Teetin siivouksen, itse sain paikkailla jälkiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiiteni harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja älä aliarvioi:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiteni harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi ihmiset eivät saa korjata virheitään? Oliko heille varattu aika riittävä, olivatko ohjeet oikeasti riittävät? Ihmisten odotustasot voivat olla erilaiset ja siivoojakin on vain ihminen,

No, koska olin jo kerennyt itse parsimaan hedän jälkensä. Tulivat meille klo 12.30 ja niiden pomo sanoi, että kaksi tuntia olivat meillä olleet. Itse sanoivat, että ei heillä ole kiirettä, kun meidän talo on heidän päivän viimeinen paikka.

Ohjeet olivat: Mattojen imurointi ja tamppaus.
Pölyjen pyyhintä (myös kaappien päältä, kaapinovet ja väliovet)
Lattioiden imurointi ja pyyhkiminen.
Sohvien ja tyynytjen, sekä kangaspäälystetuolien imurointi
Ei vessojen pesua, paitsi lattioiden pyyhintä (olin jo pessyt vessat muuten)
Ei vuoteita
Ei saunaa ja pesuhuonetta

Millaiset ohjeet olisi pitänyt olla, että olisi mennyt jakeluun: Ai, että: pyyhkikää lattialistatkin. Tai: imuroikaa ja pyyhkikää myös pinnasängyn alta. Tai: keittiön lattiaan ei sitten saa jäädä tahroja. Niitä jäi muuten vessankin lattiaan.

Ehkä sitten olen pilkunnussija ja inhottava nipottaja. Olen silti maksava asiakas. Ja tuo kahdessa tunnissa sipaisu kertoo kyllä jotain huolellisuudesta. Taisi olla rouvilla vain kiire päästä töistä kerrankin ajoissa.

Aika pieni huusholli täytyy olla jos kahteen tuntiin siivoavat. Itselläni kaksio ja kauemmin menee jos ihan kaikki siivoan kerralla. MUtta meillä onkin aina siistiä kun joka päivä siivoan. Monestihan siivoojat puistelevat vuodevaatteetkin ja vaihtavat lakanat. liian lyhyt aika sulla ollut.

Ei ole jos on ollut kaksi asialla. Eli yhteensä neljä tuntia laskutettavaa. Minä tekisin yksin tuohon neljään tuntiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
no on sulla ollut paskasta

Samaa mietin, kuinka paskasta on ollut. Meillä on listat kyllä aina puhtaana kun kerran viikkoon vähintään lattiat ja listat pyyhin.
No haloo! En kai minä olisi mitään siivoojia tarvinnutkaan, jos itse jaksaisin nussia jotain listoja joka viikko. Sori, tää menee nyt mun osalta tälle linjalle näköjään.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Miksi ihmiset eivät saa korjata virheitään? Oliko heille varattu aika riittävä, olivatko ohjeet oikeasti riittävät? Ihmisten odotustasot voivat olla erilaiset ja siivoojakin on vain ihminen,

No, koska olin jo kerennyt itse parsimaan hedän jälkensä. Tulivat meille klo 12.30 ja niiden pomo sanoi, että kaksi tuntia olivat meillä olleet. Itse sanoivat, että ei heillä ole kiirettä, kun meidän talo on heidän päivän viimeinen paikka.

Ohjeet olivat: Mattojen imurointi ja tamppaus.
Pölyjen pyyhintä (myös kaappien päältä, kaapinovet ja väliovet)
Lattioiden imurointi ja pyyhkiminen.
Sohvien ja tyynytjen, sekä kangaspäälystetuolien imurointi
Ei vessojen pesua, paitsi lattioiden pyyhintä (olin jo pessyt vessat muuten)
Ei vuoteita
Ei saunaa ja pesuhuonetta

Millaiset ohjeet olisi pitänyt olla, että olisi mennyt jakeluun: Ai, että: pyyhkikää lattialistatkin. Tai: imuroikaa ja pyyhkikää myös pinnasängyn alta. Tai: keittiön lattiaan ei sitten saa jäädä tahroja. Niitä jäi muuten vessankin lattiaan.

Ehkä sitten olen pilkunnussija ja inhottava nipottaja. Olen silti maksava asiakas. Ja tuo kahdessa tunnissa sipaisu kertoo kyllä jotain huolellisuudesta. Taisi olla rouvilla vain kiire päästä töistä kerrankin ajoissa.

Aika pieni huusholli täytyy olla jos kahteen tuntiin siivoavat. Itselläni kaksio ja kauemmin menee jos ihan kaikki siivoan kerralla. MUtta meillä onkin aina siistiä kun joka päivä siivoan. Monestihan siivoojat puistelevat vuodevaatteetkin ja vaihtavat lakanat. liian lyhyt aika sulla ollut.

eikös niitä siivoojia ollut 2? eli siis 4 tuntia yhteensä..

Joo, ei kannata ottaa ikuna. Meille otettiin muuttosiivous omakotitaloon ja voi prkle!!!esim. keittiön kaapien aluset putsaamatta jne. Tulli sitten sellanen tunne että onkohan tätäkään otettu kunnolla tai lainkaan (eivain näy tahroja) jne. Ja mävielä sanoin (kun epäilin sitä tunti määrää, ettei siis kerkee koko taloo mitenkään - että jättääkää ottamatta mitä ei ehdi mutta ne mitä otetaan ni kunnolla!!!)

Huonosta siivouksesta kuullut muiltakin eri firmoista ja eri puolilla Suomea.

Alkuperäinen kirjoittaja kotitalousvähennys?:
paljonko muuten maksoit neljästä tunnista?

Tuntitaksa on 22 euroa, joten laskepa siitä. Laskua ei ole vielä tullut, joten en tiedä sainko hyvitystä huolimattomasti tehdystä työstä.

Eihän ne millään kerkeä siivota kun niin tiukka aikataulu ja huono palkka. Olin kerran siivousfirman mukana ja vain sutaisivat. En ilkeäisi moista jälkeeni jättää mutta kun urakat kusee.

Kyllä olisi pitänyt olla erikseen merkintä lattialistoista.

Ei, palkatun siivoojankaan, normaaliin viikkosiivoukseen kuulu kun ihan PERUSSIIVOUS. Tää unohtuu monelta. Erikseen PITÄÄ MAINITA jos haluaa tiettyjä asioita.

Ne on niitä suursiivouksia kun nus***taan joka nurkka ja välikkö suurennuslasin kanssa. Ja siihen toki menee enemmän aikaa.

Meillä käy siivooja 2krt/kk ja sovittu on perussiivouksesta (imurointi, tasojen pyyhintä ja kosteat tilat, joka toinen krt sauna.). Itse siivoilen aina välillä jonkun huoneen sitten paremmin, tai sovin siivousfirman kanssa, että ottavat esim. kaappien ovet paremmin, pyyhkivät katot, tms.

Siksi sopimus kannattaa tehdä tarkasti ja kertoa kaikki mitä vaatii.

Alkuperäinen kirjoittaja kotitalousvähennys?:
paljonko muuten maksoit neljästä tunnista?

Tuntitaksa on 22 euroa, joten laskepa siitä. Laskua ei ole vielä tullut, joten en tiedä sainko hyvitystä huolimattomasti tehdystä työstä.

Älä maksa, ei huonosta työstä tarvi maksaa...ottavatpa opikseen...kun jää palkka saamatta.

Eihän ne millään kerkeä siivota kun niin tiukka aikataulu ja huono palkka. Olin kerran siivousfirman mukana ja vain sutaisivat. En ilkeäisi moista jälkeeni jättää mutta kun urakat kusee.

No meidän kohdalla ei pitänyt olla aikataulua ollenkaan, kun oltiin viimeinen paikka. Kysyin vielä lähtiessäni, että mitä arvioivat, kauanko menee, ettei tulla liian aikaisin häiritsemään heidän työtään. Sanoivat, että ei osaa kyllä yhtään sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja nappi:
Kyllä olisi pitänyt olla erikseen merkintä lattialistoista.

Ei, palkatun siivoojankaan, normaaliin viikkosiivoukseen kuulu kun ihan PERUSSIIVOUS. Tää unohtuu monelta. Erikseen PITÄÄ MAINITA jos haluaa tiettyjä asioita.

Ne on niitä suursiivouksia kun nus***taan joka nurkka ja välikkö suurennuslasin kanssa. Ja siihen toki menee enemmän aikaa.

Meillä käy siivooja 2krt/kk ja sovittu on perussiivouksesta (imurointi, tasojen pyyhintä ja kosteat tilat, joka toinen krt sauna.). Itse siivoilen aina välillä jonkun huoneen sitten paremmin, tai sovin siivousfirman kanssa, että ottavat esim. kaappien ovet paremmin, pyyhkivät katot, tms.

Siksi sopimus kannattaa tehdä tarkasti ja kertoa kaikki mitä vaatii.

tätä hain takaa. Kannattaa kertoa, mitkä kaikki asiat ovat tärkeitä sinulle. Meillä on käyty läpi tarkkaan miten kylppärit siivotaan, mutta muualla olen suurpiirteinen. Tiedän kuitenkin, että siivooja käyttää ajan siivoamiseen ja minun täytyy maksaa enemmän jos haluan tarkempaa siivousta. Toki siivoojia on erilaisia, ei siinä mitään. Mutta aina noilla tuuraajilla menee aikataulu plörinäksi, jos huolellisemmin meillä siivoavat. Mutta kyllä minä ne extratkin maksan, koska saan sitten vähän tarkemman siivouksen silloin tällöin.

mä siivosin yksin 3 tunnissa baarin, ravintolan ja yökerhon. eikä koskaan ollut valittamista. eli kyllä kaksi tuntia normi kotioloissa pitäisi riittää! kun ei tarvitse edes siivota oksennusta pisuaarista, lasinsiruja drinkkilammikosta ja näkisittepä miltä baaritiskin takapuoli näyttää illan jälkeen!

Tässä se taas nähdään miten yltiöfanaattisia siivoojia jotkut ovat. Siivousfirma kun käy, ei se kelpaakaan ;) No joo, luulisi, että pinniksen alta olis voinut siivota. Mutta tiesittekö, että esim. kotiapu joka vanhuksilla käy ei siivotessaan tamppaa mattoja. Näin ainakin meillä päin, mammalle tuli oikein ilmoitus, ettei mattoja tampata -liian raskasta yhdelle ihmiselle. Joten olisko tässä tapauksessa vaikka niin, että se mattojen tamppaus on vienyt aikaa muulta?

Mä oon kerran nähnyt myös sellaiset siivoojat kämppiksen muuttaessa opiskelijasolusta, jotka pesivät kyllä ikkunat, mutta eivät edes irtoroskaa keränneet lattialta!

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
mä siivosin yksin 3 tunnissa baarin, ravintolan ja yökerhon. eikä koskaan ollut valittamista. eli kyllä kaksi tuntia normi kotioloissa pitäisi riittää! kun ei tarvitse edes siivota oksennusta pisuaarista, lasinsiruja drinkkilammikosta ja näkisittepä miltä baaritiskin takapuoli näyttää illan jälkeen!

Toi on kyllä eri asia. Siellä ei ole sellaista pikkutavaraa mitä kotona. Ei varmaan helppoa enkä tollasen hommaan haluaisi, vielä vähemmän laivasiivoojaksi, mutta eri asia on siivota julkisia tiloja kuin kotia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

Toi on kyllä eri asia. Siellä ei ole sellaista pikkutavaraa mitä kotona. Ei varmaan helppoa enkä tollasen hommaan haluaisi, vielä vähemmän laivasiivoojaksi, mutta eri asia on siivota julkisia tiloja kuin kotia.

mitä pikkutavaraa? siellä oli käsittelemätön puulattia. tziljoona tuolia ja jakkaraa. neliö kaupalla lattiaa jossa oli kengän jälkiä, lasinpaljoa, kcoctailtikkuja, ja tupakan tumppjea. baarin takunen täynnä hedelmien paloja, tölkkejä, pulloja joita kukaan ei ollut pistänyt niille tarkoitettuihin koreihin. 10 vessaa!

voi voi kuule, on semmosiakin siivojia jotka "pyyhkäsevät pölyt maton alle".. Mutta jos on semmonen pomo, joka ei maksa iltalisiä, ei maksa lomarahoja, eikä saa pitää edes lomia!!! Paskapalkalla kiristää työntekijöitään, että jos alat valittaa saat potkut. Ja tämän takia kukaan ei uskalla sanoa mitään koska varmaan tarvivat kuitenkin sen pienenkin rahan mitä työstään saavat... Laitonta touhua tämä mutta sivullisena ei voi puuttua. En tällöin ihmettele, jos eivät siivoojat jaksa siivota.

Yhteistyössä