[QUOTE="vieras";24610198]Mulla on aina ollut periaate, että en herää ennen klo 8 lasten kanssa. Ne kun pystyy opettamaan nukkumaan pidempään. Se tapahtunee niin, että teet makkarista turvallisen ja huonosti valaistun. Eli pimennysverhot jne. Sitten sä jatkat unia sinne klo mikä-on-susta-hyvä-aika saakka ja lapsi touhottaa huonosti virikkeellisessä hämärässä tilassa yksikseen. Muutama aamu voi mennä, mutta kyllä se jossain vaiheessa hoksaa, että se on vielä teidän "yö" ja on parempi nukkua. Ettehän te klo 2 yölläkään herää vauvan kanssa vaan annatte ymmärtää, että yöllä nukutaan. Samaa kikkailua voi käyttää liian varhain aamulla.[/QUOTE]
Moni 8kk ikäinen (kuten ap:llä) nukkuu kuitenkin pinnasängyssä, kuten myös meidän 1v3kk ikäinenkin. Miten lapsi pääsee itse leikkimään? Eikö herranjestas muilla lapset siirry itse huoneesta toiseen, eikö ne kiipeile - ihan tyytyväisenä leikkii??? Mun lapsissa on kai jotain vikaa kun en niitä uskalla jättää ilman valvontaa vielä leikkimään (no 3v:n jo uskallan, mutta tää kuopus...)