Teidän perheen suosikkihalpisruoka

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Halpa ruoka joka on hyvää??

Me emme osta ikinä eineksiä ja nyt kun rahat tiukilla niin ajattelimme ostaa lihapullapaketin, oli halpa, euron rasia. Mutta eihän ne hyviä ole, menettelee. Pitääkin kai alkaa useammin osta niitä, halpoja kun ovat. Ja kaikenlisäksi nopeita tehdä, kastike vain ja lihapullat sekaan.

Hernekeitto, siihen kun vähän paiskaa sinappia ja lihaliemikuutiota kylkeen niin menee semmosena paksumpana keittona. Sitä syödään vieläkin silloin tällöin

Kalapuikkoja ipanat tykkäsi pienenä syödä, vaikkei ne olekaan kuin leivitettyä rasvaa

Nugetit ja lihapullat oli aika nou nou kun ne maistuu kaikki samalle jänteelle

Jos ei lasketa noita omia saaliita halpiksiksi (kalat, juurekset, kasvikset jne) vaan kaupan tuotteista, niin makaronia ja jauhelihaa, kun sen tekee niin että keittää makaronitkin mausteliemessä ja lisää pakastevihanneksia yms sinne mukaan. Nopea, halpa ja meidän pesueen mieleinen. Tosin käytän tummaa makaronia joka on vähän tyyriimpää mutta ei se maku varmaan kärsi siitä vaaleammastakaan ja se on edullista.

Makkarakeitto (jossa perunaa, lenkkimakkaraa, porkkanaa ja kasvisliemikuutio) ei montaa euroa satsi maksa (3,5e kaikki ainekset ilman kuutiota ja varsinkin perunoista ja porkkanoista riittää kyllä pitkälle) Toinen halpa on "kinkkukiusaus" (pakaste perunasipulisekoitus, kinkkusuikaleita, kermaa), tuo satsi maksaa arviolta max 5 euroa mutta syötiin siitä kolme päivää. Tommosia perusruokia simppeleinä versioina joita saa helposti tehtyä isommankin määrän kerralla, noita ja purkkihernekeittoa meillä syödään paljon kun raha on tiukassa :D pakasteista löytyy paljon hyviä vaihtoehtoja myöskin ja perunapussi ei paljoa maksa niin siihen kannattaa yhdistää.

Paneroituja seitifileitä ja lohkoperunoita. Itse tehtynä siis. Ei ole kallista ruokaa, tosin meillä pojat tykkää kovasti hernekeitosta (itse tehtynä) Tosin siitäkin saa kalliimmankin version jos tykkä. Itse heittelen hernekeiton joukkoon lihoja joita on saattanut jäädä yli.
Yksi herkkuruoka on myös lihaperunasoselaatikko, yleensä teen sen jos on jäänyt muussia yli, herkullista.

Makaronilaatikko kasvisliemeen/lihaliemeen tehtynä, siskonmakkarapasta (julmetusti sipulia, siskonmakkaroita, ruokakermaa ja pastaa), bataattisosekeitto, nuo tulivat äkkiseltään mieleeni. Lisäksi kastikkeista, padoista ja keitoista saa helposti ruokaisempia, kun hyödyntää esim. papuja ja kikherneitä.

[QUOTE="vieras";28451733]Paistettua kuhaa, keitettyä perunaa ja bearnaisekastiketta. Kuha tulee järvestä ja peruna omasta maasta.[/QUOTE]

Gourmeeta!
Meillä suosikkihalpisruoka on korvasienikeitto ja korvasienimuhennos. :D
Kohta saadaan!

Mä oon kai outo, mutta rakastan niitä kaupan halpislihapullia! Just tein eilen tämmösen ruuan:
- itsetehty pottumuusi (voilla ja täysmaidolla, törkeen hyvää)
- itsetehty kermakastike (sinappia, mausteita yms.) johon oli sekoitettu pussi kaupan valmislihapullia.
- Pakastevihannespussi.
Koko aterian hinnaksi tuli noin 2 euroa ja siitä söi neljä henkeä ja oli mun mielestä ihan sikahyvää.

Toinen halpa ja hyvä ruoka on pasta carbonara. Ohjeen löysin Kaappaus keittiössä -ohjelman nettisivuilta, sitä tehtiin siinä jaksossa, missä oli se yksinhuoltaja-isä. Eli pekonia, sipulia, kermaa, muna ja spagettia. Sekin maksaa noin pari euroa ja on aivan mielettömän hyvää! Kelpaa koko perheelle. Olen tuota samaa ruokaa tehnyt aiemminkin, mutta hiukan erilailla. Tuolla uudella reseptillä tulee kuitenkin ihan uskomattoman hyvää.

Yhteistyössä