Teettekö te pullataikinan maitoon vai veteen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rollon ketjusta mieleen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Leipomoissa paremmatkin pullat tehään veteen,ei se maito siihen mitää erikoista makua anna,se on se voi joka sen maun antaa!Ja ne jotka on sitä mieltä että kananmunia ei voi jättää pois,niin se kananmuna vaan kuivattaa valmiin omatekoisen pullataikinan paljon nopeammin,kuin munattomanJa se vielä että nykyään on ohjeista vähennetty suolaa aika paljon,mutta kyllä sen heti huomaa kun joku tekee suolatonta pullaa,se on mautonta..Mä teen ite aina veteen ja ilman munia ja aina on tullu tosi hyviä pullia,voi on se mikä antaa pullaan sen kunnon maun.

Alkuperäinen kirjoittaja mä70;27180904:
Leipomoissa paremmatkin pullat tehään veteen,ei se maito siihen mitää erikoista makua anna,se on se voi joka sen maun antaa!Ja ne jotka on sitä mieltä että kananmunia ei voi jättää pois,niin se kananmuna vaan kuivattaa valmiin omatekoisen pullataikinan paljon nopeammin,kuin munattomanJa se vielä että nykyään on ohjeista vähennetty suolaa aika paljon,mutta kyllä sen heti huomaa kun joku tekee suolatonta pullaa,se on mautonta..Mä teen ite aina veteen ja ilman munia ja aina on tullu tosi hyviä pullia,voi on se mikä antaa pullaan sen kunnon maun.

Juuri näin :D

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27180656:
Maitoon aina. Kulutusmaitoon. Kulutusmaito ja voi kuuluvat pullataikinaan. Kevytmaito, rasvaton maito, vesi tai margariini ei mun pullataikinaani kuulu.

Juuri näin, jos vaan haluaa hyvää pullaa.
Sämpylät ovat erikseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27180656:
Maitoon aina. Kulutusmaitoon. Kulutusmaito ja voi kuuluvat pullataikinaan. Kevytmaito, rasvaton maito, vesi tai margariini ei mun pullataikinaani kuulu.

Juuri näin. Teen sen verran harvoin pullaa että silloin pitää kyllä käyttää kunnon aineita. Juuri tässä parhaillaan maistelen tuoreita korvapuusteja - nam, kyllä on hyvää. Ei voi verrata kaupan pulliin :) Teinitkin odottivat vesi kielellä milloin niitä oikein tulee uunista ...

Tarkoitaako se sitä,että en ole maitoo tehtyä pullaa maistanut. voin kertoa ,että olen ja se ei ole ii hyvää kuin veteen tehty :D
Älä hassuttele itse

Vasta nyt ihan vähän aikaa sittenkö maistoit ekan kerran maitoon tehtyä pullaa? ;) Kun vasta vähän aikaa sitten havaitsit, että pullan voi ylipäätään tehdä maitoon.

Aloitus vaikutti ihan aluksi ihan tavalliselta, mutta ihmeellisesti aloitkin yhtäkkiä vääntämään siitä, että sinun vesipullasi ovatkin maitoon tehtyjä parempia.

Punaista maitoa ja oikeaa voita. Ja kananmunaa kanssa. Kunnon aineilla tulee parasta pullaa! Leivon sen verran harvoin pullaa että mitään köyhäilyversioita meillä ei harrasteta :)

Täällä näyttää olevan pullista tietäviä, joten kysynkin nyt:

tein juuri yhden litran pullataikinan ja pelottaa, että tuli haukattua liian iso pala. Kuinka ison taikinan yleensä teette ja arviolta montako pullaa tulee? Nyt ei enää voi perua kun tuo möhkäle on jo tuolla kohoamassa, mutta ois kiva hieman ennakoida että pitääkö alkaa järkkäillä huonekaluja että mahtuu pullat pinoon... :D

[QUOTE="pullahiiri";27201086]Täällä näyttää olevan pullista tietäviä, joten kysynkin nyt:

tein juuri yhden litran pullataikinan ja pelottaa, että tuli haukattua liian iso pala. Kuinka ison taikinan yleensä teette ja arviolta montako pullaa tulee? Nyt ei enää voi perua kun tuo möhkäle on jo tuolla kohoamassa, mutta ois kiva hieman ennakoida että pitääkö alkaa järkkäillä huonekaluja että mahtuu pullat pinoon... :D[/QUOTE]yleensä teen litrantaikinan. siitä tulee mulla noin 4 pellillistä eli satakuntapullaa.

[QUOTE="pullahiiri";27201086]Täällä näyttää olevan pullista tietäviä, joten kysynkin nyt:

tein juuri yhden litran pullataikinan ja pelottaa, että tuli haukattua liian iso pala. Kuinka ison taikinan yleensä teette ja arviolta montako pullaa tulee? Nyt ei enää voi perua kun tuo möhkäle on jo tuolla kohoamassa, mutta ois kiva hieman ennakoida että pitääkö alkaa järkkäillä huonekaluja että mahtuu pullat pinoon... :D[/QUOTE]

mä san litran taikinasta noin 40 pullaa tai sämpylää. Kuka nyt pieniä kittanoita syö

Yhteistyössä