaa lisää, jos tarvin tai käyn siis itse siirtämässä tililtään omalle tililleni.Tiedän mieheni pankkitunnukset ja hän tietää mun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meilläkin on yhteinen tili ja kun laskut maksetaan en saa koskaan vaatteisiin tai mihinkään harrastukseen suosiolla rahaa.

Et kai vain ole sama hlö, joka täällä jo aiemmin( viimeksi tänään aamulla ) kirjoitti samasta asiasta?

Olen ollut neljä vuotta kotona. Meillä on erilliset tilit, minun tililleni tulee lapsilisät, kotihoidontuki ja kuntalisä. Niistä maksan kuukausittain sähkölaskun, puhelinlaskun, nettiliittymän + mahdolliset muut omat menot, sekä siirrän silloin tällöin lasten tilille rahaa. Joskus harvoin myös vastikkeen maksan.

Yhtään kertaa ei ole tarvinnut vielä mieheltä pyytää erikseen rahaa. On kyllä joskus tarjonnut, jos olen ollut lähdössä ostamaan jotain, mutta en ole ottanut vastaan, kun olen vielä omillani tullut toimeen. Kylläkin mies ostaa minulle joskus jotain, jos olemme yhdessä kaupoilla.

Jos minulle ei tulisi enää kotihoidon tukea, niin silloin varmaan yhdistäisimme tilimme, ja kaikki laskut menisivät sitten sieltä yhteiseltä tililtä ja sitten loput rahat olisivat yhteisiä. Jos siis miehenkin tahto olisi, että olen kotona hoitamassa lapsia vanhemmaksi kuin 3 vuotta.
Muuhun en suostuisi. Aikomukseni on kyllä lähteä töihin, kun nuorin täyttää 3 vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meilläkin on yhteinen tili ja kun laskut maksetaan en saa koskaan vaatteisiin tai mihinkään harrastukseen suosiolla rahaa.

Noh kun ei juuri harrasta eikä ole mahdollisuuksia ja vaatteet kierrätyksen kautta suurimmaksi osaksi niin ei tartte pyydellä rahnua.Mulla on tunnukset miehe tilille koska mä maksan laskut kun nettiä muutenkin enemmän käytän ja olen nopeampi siinä.

Meillä on erilliset tilit, mutta rahaa en ala pyytämään. Käytän miehen pankkitunnuksia ja siirrän itselleni rahaa jos jotain haluan ostaa. Mielestäni ei se ei ole tasa-arvoa, jos toinen joutuu pyytämään rahaa perusjuttuihin, kuten vaatteisiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Meillä on erilliset tilit, mutta rahaa en ala pyytämään. Käytän miehen pankkitunnuksia ja siirrän itselleni rahaa jos jotain haluan ostaa. Mielestäni ei se ei ole tasa-arvoa, jos toinen joutuu pyytämään rahaa perusjuttuihin, kuten vaatteisiin.

Teillä naisilla on taipumus ostaa turhiakin vaatteita ja ihan vain mieliteko-ostoksia, vaikkei tarvetta vaatteille olisikaan.

Meillä on eri tilit, mutta yhteiset rahat. Tarkoittaa sitä, että saan rahaa tai pyydän miestä ostamaan, jos ja kun haluan jotain erityistä. Kokeiltiin joskus, että mies erikseen antoi mulle käteistä, säännöllisesti, mutta ei se toiminut ja tuntuikin hölmöltä.

Nyt toimitaan niin et mies maksaa juoksevat kulut. Mulle tulee omalle tilille lapsilisät + satunnaisia työtuloja vähän. Niillä ostelen itselleni jotain kivaa, joskus maksan jonkun laskun.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:

Teillä naisilla on taipumus ostaa turhiakin vaatteita ja ihan vain mieliteko-ostoksia, vaikkei tarvetta vaatteille olisikaan.

Eipäs yleistetä. Mä henk.koht. en osta itelle juuri koskaan mitään. Pakolliset toppatakit ja talvikengät on hommattava. Muutaman kuukauden välein saatan ostaa jonkun paidan. Housuja ehkä kerran vuodessa.

Kuka sen tarpeen määrittelee? Miehen mielestä se voi olla sitten kun edelliset ovat puhkikuluneet, minun mielestäni vaatteiden pitää olla ajanmukaiset (ei muotivaatteita kuitenkaan) ja siistit. Mieheni ei ole minun vartijani, ei hän päätä koska minä tarvitsen uusia vaatteita. Luottamuksen pitää pelata niin että luottaa toisen käyttävän rahaa kohtuudella.

Kuka sen tarpeen määrittelee? Miehen mielestä se voi olla sitten kun edelliset ovat puhkikuluneet, minun mielestäni vaatteiden pitää olla ajanmukaiset (ei muotivaatteita kuitenkaan) ja siistit. Mieheni ei ole minun vartijani, ei hän päätä koska minä tarvitsen uusia vaatteita. Luottamuksen pitää pelata niin että luottaa toisen käyttävän rahaa kohtuudella.

Meillä(kin) menee niin, että mies ostaa vasta sitten kun edelliset rupeaa hajoamaan, mutta sitten saattaa ostaa päräyttää ihan kevyesti esim. 150 euron kengät. Kun ne juuri sellaiset kun hän haluaa vaan sattuu sillä hetkellä maksamaan sen verran. Minä taas ostan useammin, mutta lähes kaiken alesta ja pyrin ennakoimaankin vähän mitä tarvitsen. En myöskään kaipaa elektroniikkaa niin paljon kuin mies. Joten melko tasoihin varmaan mennään ;)

Juu ei saa Herra Majuri nyt yleistää tässä asiassa.Meillä melkein on toisin päin tässä asiassa.Mies shoppailee enemmän kuin minä.Ei ehkä vaatteita mutta kaikkea muuta joita ei tarvitse.Ihan on yhdessä menty ja ihan si on tarvittu ne vaatteet molemmille tai lapsille.Ja todellakin on tyyliin alusvaatteet kerran kaksi vuodessa joita käymme "shoppailee" kun käymme isommassa kaupassa ja sattuu olee aikaa ja lapsetkin kunnolla.Yleensä meidän suvussa toimii kierrätys on nykyään suvun lisäksi tullut kaverin kaverit ja osalla heistä on si tää kertomasi turhan ostamisen vietti ja uusien tieltä si vanhaa pois muttei jakseta kirpputorille viedä ja sattuu oleaa samankokoistakin yms.Mies kuluttaa kenkiä aika paljon ja niitä siis menee hänelle.Itselleni kengät tulee kierrätyksen mukana usein.Minä siis tuhlaan omiin vaatteisiin vuodessa n.100e mies 200e koska niitä kenkiä menee niin paljon enemmän ja sukkiakin kun minä en juuri sukkia käytä edes.

Poikkeuksena on vuodet jolloin on ostettava isompiin juhliin vaatetta ja ollaan 7 vuotta koht oltu yhdessä ja tämä tarve on tapahtunut esikon ristiäisiin uusi kauluspaita joka meni tosikonkin.Si oli kolmannen lapsen kanssa uusi koska haluttiin sinisen sijasta viininpunainen paita týtön ristäisiin.Sekä sitten omiin häihin ostimme miehell puvun ja juhlakengät ja nyt isäpuoleni viisikymppisiin ostimme hänelle kauluspaidan suorat housut ja kengät uusina.
Itselleni tietysti ostimme myös jokaiseen noista jotain uutta. samalla summalla kuin miehelle olisin saanut ostaa mutta köytyi se mitä tarvitsin halvemmalla.

Yhteistyössä